Web Analytics Made Easy - Statcounter

 موضوع اشغال نوار غزه باعث بحث و مناقشه در رژیم صهیونیستی شده است؛ زیرا بیشتر کارشناسان نظامی بر این باور هستند که ارتش اسرائیل هنوز حاضر نیست با عملیات نظامی زمینی، جنگ با حماس و سایر گروههای فلسطینی را به سود خود به پایان ببرد.

به گزارش فارس، روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از این کارشناسان گزارش داد، عملیات زمینی، باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نظامیان این رژیم خواهد شد و این مسئله در هر جنگ احتمالی با حزب الله لبنان نیز صدق می‌کند و در هر صورت، رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی پژوهشی به قلم «رون تیرا» (Ron Tira) منتشر کرد که در آن، تیرا به صراحت، مخالفت خود را با هر گونه عملیات نظامی زمینی توسط رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند.

وی در این پژوهش نوشت،اتخاذ تصمیم مبنی بر آغاز عملیات نظامی، باید برای تحقق یک هدف بلند مدت باشد که به نوبه خود می‌تواند در تحقق اهداف راهبردی جنگ، نقش داشته باشد.

این کارشناس اسرائیلی ادامه داد، راهبردی که رژیم صهیونیستی در «جنگ بین جنگها» علیه حزب الله لبنان در پیش گرفت، شکست خورد و مانع از رشد زرادخانه نظامی این جنبش نشد، بلکه بر عکس مشاهده می‌کنیم که قدرت نظامی تخریبی حزب الله رو به افزایش است.

تیرا با استفاد به منابع بلندپایه در تل‌آویو تأکید کرد، با وجود تمام تلاشهای صهیونیستها، ولی حزب الله «امروز یک قدرت نظامی بسیار خطرناک است. این قدرت، بزرگتر از قدرتی است که بسیاری از کشورهای عضو ناتو دارند... هر روز نیز بر توانمندی نظامی حزب الله اضافه می‌شود که شامل موشکهای نقطه‌زن، پهپادهای انتحاری و موشکهای زمین به هواست».

شایان ذکر است که در مطالعات اخیر مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل که مهمترین مرکز موجود در رژیم صهیونیستی است، به رویارویی همه جانبه همزمان در جبهه های شمالی و جنوبی یعنی علیه حزب الله و مقاومت فلسطین در نوار غزه، هیچ اشاره ای نشده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا