Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- عادل پیرمحمدی افزود: در سال‌های گذشته و به ویژه پس از تحریم‌های دور اول، تولید خودروهای تجاری به دلیل این‌که قطعات و مجموعه ها از خارج از کشور تامین می شد، دچار آسیب شد، اما با تلاش‌های صورت گرفته در دو سال اخیر و با راهبری مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، خودکفایی‌ها به بار نشسته و عمده قطعات ساخت داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که هدف‌گذاری ایران‌خودرو دیزل برای سال آینده، تولید ۱۷ هزار دستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین شامل انواع کامیون، کامیونت، کشنده و... است، گفت: از این طریق به نوسازی ناوگان فرسوده کشور کمک می‌کنیم. در حوزه تجاری، اقدامات بسیار خوبی در راستای خودکفایی قطعات و مجموعه ها صورت گرفته و امید است این روند استمرار یابد.

پیرمحمدی با اشاره به این‌که داخلی سازی گیربکس 16 سرعته که از مجموعه های کاملا وابسته به خرید خارجی به شمار می رود، با کمک شرکت ساپکو، چرخشگر و سازندگانی که برای تولید اعلام آمادگی کرده اند، آغاز شده است، یادآور شد: مزایای این گیربکس تاثیر بسزای آن در مصرف سوخت و نیز به روز بودن است.

وی با بیان این‌که در سراسر کشور مجموعه های توانمندی در زمینه تولید قطعات و مجموعه ها وجود دارد که در دو سال گذشته توانسته‌ایم از ظرفیت آنها بهره بگیریم، گفت: حاصل این همکاری، داخلی سازی بخشی از قطعات مورد نیاز است، مابقی قطعات باقی مانده که تاکنون خودکفا نشده، مربوط به قطعات الکترونیکی بوده که امیدواریم این بخش نیز به خودکفایی برسد.

مدیر عامل شرکت ساپکو با بیان این‌که در بخش تامین صنایع الکترونیک خودرو نیازمند خرید از منابع خارجی هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر توانمندی تولید انواع پورت ها در ایران خودرو وجود دارد، اما خودکفایی در قطعاتی که بر روی این پورت ها قرار می گیرد، محقق نشده است. از سوی دیگر، داخلی سازی این قطعات برعهده خودروساز نبوده و باید از سوی صنایع الکترونیک صورت گیرد که تاکنون انجام نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آماده همکاری با صنایعی هستیم که توانایی تولید قطعات الکترونیکی را دارند، خاطرنشان کرد: در زمینه تولید انواع پورت ها و به ویژه نرم افزار، پیشرفت های خوبی داشته‌ایم، اما در سخت افزار الکترونیکی همچنان دچار مشکل هستیم. حتما باید سرمایه گذاری های بیش‌تری در این زمینه صورت گیرد، زیرا در آینده وابستگی صنعت خودرو به صنایع الکترونیک افزون‌تر خواهد شد

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس ایران خودرو ایران خودرو دیزل خودروی تجاری سنگین ساپکو صنعت خودرو مذاکرات وین بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس ایران خودرو داخلی سازی مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن کاظمی قمی ظهر سه شنبه در حاشیه نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی، معاونین استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و دیگر بازیگران مرز که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیگیری روند فعالیت‌هایی که در حوزه روان‌سازی و تسهیل در مرزهای مشترک با افغانستان صورت می‌گیرد، می‌تواند منجر به توسعه روابط تجاری دو کشور شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: این نشست‌ها با توجه به اینکه در استان‌های همجوار با مرز افغانستان برگزار می‌شود به همکاری‌های بین استانی کمک می‌کند و هر چقدر این همکاری‌ها افزایش یابد، قاچاق مواد مخدر کاهش، اشتغالزایی و تثبیت مرزنشینان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اتخاذ رویه‌های یکسان در مرزها روند مثبتی را طی می‌کند و باعث می‌شود همه دستگاه‌هایی که در مرز هستند در یک چهارچوب هم‌افزا و هماهنگ باشند.

کاظمی قمی عنوان کرد: با توجه به همدلی خوبی که بین دستگاه‌های بازیگر مرز به وجود آمده و زمینه‌هایی که فراهم شده فضای خوبی در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی در برخورد تریلی و پراید در محور خواف به تایباد
  • با توجه به شعار سال امکانات کشور و دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از تولید باشد/تلاش برای بومی سازی و تکیه بر توان داخلی
  • راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه
  • خدمات ویژه امداد کرمان موتور
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد