Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رسانه‌ای رئیس پارلمان لبنان در گفتگو با تسنیم تاکید کرد، جنبش امل و نبیه بری از هرگونه فراخوان برای گفتگوی لبنانی-لبنانی حمایت می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیروت، ماه مه سال جاری میلادی که قرار است شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان باشد یک ایستگاه مهم و محوری برای همه لبنانی‌ها در شرایط حساس فعلی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه طرف‌های مربوطه از چند ماه قبل شروع به آماده‌سازی برای مشارکت در این انتخابات کرده و البته دشمنان مقاومت نیز در تلاشند از قافله عقب نمانند و کمپین‌های متعددی توسط آمریکا و عربستان و متحدانشان برای پیروزی مهره‌های مورد نظر این محور در انتخابات پارلمانی لبنان به راه افتاده است.

در شرایط حساس سیاسی لبنان و درحالی که کار دولت این کشور مختل شده و از ماه اکتبر تاکنون هیچ نشستی در کابینه برگزار نشده، اخیرا «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان خواستار انجام یک گفتگوی ملی جهت یافتن راهی برای حل بحران‌ها شد. اما «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان و برخی اعضای جریان غربگرای 14 مارس از جمله «سعد حریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان و «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی با این تصمیم مخالفت و اعلام کردند که اکنون زمان مناسبی برای انجام گفتگوی ملی نیست.

این درحالی است که «محمد رعد» رئیس فراکسیون وابسته به حزب‌الله در پارلمان لبنان در یک نشست دوجانبه با میشل عون تاکید کرد که حزب‌الله از هرگونه گفتگوی ملی در راستای منافع لبنانی‌ها حمایت می‌کند.

در همین راستا یک مصاحبه اختصاصی با «علی حمدان» مشاور رسانه‌ای «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان ترتیب داده‌ایم.

پشت پرده تشدید تحرکات تروریستی و قاچاق سلاح در مرزهای لبنان/ چه کسانی به دنبال احیای داعش هستند؟ممنوعیت سفر رئیس بانک مرکزی لبنانحمایت حزب‌الله از انجام گفتگوی ملی در لبنان

علی حمدان در ابتدای این گفتگو تاکید کرد، جنبش امل و نبیه بری از فراخوان برای گفتگوی لبنانی-لبنانی استقبال می‌کنند.

وی همچنین به موضع دفتر سیاسی جنبش امل اشاره کرد مبنی بر اینکه «این جنبش همواره اولین طرفی بوده که خواستار گفتگو میان لبنانی‌ها شده است».

مشاور رئیس پارلمان لبنان در ادامه اظهار داشت، جنبش امل بر اساس اصول خود و تلاش مستمر جهت کمک به پایان دادن به وخامت اوضاع لبنان و یافتن راه حلی برای بحران‌های این کشور تصمیم به پذیرش فراخوان گفتگوی ملی گرفته است؛ صرف نظر از دستور کار و زمان‌بندی یا حتی سطح اهمیت آن در مرحله فعلی.

علی حمدان درباره پرونده انتخابات پارلمانی لبنان که قرار است در ماه مه سال جاری میلادی برگزار شود، اظهار داشت، رئیس پارلمان پیش از این بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن، به ویژه بعد از اینکه نمایندگان درباره قانون انتخابات و اصلاحات آن به توافق رسیدند، تاکید کرده بود.

این سیاستمدار لبنانی در ادامه گفت‌وگوی خود با تسنیم تاکید کرد، جنبش امل شروع به آماده سازی برای انتخابات پارلمانی لبنان کرده و چرخ‌ ماشین انتخاباتی آن برای بسیج کردن نیروها در سطوح مختلف جهت آماده شدن برای این ایستگاه محوری در تاریخ لبنان شروع به چرخش کرده است؛ لبنانی که مراحل بسیار حساسی را پشت سر می‌گذارد.

مشاور رسانه‌ای رئیس پارلمان لبنان در پایان گفتگوی کوتاه خود با تسنیم از همه لبنانی‌ها خواست تا نظر خود را درباره گزینه‌های ملی‌شان بیان کرده و از پروژه مقاومت و توسعه، برای دستیابی به اهدافی که جنبش امل در نظر گرفته حمایت کنند؛ یعنی محافظت از لبنان و دستیابی به منافع لبنانی‌ها.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس حزب امل لبنان لبنان انتخابات پارلمانی لبنان رئیس پارلمان لبنان پارلمان لبنان گفتگوی ملی لبنانی ها نبیه بری جنبش امل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی

نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه گفت: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردارند و این موضوع سبب استقبال شهروندان روسیه در سراسر این کشور شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، الدر بوتائف نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه باحضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو 2024 از غرفه استان قم بازدید و با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دیدار کرد. 

سیداکبر غلامیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این دیدار بر افزایش تعاملات تجاری ایران به ویژه استان قم با روسیه تاکید کرد. 

وی افزود: روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه ما، مقصد خوبی برای صادرات استان قم محسوب می‌شود و می‌توانیم با افزایش تعاملات خود ظرفیت‌های صادراتی این استان را بیشتر معرفی کنیم. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به استقبال شهروندان روسی از کالاهای ایرانی، عنوان کرد: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این موضوع سبب استقبال شهروندان ما در سراسر این کشور شده است. 

بوتائف بیان کرد: ما به دنبال افزایش تعامل با ایران و قم هستیم و می‌توانیم ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه‌های مختلف را بیشتر در کشورمان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشاوران رئیس فدراسیون والیبال معرفی شدند
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم