Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@05:32:56 GMT

برگزاری کنگره ملی شهدای ورزشکار مازندران در ساری

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۰۹۶۴

برگزاری کنگره ملی شهدای ورزشکار مازندران در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، براتعلی اسلامی مسؤول سازمان بسیج وزشکاران مازندران در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه که در سالن شهید زرهون اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد از برگزاری یادواره هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار در استان خبر داد و اظهار کرد: این یادواره همزمان با برگزاری یادواره‌ ملی شهدای جامعه ورزش با یاد سردار دل‌ها و با محوریت شهید شاخص جامعه ورزش کشور شهید والامقام حسن فقیهی جویباری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران تصریح کرد: ۶ هزار شهید ورزشکار والامقام در کشور شناسایی شدند که این تعداد هزار و ۲۰۰ شهید سرافراز ورزشکار از استان مازندران هستند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر دو شهید سرافراز از استان مازندران بعنوان شهید شاخص ورزش کشور برگزیده شدند، افزود: شهید بزرگوار بهرام اسدپور گلوگاهی در سال ۱۳۹۴ و شهید بزرگوار حسن فقیهی جویباری در سال ۱۴۰۰ بعنوان دو شهید والامقام ورزش مازندران بعنوان شهید شاخص ورزش کشور طی سال‌های اخیر انتخاب شدند.

اسلامی در ادامه گفت: شهدای ورزشکار کسانی بودند که همیشه مورد توجه مردم بودند و از جان و مال و مدال دنیویشان گذشتند تا کشورشان همیشه سربلند باشد.

وی با بیان اینکه شهادت در راه خدا ارزشمند و جز ارزش‌های انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: خانواده‌های شهدا افتخار نظام هستند و باید همواره جایگاه و حرمت آنان حفظ شود، همیشه شهدا الگویی برای جامعه، جوانان ورزشکاران هستند که نمونه آن ورزشکاران مازندرانی هستند که مدال خود را به خانواده محترم شهدا اهدا کردند.

در ادامه محمدرضا ییلاقی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز با اشاره به اینکه ورزش مازندران همواره در بحث مدال‌آوری پیشتاز و پیش قدم است، تصریح کرد: اولین مدال المپیک قبل از انقلاب و اولین مدال المپیک بعد از انقلاب توسط قهرمانان ورزش مازندران با افتخار کسب شد.

وی با تاکید بر اینکه این توفیق نصیب ورزش مازندران شد تا باردیگر شهید عزیزی از مازندران بعنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال ۱۴۰۰ برگزیده شود، گفت: در سال ۱۳۹۴ شهید بهرام اسدپور گلوگاهی به عنوان شهید شاخص ورزش کشور، در سال ۱۳۹۵ شهید زعفری نژاد بعنوان شهید شاخص ورزش استان، در ۱۳۹۶ شهید مهربانیان به عنوان شهید شاخص ورزش استان، در سال ۱۳۹۷ شهید مزدستان بعنوان شهید شاخص ورزش استان، در سال ۱۳۹۸ شهید سجودی بعنوان شهید شاخص ورزش استان در سال ۱۳۹۹ شهید یزدانی بعنوان شهید شاخص ورزش استان انتخاب شدند.

ییلاقی با اشاره به اینکه شهید فقیهی از یک خانواده کاملا مذهبی و انقلابی رشد و پرورش یافت، اذعان داشت: خصوصیات اخلاقی و زندگی پهلوانی این شهید بزرگوار می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان این مرز و بوم باشد.

وی گفت: تمامی رویدادهای ورزشی در سطح کشور و استان در سال ۱۴۰۰ به نام این شهید عزیز شهید حسن فقیهی جویباری برگزار شد و یاد و خاطره این شهید گرانقدر در عرصه مسابقات ورزشی زنده و گرامی داشته شد.

این مسؤول در پایان گفت: تمام و سعی و تلاشمان را خواهیم کرد تا این رویداد بزرگ و مهم به نحوه احسن و شایسته با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان استان، بسیج ورزشکاران استان، سپاه کربلا استان و سازمان‌های مردم نهاد  ۲۳ دی ماه در ساری برگزار شود.

همچنین محسن فقیهی جویباری فرزند گرانقدر این شهید از چاپ کتاب زندگینامه این شهید خبر داد و گفت: این کتاب به نام سروسوم که خصوصیات اخلاقی و زندگینامه این شهید عزیز می‌باشد در مرحله اقدام چاپ است.

به گزارش فارس؛ این کنگره روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه با حضور مسؤولان کشوری، لشگری، استانی و شهرستانی در سالن الغدیر سپاه کربلا استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ۸۶۰۵۹/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان بسیج ورزشکاران مازندران شهید شاخص ورزش کشور ورزش مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از برگزاری کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان در سال ۱۴۰۵ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ سعید شعبانی عصر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی از برگزاری نمایش اقتدار رزمی در طول 45شب در مرکز استان خبر داد و اظهار داشت: گرچه چندین ماه تا اجرای این برنامه زمان باقی است، اما برگزاری باشکوه نیازمند اعتبارات لازم است که امیدواریم همانند سال گذشته به خوبی برگزار شود.

وی از برگزاری و تداوم اردوی راهیان پیشرفت در کردستان خبر داد و افزود: در قالب این اردو بسیجیان، دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید به داخل و خارج از استان اعزام و با پیشرفت‌ها و اقدامات صورت گرفته آشنا خواهند شد. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: این برنامه در راستای نهضت جهاد تبیین، امیدآفرینی و آشنایی نسل جوان با پیشرفت‌ها و دستاوردها انجام خواهد شد.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی است که با توجه به پیشرفت کشور، لازم است که این دستاوردها در قالب اردوی راهیان‌ پیشرفت بیان شود.

شعبانی همچنین از اعزام زائران به حرم حضرت امام(ره) خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 3 هزار نفر از کردستان در این برنامه شرکت کردند که امسال سهمیه به 4 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی اذعان کرد: البته دنبال این هستیم که این سهمیه به همان 3 نفر کاهش یابد چراکه ناوگان استان پاسخ‌گوی تعداد زائران نیست.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اظهار کرد: همچنین دانش‌آموزان نیز در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق غربی و جنوب کشور اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز همانند سالیان گذشته آمادگی میزبانی از کاروان اردوهای راهیان نور را خواهیم داشت.

شعبانی با اشاره به اینکه امروز با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان، دبیرخانه کنگره 5530 شهید کردستان آغاز به‌کار کرد، گفت: قرار شده که این کنگره سال 1405 در سنندج برگزار شود.

معاون سپاه استان کردستان اعلام کرد: هفته آینده نیز کاروانی از استان به عملیات بازی دراز کرمانشاه اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد