Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کریم جشنی، رئیس انجمن تئاتر خراسان رضوی، با اشاره به بیماری ۲ تن از هنرمندان پیشکسوت سینما و تئاتر مشهد اظهار کرد: مهدی صباغی این روزها پس از پشت سر گذاشتن سکته قلبی دچار ناتوانی جسمی شده و در بستر بیماری است.

وی ادامه داد: همچنین غلامرضا بایزان‌منش مدتی در بیمارستان بستری بود و این روزها پس از مرخصی از بیمارستان همچنان در بستر بیماری به سر می‌برد و حال خوشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنی تصریح کرد: با این حال پس از اعلام عمومی این موضوع از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان مسئولان شهر مشهد به این مساله توجه کرده و پیگیر حال این هنرمندان شدند.

وی با بیان اینکه هر چه داریم، از پیشکسوتان است، خاطرنشان کرد: این روزها به واسطه شیوع بیماری کرونا معیشت اهالی فرهنگ و هنر وضعیت مناسبی ندارد. در این میان پیشکسوتان این عرصه که توان فعالیت‌های گسترده را ندارند، حال و روز بدتری دارند. در این شرایط وظیفه ما این است به یادشان بوده و آنان را تکریم کنیم چراکه احترام به پیشکسوتان احترام به خودمان است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی بیان کرد: وظیفه همه شهروندان است که از این هنرمندان که جزو میراث زنده شهر بوده، حمایت کنند و پیش از آنکه این سرمایه‌ها از میان بروند، از وجود آنان استفاده کنند، پای صحبت‌هایشان بنشینند و با آنان همراهی کنند چراکه پیشکسوتان جز این چیزی از ما نمی‌خواهند.

وی با بیان اینکه هنرمندان عرصه نمایش صنفی ندارند که از حقوقشان دفاع کرده و پیگیر کارهای‌شان باشد، عنوان کرد: با این حال ما در حد توان از این هنرمندان حمایت و مراقبت خواهیم کرد.

جشنی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از هنرمندان گفت: در سال‌های گذشته با راه‌اندازی صندوق اعتباری هنر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیاری از هنرمندان استان با عضویت در این صندوق از حمایت‌های بیمه‌ای و مالی آن بهره‌مند شده‌اند. هر چند این حمایت‌ها که به صورت سراسری از هنرمندان انجام می‌شود، بسیار ناچیز بوده و دردی از آنان دوا نمی‌کند.

وی اضافه کرد: هنرمندان و پیشکسوتان زیادی در رسته‌های مختلف هنری در استان خراسان رضوی در حال فعالیت هستند و امیدواریم بیش از پیش از این افراد حمایت شود.

مهدی صباغی از هنرمندان پیشکسوت سینما و تئاتر است. او که متولد ۱۳۳۰ در مشهد است و ۷۰ سال سن دارد، علاوه بر چندین سال فعالیت در تئاتر سابقه بازیگری در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی متعددی را در کارنامه دارد. 

غلامرضا بایزان منش نیز هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون اهل مشهد است. او که متولد ۱۳۳۲ است و ۶۸ سال سن دارد، علاوه بر فعالیت در عرصه تئاتر در دوران فعالیتش در فیلم سینمایی و تلویزیونی ماندگاری به ایفای نقش پرداخته است.

کد خبر 649406 برچسب‌ها بازیگران سینما و تلویزیون ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت درباره جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش اظهار داشت: به منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی ساختارمند، مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید.

وی با بیان این­که این اساسنامه به تایید شورای نگهبان رسیده است، عنوان کرد: اساسنامه صندوق برای اجرا، امروز از سوی دفتر هیئت دولت به دستگاه­‌های اجرایی ابلاغ شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: مطابق قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۳۹۹، همه قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در همه رشته­‌ها و همچنین قهرمانان و پیشکسوتان جانباز، نابینا، ناشنوا و معلول باید مورد حمایت قرار بگیرند. این صندوق، در راستای اجرایی شدن این وظیفه قانونی، حمایت مؤثر­تری از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی انجام خواهد داد.

بهادری جهرمی با بیان این موضوع که در اساسنامه صندوق، ۱۱ وظیفه حمایتی برای قهرمانان و ورزشکاران پیش­‌بینی شده است، گفت: زیرساخت اعطای انواع تسهیلات اعتباری، از جمله وام­‌های مسکن، ازدواج و اشتغال طبق این اساسنامه فراهم شده است که پس­ از تأمین منابع می­‌تواند به­ تدریج این موارد اجرایی شود.

وی با بیان این­که بخشی از منابع و فعالیت­‌های صندوق می‌تواند به تسهیل بیمه­‌های اجتماعی ورزشکاران و پیشکسوتان تخصیص پیدا کند، گفت: صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان، علاوه بر منابعی که در اختیار دارد، می­‌تواند از تسهیلات مالی و اعتباری بانک­‌ها و مؤسسات مالی نیز در راستای حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی استفاده کند.

سخنگو و دبیر هیئت دولت با اشاره به این موضوع که مطابق اساسنامه­‌ای که ابلاغ شده، دو نفر از رؤسای فدراسیون­‌های ورزشی نیز عضو هیئت امنای صندوق خواهند بود، گفت: وزیر ورزش و جوانان، رئیس هیئت امنای صندوق است. علاوه بر این، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعضای هیئت امنای صندوق هستند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: ۵ محل برای تأمین منابع مالی صندوق در اساسنامه پیش­‌بینی شده که ردیف‌های مالی در قوانین بودجه سالانه، یکی از این منابع است.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران ایرانی در میادین ورزشی و به­‌خصوص بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی ایران که با کسب مدال‌های رنگارنگ در میادین ورزشی، پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز درمی­‌آورند، شایسته حمایت­‌های مؤثر و مستمر هستند. دولت سیزدهم به همین­ منظور اساسنامه صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش را مصوب و ابلاغ کرد. ان­‌شاءالله با آغاز فعالیت­‌های این صندوق، حمایت­‌های عملی بیشتری از این عزیزان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری