Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت بایدن برخلاف دولت ترامپ حفاری نفت در منطقه آلاسکا را محدود کرده و تنها ۵۲ درصد از ذخایر ملی نفت در منطقه آلاسکا برای حفاری باز هستند. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، دولت بایدن به‌دنبال کاهش مناطق دارای مجوز حفاری نفت در آلاسکاست. این تصمیم بایدن درست بر خلاف دوره ترامپ است که 82 درصد از ذخایر نفتی ملی آمریکا در این منطقه برای حفاری آزاد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما علی‌رغم این اقدام ترامپ، دولت وی نتوانست روند سقوط تولید نفت در آلاسکا را متوقف کند. تولید نفت در این منطقه در 2020 به پایین‌ترین رقم طی 43 سال گذشته رسیده بود.
طبق بررسی‌های اداره مدیریت زمین‌ها در آمریکا، 52 درصد از ذخایر ملی نفت در منطقه آلاسکا برای حفاری باز هستند.

صنعت نفت آلاسکا آخرین نفسهای خود را می‌کشدذخایر استراتژیک نفت آمریکا تا 10 سال آینده نصف می‌شود

این اداره طی بیانیه‌ای اعلام کرد:«این تصمیم نشان‌دهنده اولویت دولت بایدن برای بررسی برنامه‌های نفت و گاز جهت اطمینان از تعادل زمین‌ها و آب‌های عمومی آمریکا به نفع نسل حاضر و آینده است».
دولت ترامپ در تلاش برای رسیدن به خودکفایی در بخش انرژی، بیشتر زمین‌های آلاسکا را برای حفاری نفت آزاد کرده بود. دولت ترامپ حتی قصد داشت مجوز حفاری در منطقه حفاظت‌شده قطب شمال را هم صادر کند. اقدامی که باعث اعتراض سازمان‌های حامی محیط‌زیست شد.
آلاسکا یکی از قدیمی‌ترین مناطق تولید نفت در آمریکاست، اما اخیراً تولید در این منطقه رو به کاهش است. این اتفاق مقامات آمریکا را بر آن داشته تا به‌دنبال راه‌هایی جهت توقف این روند نزولی باشند که بر درآمد این کشور تاثیر گذاشته‌است.
انتهای پیام/16

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای حفاری دولت بایدن حفاری نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف -۹۵» با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی، ۱۱ ساعت بر فراز آب‌های نزدیک آلاسکا و مرز آمریکا پرواز کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: که دو بمب افکن راهبردی روسیه بر فراز آبهای بی طرف در دریای برینگ در نزدیکی ساحل غربی آلاسکا اقدام به گشت زنی هوایی کردند.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده سوخو نیز این بمب افکن ها را همراهی کرد.

کد خبر 6095778

دیگر خبرها

  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