Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری فرهنگ حسنه وقف در ابعاد مختلف، اضافه کرد: ظرفیت وقف برای حوزه اقتصاد خط شکن بوده و در حوزه دانش بنیان یک بازوی توانمند است.

روح‌الله ایزدخواه سه‌شنبه ٢١ دی در آیین افتتاح و آغاز به کار نخستین کارخانه نوبنیان موقوفه دانش‌بنیان در شهرک صنعتی شیراز، این حرکت را معجونی از چند اتفاق خوب دانست و با بیان اینکه هدف از اجرای چنین طرح‌هایی ارزان سازی خدمات سلامت است، گفت: متاسفانه در کشور ما این خدمات پرهزینه ارائه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  اضافه کرد: پیگیر هستیم در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۱ و سایر قوانین این مسیر را به لحاظ قانونی هموار کنیم که  ظرفیت وقف و دانش‌بنیان با هم تلفیق شود و در حوزه اقتصاد مقاومتی که امروز از نام شب واجب تر است به کار گرفته شود.

ایزدخواه خاطرنشان کرد: در دنیا بزرگ ترین دانشگاه‌های آمریکا موقوفه است و درآمدهای شخصی خود را در مسیر توسعه علم سرمایه‌گذاری می‌کنند اما  ما از این ظرفیت بزرگ در کشور غفلت کرده‌ایم.

او با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک رکن اساسی دارد به نام مردمی سازی، گفت: در این مردم سازی وقف می‌تواند رکن اصلی باشد و مردم با کار ویژه وقف می‌توانند حضور خود را در اقتصاد معنی دهند، اما این امر نیاز به مدیریت و رهبری و هدایت دارد که سازمان وقف این نگرش و رویکرد را در حوزه اقتصادی دنبال کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه به صندوق پژوهش و فناوری که تاسیس شده اشاره کرد و افزود: این صندوق به عنوان بازوی ریسک‌پذیر وارد شده که بتواند پروژه‌های مفید و موثر را شناسایی و مکانیسمی ایجاد کند که درآمدهای موقوفه بتوانند در این مسیر مورد استفاده قرار گیرند.

ایزدخواه ضمن ابراز امیدواری نسبت به الگوگیری دستگاه‌های دولتی، اضافه کرد: امروز ما املاک و دارایی‌های دولتی کم نداریم و مولدسازی این املاک می‌تواند کشور را از هرگونه نیاز از کشورهای خارجی بی‌نیاز ‌کند و این نگاه باید حاکم شود.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه وقف می‌تواند در خدمت توسعه، رفاه، بهداشت و درمان مردم قرار گیرد، گفت: دانش سلامت کوثر قابل مطالعه است و عده‌ای جمع شدند  کاری در صنعت پزشکی را به منصه ظهور گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی ادامه داد: طی یکسال گذشته این کارگاه برپا شده و با کار جهادی فعالیت خود را آغاز کرده است.

او فعالیت این مجموعه را در راستای استقلال و بی نیازی از واردات ملزومات پزشکی از جمله حوزه ارتوپدی اشاره و عنوان کرد: شعار ارزان سازی را در دستور کار قرار داریم تا مردم با قیمت کمتری به نیازهای خود دسترسی پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه مجموعه دانش سلامت کوثر ١٠٠ درصد وقف است، عنوان کرد: سازمان اوقاف در بحث مهارت بهره وری، شاخه‌های مختلفی آغاز کرده است.

رئیس سازمان صمت فارس نیز در این جلسه عنوان کرد: در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها بر ما واجب بود که در کنار بخش تولید باشیم.

حمیدرضا ایزدی گفت: تلاش کردیم طی چند ساعت پروانه بهره برداری این واحد بزرگ را صادر کنیم.

