Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی خواستار تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان پیش از پایان سال شد.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۲۲ دیماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به اینکه در آستانه نوروز و سپس ماه مبارک رمضان هستیم، اظهار کرد: برای این دو رویداد نیازمند تنظیم بازار هستیم و باید قبل از پایان سال ۱۴۰۰ تمهیدات لازم اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: احتمال ورود به شرایط سخت کرونایی از اسفندماه وجود دارد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بازار و اصناف متاثر می شوند و باید این شرایط را نیز مدنظر داشت.

مخلص الائمه با اشاره به احتمال احتکار در روزهای پایانی سال، بر توجه به فرآیند بازرسی ها خاصه در مقطع احتمالی حذف ارز ترجیحی تاکید کرد تا احتکار عمده صورت نگیرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید نسبت به تامین اعتبار نیروی انسانی فعال در امر بازرسی اهتمام داشته باشد چراکه اگر این بازرسان برای مدتی حقوق دریافت نکنند ممکن است شاهد عوارض باشیم.

وی با بیان اینکه باید دقت کافی بر شبکه ذخیره سازی داشت، گفت: مراقب باشید که اقلام تا زمان انقضا در انبارها باقی نماند چراکه گاهی به دلیل بی دقتی و بی توجهی شاهد چنین اتفاقی در کشور بوده ایم، همچنین فرمانداران در برنامه ریزی به نحوی عمل کنند که مردم احساس امنیتی شدن بازار را نداشته باشند و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط نیز در اظهارنظرها التهاب بازار را رقم نزنند بلکه نظراتی کارشناسی و امیدبخش داشته باشند.

اصغری معاون بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی نیز با اشاره به اهمیت تامین نیاز کشور به کالاهای اساسی و تصمیمات کشور در این راستا، اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری، رتبه اول در بحث واردات ذرت دامی را داشتیم که این واردات به دو میلیارد و ۳۵۳ میلیون دلار رسید و در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلار واردات این کالا را داشتیم.

وی افزود: میزان واردات گندم معمولی به یک میلیارد و۷۱۶ میلیون دلار رسید و امسال به دلیل خشکسالی ها رقم قابل توجهی به واردات این کالا اختصاص یافت.

اصغری با اشاره به واردات یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار دانه سویا تراریخته به کشور، گفت: برای روغن دانه آفتابگردان و یا سایر روغن ها یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون دلار واردات انجام شد و افزایش چشمگیری در این حوزه ثبت شد.

معاون بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی افزایش قیمت جهانی کالا که در برخی اقلام به بیش از ۷۰ درصد رسید، محدودیت واردات کالا به دلیل شیوع بیماری کرونا، عدم ترخیص کالا از گمرک و اینکه بیش از سه میلیون تن کالای اساسی به دلیل مشکلات ارزی و عدم ارائه اسناد در گمرک باقی است را از جمله محدودیت ها در واردات کالاهای اساسی در ۹ ماهه نخست سال جاری برشمرد، و گفت: برش کشوری برای کالاهای اساسی تعیین شده است و بر اساس این برش، ماهانه ۲۱۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور نیاز است که ۱۹۰ هزار تن در داخل کشور تامین می شود و تنها برای ۲۰ هزار تن نیازمند واردات هستیم.

وی اضافه کرد: در کشور ماهانه ۸۰ هزار تن تخم مرغ، ۱۵۸ هزار تن روغن خوراکی، ۸۳ هزار تن گوشت قرمز، ۸۵۰ هزار تن شیر خام و ۲۹۰ هزار تن برنج نیاز داریم که خوشخبتانه در تامین تخم مرغ، روغن خوراکی و شیر خام احتیاجی به واردات نیست، همچنین در گوشت تنها به سه هزار تن و برنج نیز ۱۴۰ هزار تن واردات نیاز است.

اصغری با بیان اینکه نیاز استان مرکزی نیز به کالاهای اساسی برآورد شده است، گفت: در این استان ماهانه به ۲۳۰۰ تن گوشت مرغ، ۱۰۵۰ تن تخم مرغ، ۱۴۰۰ تن روغن و ۴۷۰۰ تن برنج نیاز است که تمامی اقلام بیش از نیاز استان تولید می شود و نیازی به واردات نیست و تنها باید برنج مورد نیاز استان تامین شود تا در پایان سال مشکلی بروز نکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان مرکزی ستاد تنظيم بازار کالاهای اساسی یک میلیارد استان مرکزی میلیون دلار تنظیم بازار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود، گفت: در رابطه با تجارت آزاد با پاکستان منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم.

به گزارش ایسنا، سید محمدصادق قنادزاده در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مذاکرات تجارت آزاد ایران و پاکستان آغاز شده، اظهار کرد: در این رابطه چهار دور مذاکره انجام شده و قبل از سفر اخیر رئیس جمهور هم بخشی از مذاکرات پیش رفته و تبادل لیست و سند انجام شده است. در حال حاضر منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که تجارت آزاد با پاکستان سال جاری اجرا شود و گفت: همه کشورها از تولید داخل خودشان حمایت می‌کنند. پاکستان هم به صادرات محصولات کشاورزی و نساجی خود اهمیت می‌دهد. به طور کلی تجارت آزاد کار ساده‌ای نیست اما دو کشور تمایل دارند.

قنادزاده با بیان اینکه مواقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا به مجلس ارسال شده، تصریح کرد: سایر کشورها هم تا پایان بهار مصوبه مجلس خود را خواهند گرفت و ما هم امیدواریم تا پایان مجلس فعلی این موضوع در مجلس ما هم به نتیجه برسد.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تجارت ترجیحی بین ایران و پاکستان در حال انجام است، گفت: پاکستان کشور بزرگی است و با توجه مرز مشترک ظرفیت همکاری بالایی بین دو کشور هست.

به گفته وی در حال حاضر دو کشور برای رسیدن به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری هدف‌گذاری کردند. همچنین در سند ۵ ساله همکاری دو کشور دیده شده که تجارت ایران و پاکستان تا سال ۱۴۰۳ به ۵ میلیارد دلار برسد.

تجارت بیش از ۲.۵ میلیارد دلاری غیررسمی با پاکستان

قنادزاده بابیان اینکه یکی از مشکلات تجارت دو کشور تجارت غیررسمی است، تصریح کرد: اگر تجارت غیررسمی به تجارت رسمی تبدیل شود، می‌توان گفت همین الان هم تجارت ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور محقق شده است.چرا که تجارت رسمی دو کشور حدود ۲.۵ میلیارد دلار است، اما اگر تجارت غیررسمی هم مصاحبه شود حداقل دو برابر این رقم است. در مجموع هدف گذاری شده در کوتاه مدت تجارت دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی درباره تجارت ایران و قاره آفریقا نیز اظهار کرد: قاره آفریقا ۱۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد. بازار کشورهای آفریقایی بسیار بزرگ است و در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و غیره می‌توان در این کشور فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف با توجه به مواد اولیه موجود در این کشور می‌توان برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کرد.

قنادزاده در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یک هیئت تجاری از کره شمالی نیز برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران بیاید، گفت: هنوز هیئتی وارد نشده، تا قبل از برگزاری نمایشگاه و حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع چه کشوری برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی درباره واردات گوشت‌ از آفریقا نیز گفت: در حال حاضر گوشت گرم از کنیا به صورت منظم و هفته‌ای دو تا سه بار انجام می‌شود. واردات گوشت گرم از آفریقای جنوبی و تانزانیا هم به زودی شروع می‌شود. یکی از باکیفیت‌ترین گوشت‌ها، گوشت آفریقا است. حجم‌ واردات هم متنوع است و از ۷۰ تا ۸۰ تن در روز شروع شده و نوسان داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • بازار لاستیک ترمز برید