Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا بار دیگر مدعی پیشرفت کم در مذاکرات احیای برجام در وین شد.

بر این اساس، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود با رسانه‌ها اعلام کرد: ما شاهد پیشرفت‌های اندکی در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین هستیم. من اطلاعات جدیدی درباره مذاکرات نداریم، اما روند پیشرفت گفتگو‌ها کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر خواستار نجات برجام و امتیازدهی‌های غیرحرفه‌ای اطمینان حاصل کنیم، باید شاهد پیشرفت‌هایی بیشتر از آنچه اکنون هست باشیم.

این مقام آمریکایی با اشاره به تشدید تنش‌ها میان روسیه و غرب گفت: ما آمادگی داریم در صورتی که روسیه بخواهد به اوکراین حمله کند و یا به بی ثباتی در این کشور دامن بزند تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کنیم.

وی بدون ارائه شواهدی مبنی بر تلاش روسیه برای حمله به اوکراین خاطر نشان کرد: در صورت خطای مسکو برای حمله به اوکراین، علاوه بر تحریم‌های اتحادیه اروپا، تحریم‌های آمریکا نیز علیه روسیه وضع خواهد شد.

پرایس با درخواست برای کاهش تنش‌ها با روسیه افزود: از دید واشنگتن، کاهش تنش‌ها به معنای خروج نیرو‌های نظامی روس از نزدیکی مرز اوکراین و پایان بخشیدن به اقدامات تحریک آمیز این کشور است. ما متعهد به حمایت از اوکراین هستیم و تنها در سال جاری میلادی ۴۵۰ میلیون دلار به این کشور کمک نظامی کرده ایم.

گفتنی است پس از تلاش‌های کشور‌های غربی برای گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مرز‌های روسیه، مسکو به شدت نسبت به تبعات این اقدام به مقامات غربی هشدار داد. با این حال، آمریکا و همپیمانانش همچنان به تهدیدات خود علیه امنیت ملی روسیه ادامه می‌دهند.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان و سردمدار رئالیسم تهاجمی بر این باور است گسترش ناتو به مرز‌های روسیه احمقانه‌ترین اقدام در سیاست خارجی آمریکا طی سال‌های اخیر بوده است. وی بر این باور است قدرت‌های بزرگ به مرز‌های خود حساس هستند و گسترش ناتو به مرز‌های روسیه به طور مستقیم امنیت ملی این کشور را به مخاطره می‌اندازد و بحران اوکراین درپی کوته اندیشی مقامات غربی بروز کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا برجام روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است