Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@07:03:00 GMT

میزان سرقت در خلخال کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۹۵۰۳

میزان سرقت در خلخال کاهش یافت

به گزارش ایرنا ، آرش جعفری روز چهارشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم خلخال افزود: جرایم سرقت در منطقه خرد و بیشترین سطح سرقت‌ها نیز مربوط به سرقت اموال ساختمان‌های نیمه‌کاره ، سیم‌های مسی شبکه‌های برق‌رسانی شهری و روستایی و کابل‌های مخابراتی خطوط تلفن روستایی است.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد از سرقت‌های گزارش شده در خلخال توسط معتادان متجاهری صورت می‌گیرد که به قصد تامین هزینه موادمخدر مصرفی روزانه خود سرقت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه جرایم کیفری سازمان‌یافته همچون نزاع جمعی، سرقت‌های مسلحانه و بزرگ و جرایم خشونت‌آمیز در این منطقه وجود ندارد، افزود: فرهنگ دین‌مداری، اخلاق حسنه و اعتقاد قوی در بین مردم سبب شده تا این شهرستان عاری از هرگونه جرایم خشن و سازمان‌یافته بویژه در بحث سرقت باشد.

وی بیان کرد: در صورت ارائه راهکارهای پیشگیرانه از جمله جایگزینی فیبر نوری به کابل‌های مسی خطوط تلفن از سوی شرکت مخابرات و جایگزینی کابل‌های خودنگهدار رو پوش‌دار توسط شرکت برق به جای سیم‌های لخت مسی روند سرقت سیم و کابل کاهش خواهد یافت.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال اظهارکرد: پایش تصویری اصناف در خلخال برای جلوگیری از سرقت واحدهای تجاری تاکنون عملیاتی نشده و بر راه‌اندازی تجهیزات این طرح در خلخال و نصب دوربین‌های مداربسته در مبادی ورودی روستاها و کمک به کنترل ورود و خروج افراد غیربومی به روستاها تاکید داریم.

جعفری با اشاره به تلاش نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای رسیدگی به ۷۲۳ مورد پرونده سرقت در این شهرستان گفت: تشکیلات قضایی و انتظامی به تنهایی قادر به توقف جرایم سرقت در جامعه نبوده و این کار نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی با انجام اقدامات پیشگیرانه است.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف مدارس بلااستفاده روستایی برای جلوگیری از سرقت اموال ساختمان‌های مدارس رها شده و در حال تخریب و فروش و یا واگذاری استیجاری آن به واحدهای تولیدی افزود: ساختمان‌های مازاد مدارس در روستاها رها شده و فضای مناسبی برای تجمع معتادان و وقوع جرایم کیفری مختلف از جمله سرقت فراهم کرده است.

رئیس دادگستری خلخال نیز در این جلسه دلیل افزایش جرایم مربوط به سرقت‌های خرد و کوچک را بیکاری و پایین بودن درآمد عمومی دانست و گفت: در حالی که خلخال فاقد واحدهای تولیدی و صنعتی اشتغال‌زا است ، نمی‌توان انتظار داشت که جامعه عاری از هرگونه جرایم کیفری همچون سرقت باشد.

علی نباتی افزود: احترام به قانون و رعایت مقررات توسط هر یک از اقشار جامعه همواره موجب پیشگیری از وقوع جرایم شده و پایین بودن جرایم کیفری خشن در خلخال حاکی از پایبندی مردم به اخلاق و قانون‌مداری و احترام به مقررات است.

وی بیان کرد: برای کاهش موارد سرقت خرد نیروی انتظامی مکلف به سرعت‌بخشی به عملیات کشف سرقت‌ها با اشرافیت کامل اطلاعاتی برای ایجاد آرامش روحی و روانی در بین آحاد جامعه است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی دادگستری بیکاری خلخال سرقت دادستانی کل کشور استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی دادگستری بیکاری آسیب های اجتماعی دادگستری بیکاری خلخال سرقت دادستانی کل کشور استان اردبیل جرایم کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم/مسدودی محور پونل - خلخال

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری گیلان گفت: در محور رشت - قزوین، حدفاصل سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم؛ محور پونل - خلخال نیز مسدود است.

غلامعلی نیک فهم امشب، ۱۵ فروردین ماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تردد در محورهای استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به پایان تعطیلات و بازگشت مسافران شاهد ترافیک در محورهای خروجی استان هستیم.

وی با بیان اینکه در محور رشت - قزوین، حدفاصل سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم، افزود: در ورودی شهر رودبار نیز شاهد ترافیک سنگین ۱۰ کیلومتری هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به ترفیک روان سایر محورهای استان، گفت: محور پونل - خلخال نیز مسدود است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • از سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم/مسدودی محور پونل - خلخال
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است