Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده یزد در مجلس درباره تورم و گرانی‌ها به خاندوزی وزیر اقتصاد تذکر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدصالح جوکار نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:تورم و گرانی همچنان ادامه داشته و مردم همچون سال‌های گذشته تورم های بالا را تجربه می‌کنند و ادامه این روند سبد تغذیه خانواده ها را دچار مشکل می ‌کند، بنابراین لازم است دولت توجه ویژه‌ای به اقشار کم درآمد و دهک های پایین در لایحه بودجه 1401 داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده یزد در مجلس در تذکر دیگری به وزیر اقتصاد و دارایی درباره نحوه اعطای تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک‌ها تاکید کرد: متاسفانه برخی بانک‌ها اعلام می‌کنند سقف تخصیص تسهیلات آنها به پایان رسیده و از پذیرش درخواست زوج‌های جوان امتناع می‌ورزند که ضرورت دارد وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن موظف کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در ارائه گزارش نحوه پرداخت این تسهیلات توسط بانک‌ها به مجلس اقدام کرده تا در این زمینه تعیین تکلیف شود.

**وزارت جهاد از تمامی ظرفیت ها برای توزیع عادلانه کالاها استفاده کند


در ادامه محمد صفایی نماینده گناباد در مجلس در تذکر شفاهی خود، گفت: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست دارم دقت کند با توجه به حذف ارز ترجیحی از هم اکنون با تمرکززدایی بر محور واردات خوراک دام و طیور، تمامی سرمایه‌های اجتماعی در استان‌ها را پای کار بیاورد تا به چالشی در این حوزه برخورد نکنیم.

نماینده گناباد بیان کرد: در ارتباط با موضوع توزیع عادلانه کالا انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کند تا شاهد گرانی و تورم در جامعه نباشیم.

**سازمان سنجش به کارکرد غلط خود در اخراج دانشجویان پس از چند ترم پایان دهد

شهریار حیدری نماینده قصرشیرین نیز در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر علوم گفت: با توجه به عملکرد سازمان سنجش، نمایندگان هر روز تعداد زیادی از دانشجویان را در بین مراجعین خود دارند که پس از گذراندن چند ترم به بهانه تخلف در آزمون کنکور اخراج شده‌اند، به این وضعیت و کارکرد غلط سازمان سنجش پایان دهید.

نماینده قصرشیرین در مجلس افزود : همسان‌سازی حقوق نیروهای مسلح و سایر سازمان‌ها را به ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه برای برقراری موضوع همسان‌سازی حقوق تذکر می‌دهم. همچنین از همه نهادهای دولتی و غیردولتی درخواست اجرای قانون ایثارگری برای تبدیل وضعیت کارمندان را دارم.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد