Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@13:09:02 GMT

آمریکا: گفت و گوهای راهبردی با روسیه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۷۲۵۶

آمریکا: گفت و گوهای راهبردی با روسیه ادامه دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری گفت و گوهای وندی شرمن معاون وزارت خاجره آمریکا را با روسیه صریح و اساسی دانست که نزدیک به هشت ساعت طول کشید.

وی افزود که پیشنهادات امنیتی روسیه برای آمریکا قابل قبول نیست. ما اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری سیاست درهای باز ناتو را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت آمریکا متعهد به گفت و گوی معنادار و متقابل با روسیه است.

ند پرایس اضافه کرد گفت و گوهای پیچیده در خصوص کنترل تسلیحاتی نمی توانند ظرف چند روز یا هفته به نتیجه برسند. ما باید برای دستیابی به پیشرفت در خصوص چنین موضوعات پیچیده ای، به دیپلماسی و گفت و گو زمان خاص خود را بدهیم.

وی ادامه داد از نظر آمریکا کاهش تنش ها از سوی روسیه به معنی بازگشت نیروهای روسی مستقر در نزدیکی مرزهای اوکراین به پایگاه های دائمی خود در روسیه است.

به گزارش ایرنا، مذاکرات مقامات روسیه و آمریکا با محوریت مساله تضمین‌های امنیتی پیشنهاد شده از سوی مسکو در ژنو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه که هدایت هیات روسیه را برعهده دارد و همچنین الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه برای این مذاکرات به محل نمایندگی آمریکا در ژنو رفتند.

این مذاکرات محدودیت زمانی ندارد و سرگئی ریابکوف پیش از این مذاکرات اعلام کرد که موضع مسکو در مذاکرات تضمین های امنیتی با واشنگتن پایدار و تزلزل ناپذیر است و آمریکا باید برای مصالحه آماده شود.

وی گفت: ایالات متحده باید آماده سازش باشد. روسیه با موضع روشنی به اینجا آمده است که شامل شماری جوانب است که از دیدگاه من، درک آن آسان است و آنقدر مشخص به ویژه در سطحی بالا تدوین و تنظیم شده است که انحراف از رویکردهای ما غیرممکن است.

گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) برگزار خواهد شد و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا ریاست هیات آمریکایی را در گفت و گوهای دو جانبه راهبردی با روسیه برعهده دارد.

وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته، فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را پیش از مذاکرات ارائه ‌کرد. روسیه از آمریکا و ناتو خواسته است که اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و سطح نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند.

مسکو همچنین از آمریکا خواسته است که هیچ پایگاه نظامی در کشورهایی که اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی بوده و بخشی از ناتو نیستند، احداث نکند.

آمریکا با هیچ کدام از این درخواست ها موافقت نکرده است. با این وجود، مقامات آمریکایی می گویند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مایل است در مورد برخی از نگرانی های مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت وگو کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره ناآرامی های اخیر در قزاقستان مدعی شد ما نگران وضعیت اضطراری جاری در قزاقستان و نقض احتمالی حقوق بشر از سوی نیروهای امنیتی در این کشور هستیم.

وی ادامه داد ما از نیروهای امنیتی می خواهیم از خود خویشتنداری نشان دهند و از دولت قزاقستان می خواهیم دستور تیراندازی به سوی معترضان را لغو کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت، ما در مورد ماهیت حضور نیروهای روسی در قزاقستان سوال داریم. ما از نیروهای جمعی حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی و مجری قانون می خواهیم به حقوق بشر احترام بگذارند و زمانی که دولت قزاقستان درخواست کند، خاک این کشور را ترک کنند.

پیش از این نیز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود:ما بسیار نگران وضعیت اضطراری کنونی در قزاقستان هستیم و از مقامات قزاقستان می خواهیم به این وضعیت به صورت مناسب با رعایت حقوق معترضان پاسخ دهند.

این مقام دولت بایدن درعین حال ادعا کرد: ما همچنین خشونت از سوی هر طرف از جمله خشونت علیه نهادهای دولتی در قزاقستان را محکوم و با نگرانی وضعیت قزاقستان را دنبال می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: به نظرم مقامات و دولت قزاقستان قطعا توانایی رسیدگی مناسب به اعتراض ها را به شیوه‌ای که هم حقوق معترضان محترم شمرده شده و هم قانون و نظم حفظ شود، دارند. بنابراین روشن نیست چرا به کمک خارجی احساس نیاز می کنند. از این رو در تلاش هستیم بیشتر در این مورد بدانیم.

دولت قزاقستان درمیان اعتراضات گسترده در این کشور در سراسر قزاقستان وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به دنبال بالاگرفتن اعتراض‌ها در دو شهر بزرگ قزاقستان به علت افزایش قیمت سوخت، دولت این کشور استعفا کرد. وزارت کشور قزاقستان نیز اعلام کرد به دنبال رویدادهای اخیر در این کشور که با اعتراض‌های گسترده مردمی همراه بوده، بیش از ۳ هزار تن در جریان ناآرامی ها در اعتراض به افزایش بهای گاز در این کشور دستگیر و ۲۶ تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس آمریکا روسیه مذاکرات راهبردی مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دولت قزاقستان گفت و گوهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس

به گزارش جماران؛ شبکه خبری العربیه گزارش داد سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در قبال غزه از سمت خود استعفا داده است. 

«هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید