Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@09:10:50 GMT

تشخیص اومیکرون از روی پوست و ناخن

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۶۸۴۰

تشخیص اومیکرون از روی پوست و ناخن

عفونت با سویه اُمیکرون کروناویروس علائمی ایجاد می‌کند که بسیار شبیه به سرماخوردگی است اما متخصصان سلامت اکنون نسبت به علائم غیرمعمول عفونت با این سویه هشدار می‌دهند که می‌تواند روی پوست، لب‌ها یا ناخن‌های شما تاثیر بگذارد. ناطقان: به گفته متخصصان سلامت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها(CDC) افراد آلوده به اُمیکرون ممکن است پوست، لب‌ها یا بستر ناخن‌هایشان رنگ پریده، خاکستری یا آبی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد این علامت در نتیجه سطح پایین اکسیژن در بدن باشد.



به همین دلیل مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها این علائم را به‌ عنوان علائم هشدار اضطراری عفونت کووید-۱۹ توصیف و به مردم توصیه می‌کنند در صورت مشاهده چنین تغییر رنگی از پزشک عمومی خود مشاوره بگیرند.

سایر علائم اورژانسی فهرست‌شده توسط CDC شامل مشکل تنفسی، درد یا فشار مداوم در قفسه سینه، گیجی و ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن است.

علائم هشداردهنده کلیدی اُمیکرون آبریزش بینی، سردرد، عطسه کردن، سرفه‌های مداوم و گلو درد است. با این حال علائم دیگری از جمله تعریق شبانه، حالت تهوع، خستگی، بدن درد و تب، بثورات پوستی و چشم درد نیز گزارش شده است.

برای اکثر افراد این علائم حدود پنج روز ادامه دارد؛ بنابراین اگر علائم فرد بهبود نیافت و نگران است، می‌تواند با مراکز درمانی تماس بگیرد.

خبری امیدوارکننده

نتایج گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد اُمیکرون می‌تواند از آنتی‌بادی‌های تولید شده توسط واکسیناسیون یا عفونت طبیعی با کووید فرار کند و همین موضوع نگرانی‌هایی در مورد افزایش احتمال عفونت مجدد ایجاد می‌کند اما نتایج تحقیقات محققان دانشگاه ملبورن و دانشگاه علم و فناوری هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که بعید است اُمیکرون بتواند از دفاع سلول‌های تی فرار کند.

پروفسور متیو مک کی، استاد دانشگاه ملبورن و سرپرست این تحقیق، در این‌باره اظهار کرد: حتی اگر اُمیکرون یا سویه دیگری از این نوع بتواند به‌ طور بالقوه از آنتی‌بادی‌ها فرار کند، باز هم می‌توان انتظار داشت که یک پاسخ قوی سلول تی در برابر عفونت محافظت ایجاد خواهد کرد و به جلوگیری از بیماری کمک کند.

نگران‌کننده‌ترین ویژگی اُمیکرون فراوانی جهش در پروتئین اسپایک آن یعنی هدف اولیه واکسن‌های کووید است. سنبله ویروس را قادر می‌سازد به سلول‌های انسان متصل و وارد آن شود. واکسن‌های فعلی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را با هدف مسدود کردن این فرآیند القا می‌کند؛ با این حال گزارش شده این آنتی‌بادی‌ها در مقایسه با انواع قبلی مانند دلتا در برابر اُمیکرون موثر نیست.

اما بر اساس داده‌های تحقیقاتی پیش‌بینی می‌شود پاسخ‌های سلول تی که توسط واکسن‌ها و تقویت‌کننده‌ها ایجاد می‌شود، همچنان به محافظت در برابر اُمیکرون مانند دیگر سویه‌ها ادامه می‌دهد و معتقدیم که این خبر مثبتی در مبارزه جهانی علیه اُمیکرون است.

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آنتی بادی ها ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم

به گزارش خبرآنلاین، آزمایشی که حساسیت بصری را ارزیابی می کند می تواند به پیش بینی آلزایمر، ۱۲ سال قبل از شروع علائم کمک کند.

مهر در گزارشی به نقل از مدیکال نیوز نوشت: مشکلات بینایی که بر توانایی فرد در خواندن و نوشتن، رانندگی، تشخیص رنگ یا قضاوت در فاصله‌ها تأثیر می‌گذارد، می‌تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل باشد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که تغییرات فیزیکی در چشم‌ها، مانند آسیب عروق خونی، ممکن است در پیشرفت بیماری آلزایمر دخیل باشد، در حالی که تحقیقات دیگر استفاده از اسکن شبکیه را به عنوان راهی برای تشخیص این بیماری از طریق چشم مورد بررسی قرار داده‌اند.

علاوه بر این، محققان پلاک‌های بتا آمیلوئید- که یکی از دلایل اصلی بیماری آلزایمر در مغز محسوب می‌شود- روی شبکیه و عدسی چشم پیدا کرده اند که به روش‌های غیرتهاجمی بالقوه برای تشخیص بیماری آلزایمر اشاره می‌کند.

اکنون، محققان دانشگاه لافبورو در بریتانیا استدلال می‌کنند که از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند بیماری آلزایمر را ۱۲ سال قبل از تشخیص معمول پیش بینی کند.

«احمد بیگده»، محقق ارشد و دکترا در دانشکده ورزش، گفت: «حساسیت بصری به توانایی فرد برای تشخیص و پردازش اطلاعات بصری به طور دقیق و کارآمد اشاره دارد.»

او توضیح داد: «از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی در درک و پردازش اطلاعات بصری شود، مانند مشکل در تشخیص اشیا یا چهره‌ها، مشکل در خواندن یا پیمایش در محیط‌های آشنا، و چالش‌هایی در درک جزئیات بصری یا تضادها. به عنوان مثال، فردی که حساسیت بینایی کمتری دارد ممکن است هنگام رانندگی در خواندن تابلوهای خیابان دچار مشکل شود.»

بیگده ادامه داد: «ما تصمیم گرفتیم حساسیت بصری را به عنوان یک پیش‌بینی‌کننده زوال عقل بررسی کنیم، زیرا تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به زوال عقل اغلب نقص‌های پردازش بینایی را حتی در مراحل اولیه بیماری تجربه می‌کنند.»

وی افزود: «اختلالات بینایی با افزایش خطر ابتلاء به زوال عقل در آینده مرتبط است، که نشان می‌دهد ارزیابی توانایی‌های پردازش بینایی می‌تواند ابزار ارزشمندی در ارزیابی خطر زوال عقل باشد.»

دانشمندان از طریق تحقیقات خود دریافتند که شرکت کنندگان با نمرات پایین‌تر در تست حساسیت بصری در معرض خطر بیشتر تشخیص زوال عقل در آینده هستند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899478

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا