Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه روند مذاکرات مربوط به احیای برجام سرعت بیشتری گرفته و امکان دستیابی به توافق افزایش یافته، گفت: هرچند حل مسئله رفع تحریم‌ها علیه ایران دشوار است که باید با اقدامات متقابل رفع شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد که روند مذاکرات مربوط به احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران، سرعت بیشتری گرفته است و می‌توان گفت که امکان دستیابی به توافق بین طرفین افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریابکوف افزود: «شرایط کنونی بسیار مثبت ارزیابی می‌شود، برای اینکه همه طرفین شرکت‌کننده در مذاکرات آمادگی خود برای یافتن راه حلی برای فایق آمدن بر مشکلات پیش روی را نشان می‌دهند.»

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «هیچ صحبتی در خصوص تغییر یا جایگزینی توافقات اصولی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران در میان نیست، ضمن اینکه به عقیده من، اصلاً درست نیست که ضرب‌الاجلی برای پایان مذاکرات پیرامون برجام تعیین شود. در صورت اعمال فشار بر مذاکرات نمی‌توان به نتیجه مثبت دست یافت. البته باید با سرعت به جلو حرکت کرد که این مسئله به روند اوضاع در هفته جاری بستگی خواهد داشت.»

سرگئی ریابکوف در عین حال یادآور شد که یک سری مسائل مربوط به تحمیل بار تحریم‌ها بر ایران وجود دارد که حل و فصل آنها دشوار است. وی توضیح داد: «در مسیر رسیدن به هدف نهایی، یعنی بازگشت به روند اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران در همان چارچوب اولیه آن، طرح‌های مختلفی‌امکان‌پذیر است. همان‌طور که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کاملاً دقیق و برای منطق همه طرفین قابل درک بود که هر اقدامی باید بر اساس اصل تقابل باشد تا به نتیجه رسید، اکنون نیز امکان حل و فصل مسائل مورد اختلاف درباره رفع تحریم‌ها تنها از طریق اقدام متقابل ممکن خواهد بود و اصلی‌ترین هدف مذاکرات کنونی نیز همین است.»

وی ادامه داد: «من تأکید می‌کنم که برداشتن گام‌های فرضی میان‌دوره‌ای، به منزله تغییر یا جایگزینی توافقات اصولی که باید به طور کامل تحقق یابد، نیست. طرف روسی از طریق پیشنهادات سیاسی ـ دیپلماتیک مختلف تلاش می‌کند تا مسائل مورد اختلاف کنونی بین طرفین ایرانی، آمریکایی و اروپایی حل و فصل شود.»

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روسیه مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی در تشریح این خبر اظهار داشت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا ٦٠٠ مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

به گفته وی، در این خصوص پروتکل و توافقنامه‌ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه‌ای امضا شده که بر اساس آن پروتکل‌های فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشورهای اروپایی صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه‌های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشورها تا ٥ هزار مگاوات قابل افزایش است.
وی با تاکید بر این که تبادل برق با کشورهای همجوار حتی می‌تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند،

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعاً این تبادل برق کمک می‌کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره‌هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقاً تبادل و صادرات برق می‌تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیرهای انتقال برق موجود تا سقف ٣٠٠ مگاوات (٥٠ مگاوات به افغانستان، ٥٠ مگاوات به پاکستان، ١٠٠ مگاوات به عراق و ١٠٠ مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند ٨ ماه برقشان را به این کشورها صادر و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

کد خبر 6089957 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد