Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@14:50:33 GMT

مدیریت یکپارچه حوضه زاینده‌رود مد نظر دولت است

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۶۷۷۱

مدیریت یکپارچه حوضه زاینده‌رود مد نظر دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، هوشنگ ملائی، رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب غربی کشور با اشاره به اینکه بحث مطالعات شناخت حوضه زاینده‌رود بیش از یک دهه با مشارکت کشور آلمان و با همکاری  شرکت‌های آب منطقه‌ای اصفهان و چهار محال و بختیاری انجام شده است، عنوان کرد: حکمرانی آب  بایستی با شفافیت، عدالت، رعایت حقوق همه مصرف کنندگان انجام شود و در این مسیر هدف احیا زاینده‌رود برای همه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تصویب مطالعات جامع  برای آب شرب، محیط زیست و بهداشت، موضوع باز تخصیص مطرح است و در راستای معیشت کشاورزان نیز باید در سطح  ملی و کلان تصمیم‌گیری شود.

ملایی ادامه داد واقعیت این است که در این حوضه بارگذاری مصارف بیش از توان اکولوژیکی حوضه است و در سالهای کم بارش و خشکسالی فشار وارد بر منابع افزون می شود.

 رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب غربی کشور اضافه کرد: در این راستا نیاز است یکسری طرح‌های اصلاحی با هم پیش بروند از جمله در بخش صنعت برداشت از آب سطحی جابجا شود و استفاده از آب دریا در دستور کار قرار گیرد و در بخش کشاورزی با در نظر گرفتن حقابه آبه‌ها و طومار تغییر الگوی کشت و کشتهای جایگزین مد نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه‌سازی حوضه زاینده‌رود در برنامه‌های کوتاه مدت ودراز مدت در کارگروه احیای زاینده‌رود به تصویب رسیده است و این کارگروه به ریاست معاون رئیس‌جمهور در جلسات مختلف نقشه راه احیای زاینده‌رود را تصویب کرده که در بهار امسال در شورای عالی آب نیز تصویب شد.

ملایی با بیان اینکه اقدامات انجام شده باید مبتنی بر نقشه راه باشد گفت: طرح‌های اجرایی در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با محوریت این مصوبات در حال انجام است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی گفت: به مظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان یافته موثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ،اساسنامه حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصوی هیات دولت رسید.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.

کد خبر 6090222

دیگر خبرها

  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند