Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار علی فضلی روز سه‌شنبه در یادواره شهدای عملیات کربلای پنج که در سالن اجتماعات شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: در این عملیات، رزمندگان اسلام در کمال ناباوری و در مدت ۲شبانه روز عملیات شناسایی به دژ شلمچه رسیدند که تنها به فضل الهی امکانپذیر بود. 
وی به نقش جوانان در عملیات های کربلای چهار و پنج اشاره و خاطرنشان کرد:  عملیات کربلای چهار سرآغازی برای  سرانجام عملیات کربلای پنج بود و به فرمان رهبر کبیر انقلاب برای عملیات کربلای پنج  آماده می‌شدیم، این در حالی که که سه شبانه روز بحث و تبادل نظر برای این عملیات انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 فضلی در ادامه اظهار داشت: فرزندان انقلاب بیش از ۶ ماه برای موفقیت و پیروزی در عملیات کربلای چهار تلاش کردند و  در این عملیات از بالاترین آمادگی  برخوردار بودیم چرا که برای ما عملیات تعیین کننده ای بود.
وی با بیان اینکه هیچگاه دردوران  دفاع مقدس به اندازه این عملیات سخت‌گیری نداشتیم،  تاکید کرد: در این عملیات از حیث آمادگی در نبرد هیچ مشکلی نداشتیم و  ذوق و علاقه رزمندگان برای حضور در این نبرد و مقابله با دشمن بی‌بدیل بود، این در حالی بود که شب عملیات آتش، گلوله و خمپاره همچون قطرات باران بر سر رزمندگان می‌بارید و دشمن بعثی خشم خود را با ریختن شیمیایی بر سر ما نشان داد.

وی با بیان اینکه اگر از آمادگی برخوردار نبودیم معلوم نبود که در این حمله شیمیایی چه تعداد تلفات می دادیم، گفت: پیش از این عملیات فرزندان این سرزمین، تمام همت خود را گماردند تا در بهترین وبیشترین آمادگی رزمی از یک سو  و دشمن شناسی از سوی دیگر قرار بگیرند.

فضلی در ادامه به عملیات کر بلای پنج اشاره  کردو افزود: عملیات کربلای پنج یک شبانه روز پیدا کرد، رزمندگان به شوق وقت ملاقاتی که امام خمینی (ره) به آن‌ها داده بود موفق شدند در جنگ نا برابر، شلمچه را از آن خود کرده و به یک موفقیت بزرگ دست یابند.
وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از رشادت های شهدا در جایی عنوان نشده است ، ادامه داد: بر همین اساس نمی توان انتظار داشت که تاریخ نیز آنگونه که باید شهدا را قضاوت کند.

وی در ادامه با اشاره به خاطراتی از عملیات های  کربلای  چهار و پنج گفت: در عین حال با وجود شرایط بد ت آب‌ و هوایی جنوب کشور  و کمبود آب برای خوردن ، رزمندگان با اعتقاد قلبی به اسلام و  رهبر کبیر انقلاب  برای حفظ خاک و ناموس پای کار آمدند.
وی با بیان اینکه  هیچ یک از رزمندگان مجبور به حضور در عملیات نبودند خاطر نشان کرد: این در حالی است که  پس از عملیات از رزمندگان سوال می‌کردیم که اگر خواهان بازگشت به پشت خط هستید بگویید اما هیچ یک حاضر نمی‌شدند به عقب برگردند و حتی یک نفر نیز برنگشت.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر چه عراقی ها تلاش کردند موفق به تصرف یک سنگر هم نشدند و سخت مقاومت می کردند چرا که برای عراقی ها حیثیتی بود به همین منظور با قرارگاه تماس گرفتم و به آقای محسن رضایی گفتم که ما تمام تاکتیک ها به کار بردیم تنها یک راهکار بیشتر نمانده و آن این است که این رزمندگان عاشق امام(ره) هستند اگر از امام(ره) یک وقت ملاقات گرفته شود به طور قطع خط دیگری شکسته می شود.

فضلی ادامه داد: هنوز زمان زیادی نگذشته بود که ر وز اول عملیات کربلای پنج در حالی که بچه ها در حال جنگ بودند خبر رسید که امام(ره) رزمندگان لشکر سیدالشهدا(ع) را به ملاقات پذیرفتند که زمان انتشار این خبر همان روزی است که قهرمان شناسایی ما شهید کیانپور به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی گفت:  رزمندگان اسلام یکی پس از دیگری سنگرهای دشمن را فتح کردند و در میانه عملیات از خواندن نماز و دعا غفلت نکردند.

در این مراسم یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای والامقام عملیات کربلای پنج گرامی داشته شد.

برچسب‌ها دفاع مقدس البرز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس البرز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع مقدس البرز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام خمینی عملیات کربلای پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حسن سلامی صبح یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران بزرگداشت مقام معلم، هفته کار و کارگر، آغاز عملیات بیت المقدس، سالروز شهادت خلبان «علی اکبر شیرودی» را گرامی داشت وبا بیان اینکه در آستانه سالروز یکی از حماسی‌ترین برنامه‌های دوران دفاع مقدس قرار داریم، افزود: عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه قبل از فتح خرمشهر دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی داشت، تصریح کرد: پس از فتح خرمشهر و حماسه بزرگی که رزمندگان اسلام آفریدند دشمن بعثی در حالت تدافعی قرار گرفت و پیروزی‌های بزرگ رزمندگان اسلام یکی پس از دیگری شکل گرفت.

این مسؤول با بیان اینکه به مناسبت سالروز حماسه فتح خرمشهر برنامه‌هایی در سطح استان مازندران پیش بینی شده است، ادامه داد: مراسم بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه قدرت ایمان، اخلاص و معنویت رزمندگان توانست دنیا را حیرت زده کند و خرمشهری که به یک دژ مستحکم تبدیل شده بود و همه دنیا به صدام این اطمینان را داده بودند که این دژ مستحکم را هیچکس نمی‌تواند پس بگیرد و صدام در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که اگر کسی خرمشهر را پس بگیرد من کلید بصره را به او می‌دهم با قدرت ایمان رزمندگان این فتح الفتوح در تاریخ دفاع مقدس انجام شد

سرهنگ سلامی با اشاره به مظلومیت مردم غزه و فلسطین گفت: امروز غزه و فلسطین نماد مظلومیت، ایستادگی و مقاومت مردم ستمدیده‌ای است که سال‌ها سرزمین آنها توسط صهیونیست‌ها اشغال شده است.

وی اذعان کرد: امروز صهیونیست‌ها جنایت‌هایی که در غزه انجام می‌دهند قلب هر انسان باوجدان را به درد می‌آورد و جوانان دنیا و بویژه در قلب اروپا و آمریکا علناً به سیاست‌های استکباری و ظالمانه آمریکا و اروپا با ملت مظلوم فلسطین اعتراض و مخالفت می‌کنند.

سرهنگ سلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با خیزشی که بر علیه صهیونیست‌ها و ظلمی که استکبار جهانی و اروپا بر علیه مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین انجام می‌دهند به وجود خواهد آمد، فلسطین و غزه مظلوم که با الهام از آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی مقاومت را آموختند این مقاومت تاریخی را برای مردم فلسطین ثبت کند و این رشادت‌ها و فداکاری‌ها در تاریخ بماند.

کد خبر 6090701

دیگر خبرها

  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود