Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: باید ترتیبی داد که این منابعی که متعلق به خود مردم است به خود آن‌ها برسد بهترین حالت این است که حمایت‌ها مستقیم شود.

خبرگزاری میزان - مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه کمیسیون‌های مجلس اظهار کرد: امروز بحث ارز ترجیحی بود و نمایندگان محترم سوالاتی در این زمینه از جهت منابع مورد نیاز برای تامین مایحتاج مردم و همین طور نحوه توزیع و این که احیاناً اگر یارانه بخواهد مستقیم پرداخت شود و چگونگی پرداخت و چگونگی حمایت از مردم چه در بحث کالا‌های اساسی و همین طور مواردی که از طریق نهاده‌های دامی در سفره‌های مردم به طور مستقیم تاثیر دارد مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در بحث دارو نیز سوالاتی از سوی نمایندگان مطرح شد که تلاش شد از طریق دستگاه‌های مختلف به آن‌ها پاسخ داده شود و این جلسات لازم است تا اغنا سازی لازم صورت گیرد و مقرر شد کارگروه کوچک تری از کمیسیون تلفیق به خاطر ابعاد جزئی که این طرح دارد و نمی‌شود در کمیسیون تلفیق به همه موارد آن پرداخت با کمک دستگاه‌ها و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود تا به سوالات نمایندگان به طور ریزتر در جلسات جدا از کمیسیون تلفیق پاسخ داده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص این که چقدر اطمینان می‌دهید که ارز ترجیحی در سفره مردم اشکالی ایجاد نکند گفت: تلاش بر این است که اثربخش باشد و این منابع مردم است و ارزی که ۴ هزار و ۲۰۰ تخصیص داده می‌شود بخشی به شکل نامناسب در کشور مصرف می‌شود و بخشی نیز از مرز‌های کشور خارج می‌شود.

میرکاظمی گفت: باید ترتیبی داد که این منابعی که متعلق به خود مردم است به خود آن‌ها برسد بهترین حالت این است که حمایت‌ها مستقیم شود و در بخش بهداشت و درمان از طریق بیمه‌ها بتوان این کار را انجام داد و در بخش کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی که بر روی لبنیات و مرغ و گوشت می‌تواند تاثیرگذار باشد حمایت‌هایی به طور مستقیم از مردم انجام شود تا اثربخشی آن بیشتر شود و دو نرخی و طولانی شدن دو نرخی بودن و فاصله بین ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تا ارز ۲۶ تا ۲۷ هزار تومانی عدد قابل توجهی است که باعث می‌شود فساد گسترده شود.

وی افزود: مذاکرات بین دولت و مجلس در حال انجام است تا به یک تفاهم و نقطه اشتراکی برسند تا در بودجه ۱۴۰۱ این دیده شود.

بیشتر بخوانید: بازگشت اعتماد مردم به اقتصاد هدف اصلی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی سازمان برنامه وبودجه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی سازمان برنامه وبودجه سازمان برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها

علیرضا انجلاسی گفت: براساس جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مستمری مددجویان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد، درباره مستمری مددجویان گفت: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانوارهای یک نفره ماهیانه (۹۹۳۷۲۰)، ۲ نفره (۱۴۱۹۶۰۰)، ۳ نفره (۱۹۷۸۴۴۰)، چهار نفره (۲۵۵۵۲۸۰) و خانواده پنج نفره و بالاتر (۳۱۲۳۱۲۰) تومان دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • مردم یمن برای جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها