Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر نورالله مرادی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست قبلی و جدید استان زنجان، با اشاره به لزوم توجه ویژه به حوزه های مردمی و مشارکت آنها در حفاظت از محیط زیست، افزود: بحث مردم محوری در حوزه محیط زیست از استراتژی‌های مهم سازمان حفاظت محیط زیست کشور است و از این رو تلاش ما بر این خواهد بود که همه مردم نسبت به محیط زیست و مسائل پیرامونی آن حساس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با تاکید بر اینکه این حساسیت باید در عمل خود را نشان دهد، اظهار داشت: این حساسیت باید تا حدی باشد که همه مردم بطور روزانه اقدامات موثر و جدی در راستای حفظ محیط زیست انجام دهند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، با بیان اینکه دیدار فعالان محیط زیست با رییس جمهور در آغاز فعالیت دولت جدید را باید به فال نیک گرفت یادآورشد: در این دیدار، رییس جمهور راهبردهای دولت جدید را در حوزه محیط زیست، برای ادامه  مسیر ترسیم کرده است.

مرادی به جمله تاریخی و ارزشمند رئیس جمهور مبنی بر اینکه توسعه، فرع بر محیط زیست است اشاره کرد و اظهار داشت: این سخن، اهمیت نگاه دولت جدید به محیط زیست را ترسیم کرده است.  

وی در ادامه، توجه به توسعه سواد محیط زیستی را از دیگر راهبردهای این سازمان عنوان کرد و گفت: قطعا این مهم می تواند به کمک ما بیاید و با گسترش سواد محیط زیستی می توان مردم را پای کار آورد.

 معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، توجه به سازمان‌های مردم نهاد را هم از دیگر سیاست های سازمان در دوره جدید عنوان کرد و افزود: سازمان های مردم نهاد حتماً نقش ویژه‌ای را در دوره جدید ایفا خواهند کرد و از مدیران جدید هم درخواست داریم که تعداد سازمان های مردم نهاد در محیط زیست را افزایش دهند.

مرادی، در ادامه با بیان اینکه فرهنگ ما آکنده از دانش سنتی و بومی محیط زیست است، توجه ویژه و احیای دانش های بومی و سنتی را که مغفول مانده است به عنوان خواسته دیگر سازمان از مدیران جدید مطرح کرد.

وی لزوم ایفای نقش در ایجاد امید در جامعه را یادآور شد و تصریح کرد: امیدوارم مدیران جدید با بهره‌گیری از همه ابزارها، امکانات و استفاده از توان مردمی و دانشی که وجود دارد، محیط زیست استانها را به الگو و نماد در کشور تبدیل کنند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، با بیان اینکه در ادارات کل بحث علمی و به روز بودن کارکنان و فعالان آن حوزه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار داشت: انتظار داریم زمینه ارتقای دانش همکاران مطابق با بحث روز مورد توجه قرار گیرد.

 مرادی همچنین با تاکید بر اهمیت حضور رسانه ها در محیط زیست گفت: بدون حضور رسانه ها محیط زیست نه دیده می‌شود و نه امکان حفظ محیط زیست وجود دارد، بنابراین انتظار است که رسانه ها حتماً در محیط زیست حضور داشته باشند و مدیر جدید، حتماً پاسخگوی رسانه‌ها در مسائل مربوط به محیط زیست باشد.

 وی با اشاره به لزوم نوسازی تجهیزات محیط زیست هم اظهار داشت: سازمان کوشش ویژه‌ای برای حکمرانی نوسازی محیط زیست انجام می‌دهد و امیدواریم که اتفاق های جدیدی  را در دوره جدید شاهد باشیم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، همچنین با تاکید بر لزوم توجه ویژه به معیشت همکاران محیط زیست خاطرنشان کرد: همه ما معتقدیم که شان همکاران، آنگونه که باید رعایت نمی شود و امیدواریم با تحقق این امر، بخشی از مشکلات معیشتی آنها حل شود تا با آرامش خاطر به انجام مسئولیت خود بپردازند.

مرادی بحث شایسته‌سالاری را عاملی مهم در ارتقای اهداف سازمانی هر مجموعه عنوان کرد و گفت: انتظار داریم این مبحث در اینجا هم  مورد توجه قرار گیرد تا منشاء تحولی در محیط زیست استان شود.

 به گزارش ایرنا در این مراسم محمدرضا یافتیان، به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست استان زنجان معرفی و از خدمات حسین آب‌سالان مدیر کل قبلی قدردانی شد.

یافتیان که  متولد تیرماه ۱۳۴۴ در تهران است، پس از طی دوره‌های تحصیلی تا مقطع کارشناسی و فارغ‌التحصیلی در رشته شیمی محض در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه شهید بهشتی، تا سال ۱۳۷۰ در دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به تحصیل بوده و در نیمسال آخر تحصیل در این مقطع، همکاری خود را با دانشگاه زنجان برای تدریس دروس تخصصی شیمی تجزیه آغاز و یک سال بعد، به عنوان عضو هیات علمی طرح سربازی، همکاری با دانشگاه زنجان را ادامه داده است.

وی تحصیلات خود را در مقطع دکترا در گرایش شیمی فیزیک و تجزیه در دانشگاه لویی پاستور فرانسه ادامه داد و پس از بازگشت به زنجان، در سال ۱۳۸۲ به درجه علمی دانشیاری و در سال ۱۳۸۶ هم به درجه علمی استادی ارتقا یافته است. یافتیان، پیش از این استاد شیمی دانشگاه زنجان بود.

برچسب‌ها عملکرد زیست محیطی روز ملی محیط‌بان محیط بان مدیریت پسماند واحدهای آلاینده زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملکرد زیست محیطی روز ملی محیط بان محیط بان عملکرد زیست محیطی روز ملی محیط بان محیط بان مدیریت پسماند واحدهای آلاینده زنجان محیط زیست محیط زیست توجه ویژه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

 به گزارش تابناک، سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: «سیر درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد با همکاری دامپزشکان و متخصصان در حال انجام است.»

دکتر جواد نباتی،  سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی اش تشخیص داده شد.

او ادامه داد: در عین حال گرفتن عکس از دست حیوان تحت بیهوشی در دستور کار قرار گرفت و طبق عکس اخذ شده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تایید شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به جوش خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج و نظر به طولانی بودن مدت عمل و مراقبت‌های خاص بعد از جراحی که ریسک بالایی دارد تلاش می‌شود تصمیم به این کار ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

نباتی ادامه داد: هر تصمیمی چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال خطرات و ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

«ارس» توله پلنگ ایرانی است در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بود که این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.

پلنگ ۱۰ ساله ایرانی که آن زمان ۶ سال سن داشت، با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداری‌های اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداری‌های مختلف شد و انجام ام. آر. آی نیز گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ بود که صورت گرفت.

این گونه چندین سال است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان است.

ابهام در پرونده پزشکی این پلنگ جوان در باغ وحش مشهد، شرایط، محیط نگهداری و فضای زندگی گونه‌های جانوری در این مجموعه، مشکلات و ضعف‌های تغذیه و بهداشت محیط زیست جانوران در کنار غیراستاندارد بودن فضا و ضعف جدی مدیریت و کنترل سلامت گونه‌های مختلف بخشی از مشکلات مورد تاکید اساتید صاحبنظر و متخصصان حیات وحش در سال ۱۳۹۷ بود.

«پلنگ ایرانی» هم اکنون در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار «اردک سرسفید» جزو گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است