او ابراز امیدواری کرد که طرح‌های دیگری در فارس و شیراز در زمینه موقوفات سلامت اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، کارخانه نوبنیان موقوفه دانش سلامت کوثر فارس به عنوان بزرگترین تولید کننده «ایمپلنت‌های ارتوپدی، نوروسرجری، ستون فقرات، طب ورزشی و دندانی» در شهرک صنعتی شیراز آغاز به کار کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی صنعت پزشکی سازمان صمت فارس شهرك صنعتي استانی سیاسی حوزه اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از زومیت، در چند ماه اخیر موضوع واگذاری سهام بعضی کسب‌وکارهای مطرح حوزه اقتصاد دیجیتال، موجی از نگرانی را بین فعالان اقتصاد دانش‌بنیان به راه انداخت؛ گلرنگ سهام تپسی را خرید و در هفته‌های اخیر هم خبرهایی از احتمال واگذاری عمده سهام دیجی‌کالا به همراه اول مطرح شد. این مسئله در کنار صحبت‌های چندماه پیش مدیرمسؤول روزنامه کیهان، تصوری ایجاد کرد مبنی بر این‌که فشارهایی برای واگذاری سهام استارتاپ‌های بزرگ وجود دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تکذیت این مسئله توضیح داد: «چون پیش‌ازاین، یک عده صحبت‌های نادرستی را بدون دلیل و مدرک درباره واگذاری بعضی کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به نیروهای انقلابی مطرح می‌کردند، این حساسیت به وجود آمد؛ اما در اصل چنین هدفی وجود ندارد».

او در همین خصوص به فروش سهام تپسی اشاره کرد و گفت: «آقای منشی‌پور از ما خواست کمک کنیم که انتقال سهام تپسی حتماً انجام شود. این درخواست ابتدا با مخالفت معاونت علمی روبه‌رو شد اما با اصرار تپسی درنهایت با این موضوع موافقت کردیم».

او چنین واگذاری‌هایی را نه به معنی واگذاری کسب‌وکارها به حاکمیت، بلکه نشان‌دهندهٔ بلوغ این حوزه دانست: «واگذاری سهام این کسب‌وکارها بلوغ آن‌ها را نشان می‌دهد. این یعنی کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال سرمایه‌های بزرگ از سایر شرکت‌ها جذب می‌کنند که درنهایت به بزرگ شدن جدی این کسب‌وکارها منجر می‌شود. یکی از این کسب‌وکارها با سرمایه یک واحدی وارد شده و الان سرمایهٔ ۳۰۰ واحدی دارد. این یعنی هم فرصت رشد در این حوزه وجود داشت و هم سرمایه کلانی به این حوزه بازگشته است».

دهقانی فیروزآبادی در موضع‌گیری نسبت به مسئلهٔ فروش سهام کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال، حمایت خود از این موضوع را اعلام کرد و تنها شرط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برای موافقت با فروش و واگذاری این سهام را بازگشت سرمایه به حوزه اقتصاد دیجیتال دانست.

بااین‌حال، سال گذشته با بعضی چالش‌ها و مشکلاتی که برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آمد، چنین تصور می‌شود که اراده‌ای وجود دارد که مایل است در مدل مدیریتی کسب‌وکارهای این حوزه تغییراتی ایجاد کند.

دهقانی فیروزآبادی وجود چنین موضوعی را کذب دانست و توضیح داد: «هم من هم آقای زارع‌پور دفاع و حمایت همه‌جانبه از کسب‌وکارها داشتیم. وقتی وارد حوزهٔ اقتصاد دیجیتال می‌شویم محیط این فضاها با سایر صنایع متفاوت است و دلیلش این است که بخش عمده‌ای از این اقتصاد از محیط خارجی آمده است؛ اما ما به‌هیچ‌عنوان موافق تعطیلی کسب‌وکارها نیستیم. حرف من این بود که اگر می‌خواهیم کاری در این زمینه انجام بدهیم، باید این باشد که به جریان‌های اصیل و انقلابی فرصت رقابت بدهیم؛ اما اینکه این کسب‌وکارها به نیروهای انقلابی و حاکمیت واگذار شود کاملاً غلط است. حرف ما این است که کسب‌وکارها را نبندیم و به‌جای آن از جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها استفاده کنیم».

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900257 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند