Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجیب میقاتی در جریان سفر خود به مصر با مقامات این کشور درباره انتقال گاز به لبنان بحث و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از ظهر روز گذشته «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان در جریان سفر خود به مصر میهمان «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در «شرم الشیخ» بود. دیدار میان نخست وزیر لبنان و رئیس جمهور مصر بعد از مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی جوانان در این کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته البناء، هیئت لبنانی در این دیدار شامل «جرج کلاس» وزیر ورزش و جوانان لبنان و همچنین «علی الحلبی» سفیر لبنان در مصر بود.

در این دیدار عبدالفتاح السیسی با تاکید بر همبستگی کامل کشورش با لبنان به ویژه در شرایط سختی که اکنون لبنان از آن عبور می‌کند، از آمادگی مصر برای انتقال گاز به لبنان طبق معاهداتی که قبلا امضا شده خبر داده و قول تسهیل در روند صادرات گاز به این کشور را داد.

نجیب میقاتی نیز بر نقش مصر در حمایت از لبنان تاکید و از آن قدردانی کرد.

نخست وزیر لبنان همچنین با «مصطفی مدبولی» نخست وزیر و «محمد شاکر» وزیر برق و «طارق الملا» وزیر نفت مصر دیدار کرد.

در این نشست موضوع انتقال گاز مصر به لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافق شد به زودی توافقنامه اولیه میان لبنان و سوریه و مصر و اردن انجام شود تا مقدمات کسب معافیت نهایی از تحریم‌های «قانون سزار» جهت انتقال گاز مصر به لبنان فراهم گردد.

وزیر دفاع لبنان از آمادگی عراق برای کمک نظامی به این کشور خبر دادقطع سراسری برق در لبنان

نخست وزیر مصر همچنین به میقاتی اطلاع داد که مقادیری کمک‌های بهداشتی و غذایی برای لبنانی‌ها آماده شده است که از طریق دریا به این کشور منتقل می‌گردد. همچنین درباره صادرات محصولات کشاورزی لبنان به مصر نیز صحبت‌هایی صورت گرفت.

منابع لبنانی گزارش دادند که علیرغم وعده‌های آمریکا برای تسهیل شرایط انتقال گاز از مصر به لبنان از طریق خاک سوریه، واشنگتن هنوز از اعطای معافیت‌های لازم در این زمینه خودداری کرده است.

این منابع اعلام کردند که دولت مصر هنوز پیام مکتوب و رسمی از آمریکا در خصوص معافیت از «قانون سزار» (تحریم ضد سوریه) دریافت نکرده است و عدم صدور این نامه‌ها تا به این لحظه می‌تواند اجرایی شدن توافقنامه‌های اولیه را به تأخیر بیاندازد.

نجیب میقاتی همچنین در جریان مشارکت خود در چهارمین کنفرانس بین المللی جوانان در مصر که با حضور شماری از روسای جمهورها، سیاستمداران، دیپلمات‌ها و جوانان عرب و خارجی برگزار شد اعلام کرد، انتخابات پارلمانی لبنان در بهار آینده برگزار خواهد شد. این انتخابات فرصتی برای جوانان لبنانی خواهد بود تا حرف خود را بزنند و گزینه‌های خود را در راستای چشم اندازشان برای مشارکت در روند نجات کشور تعیین کنند.

میقاتی خطاب به جوانان لبنانی گفت، لبنان مراحل سخت و بحران‌های دشواری را می‌گذراند. شرایط زندگی بسیار رنج آور شده و بخش بزرگی از مردم لبنان مجبور به مهاجرت به خارج از کشور هستند. کشور از مشکلات و چالش‌های زیادی رنج می‌برد اما باید این مشکلات را حل کنیم؛ نه اینکه از زیر بار مسئولیت بیرون بیاییم و از کشور مهاجرت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخست وزیر لبنان نخست وزیر لبنان مصر به لبنان نجیب میقاتی انتقال گاز نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت های فوتسال جام ملت های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

کد خبر 6090520

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه