Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین جلالی با تأکید بر اینکه استان کرمان، استانی با قدمت زیاد؛ سرچشمه هنر و گنج پنهان و ناشناخته در حوزه گردشگری است، گفت: گردشگری نقطه پایان پذیری ندارد و روز به روز علاقه و میل مردم، به مسائل بوم گردی، گردشگری، تفریح و سیر و سیاحت در حال افزایش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه گردشگری یکی از موضوعات برای رشد جامعه است، گفت: ممکن است ما در بسیاری از امور اشباع شویم، به این معنی که به نقطه پایان برسیم؛ اما گردشگری نقطه پایان پذیری ندارد و روز به روز علاقه و میل مردم، به مسائل بوم گردی، گردشگری، تفریح و سیر و سیاحت در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استان کرمان، استانی با قدمت زیاد؛ سرچشمه هنر و گنج پنهان و ناشناخته در حوزه گردشگری است، عنوان کرد: بسیاری از ظرفیت های گردشگری این استان همچون بازار کرمان، مجموعه گنجعلیخان، باغ شاهزاده ماهان، ارگ راین، ارگ بم، مجموعه خانه خشتی حاج علی آقا به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان و دیگر آثار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما بسیاری از آثار و ظرفیت های گردشگری استان شناخته و معرفی نشده اند و یا هنوز به ثبت نرسیده اند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال دره راگه در رفسنجان وجود دارد که بنا به گفته بسیاری از گردشگران نمونه این دره تنها در آمریکا مشاهده شده است؛ بنابراین این ظرفیت گردشگری مفغول مانده است در حالی که می تواند جاذبه های بسیار خوبی را برای گردشگران ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با اشاره به اینکه برخی از آثار تاریخی مانند قلعه بیاض و کارخانه پنبه بافی قدیم متأسفانه روز به روز در حال از بین رفتن است، ابراز کرد: در جلسه ای تصمیم بر این مهم گرفته شده که به منظور حفظ وضعیت موجود فنس کشی انجام و دری گذاشته شود تا حداقل این آثار از بین نرود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به منظور حفظ وضعیت موجود و ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی باید اقدام کند، خاطر نشان کرد: در جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در رفسنجان تصمیمات خوبی گرفته شد که مصوبات آن به وزارت خانه های مربوطه تقدیم می شود و امیدواریم با انجام این اقدامات شاهد شکوفایی ظرفیت گردشگری باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان و یازدهمین دوره استانی آن طی ۲ روز گذشته در منطقه جعفرآباد بیله‌سوار مغان با حضور عشایر غیور استان اردبیل، اقوام عشایر استان‌های مختلف و میهمانان خارجی برگزار شد.
وی افزود: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارائه کردیم تا از میراث گرانبهای عشایر استان پاسداری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردبیل گفت: لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل با عنوان "تومان کوینک" و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
محمدی ادیب تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون دشت مغان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اردبیل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایر برگزار شد.
وی افزود: گردشگری، صنایع دستی عشایر و حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی