Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره جزئیات اجازه ورود سالی دو بار به کشور مشمولان غایب، توضیحاتی ارائه داد.

امیر دریادار دوم علیرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث و انتظامی خبرگزاری برنا، درباره جزئیات اجازه ورود سالی دوبار به کشور مشمولان سربازی، اظهار کرد: مشمولان مقیم خارج از کشور که از ایران رفتند و غیبت داشتند، ورودشان به کشورشان آزاد بود اما بعد از ورود خروج‌شان ممنوع بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این گروه از مشمولان که غیبت داشتند اگر حداقل 3 سال اقامت کشور دیگری را داشته باشند می‌توانند سالی دوبار به ایران بیایند که این قانون جدیدی نیست و مصوب سال 85 است.

رحیمی‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شهروند یک کشور دیگر محسوب شوند و یا اقامت کشور دیگری را داشته باشند به چه صورت خواهد بود؟ تصریح کرد: فرقی نمی‌کند بالاخره ایرانی هستند پس باید وضعیت سربازی‌شان را مشخص کنند. این عده نیز برای این‌که در رفت و آمدشان مشکلی نداشته باشند، سالی 2 بار و حداکثر 3 ماه به آن‌ها فرصت حضور در کشور داده شده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که آماری از مشمولانی که در خارج ایران هستند و غیبت سربازی دارند دارید؟ بیان کرد: آمار آن را داریم اما نمی‌توانیم منعکس کنیم. البته تعدادشان هم زیاد نیست ولی آمار دست وزارت امور خارجه است.

وی خاطرنشان کرد: افراد که در خارج از ایران دانشجو بودند و به هر دلیلی نتوانستند سربازی بروند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و به کشور برگردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه نیروهای مسلح سربازی ایران قانون شهروند سرمایه نیروهای مسلح سربازی وزارت امور خارجه دانشجو سربازی ستاد کل نیروهای مسلح مشمولان غایب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ پرو شرکت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از ۲۲ تا ۲۶ می (۳ تا ۶ خرداد) در لیما پرو آغاز می‌شود. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و نامی از وزنه‌برداران ایران وجود نداشت.

علاوه بر ایران کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و کره شمالی هم وزنه‌بردار در این لیست ندارند و شرکت نمی‌کنند.

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اعزام نوجوانان به قهرمانی جهان پرو اعلام کرده بود: باید تمرکز اصلی ما بر روی المپیک باشد. بعد از بازی‌های المپیک مسابقات متعددی در رده‌های سنی مختلف داریم از این رو احتمال دارد که فدراسیون تمرکزش را بر روی المپیک و مسابقات متعددی که بعد از آن وجود دارد، بگذارد."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • تراژدی بنزما: غیبت‌های پرتعداد، حضورهای متوسط!‏