Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حالا بعد از گذشت چندین ماه از این سفر خزانه دار فدراسیون فوتبال در این رابطه توضیحاتی را بیان کرده است.

 علی سلیمانی  عنوان کرد: در خصوص مکاتباتی که شده در جریان نیستم اما دو هزینه داشتیم؛ یک مورد ۲۷ -۸ هزار دلار به تیم دادیم که ۱۲ هزار دلار را برگرداندند. یک هزینه هم برای رئیس فدراسیون و هیئت همراه داشتیم که ۲۲۲۲ دلار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپانسر در پرواز همراه تیم بوده است که این موضوع مشکلی ندارد و بلامانع است بنابراین ما با دو هزار دلار پرونده سفر را بستیم. نه هزینه جدیدی دیدم و نه این موضوع وجود داشت. اگر شرکتی ادعایی دارد که هزینه‌ای کرده، نمی‌توان آن را قبول کرد. مثلا من به عنوان رئیس هزینه‌ای کرده باشم و ادعا کنم چون با من بودید، صداوسیما باید پول را بدهد. در فدراسیون فوتبال همه چیز شفاف است و دستگاه‌های نظارتی حضور دارند.

سلیمانی در خصوص وضعیت بدهی شستا و همینطور ساختمان فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: زمانی که با شستا توافق کردیم ۲۵ میلیارد تومان پول آن بود که پرداخت شد. شستا نباید مازاد در آن درخواست می‌کرد چون مصوب شده بود اما به دلایلی که برای من مشخص نیست و شاید کم لطفی رسانه‌ها هم بود اعلام کرد بیش از ۲۵ میلیارد می خواهد، یعنی مبلغ دلاری آن را می‌خواهد بعد از آن هم ساختمان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس را هم توقیف کرد.

وی افزود: نامه‌ای به قوه قضائیه ارسال شده امیدوارم دوباره موضوع بررسی شود چون آن موقع دسترسی به سامانه نداشتیم و توانستیم معامله ریالی انجام دهیم. این طلب کاملا با گردش حساب ما از سوی وزارت ورزش پرداخت شد و اگر رئیس قوه قضاییه به نامه ما توجه کند هم ساختمان فدراسیون و هم پرسپولیس باید برگردد. ما مقابل توانمندی حقوقی شستا آن توانایی را نداشتیم.

سلیمانی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه شستا پیش از این گفته بود طلب ندارد اما دوباره پرونده به جریان افتاده، خاطرنشان کرد: مدیرعامل وقت به خاطر طرح دعوایی که برای مطالبه ساختمان داشت گفته بود طلب ندارم اما یکی از مشکلات ما این است که آن زمان مکتوب نکردیم. حساسیت هایی وجود داشت و باید به سرعت پول به ویلموتس می رسید به خاطر همین کتبی نشد. توافقاتی که کردیم این بود تا فروردین سال بعد که پول رو گرفتیم باید این بدهی پرداخت می‌شد اما این کار انجام نشد. آن زمان وزارت ورزش مشکل مالی داشت و نتوانست به ما کمک کند. دو میلیون دلار گرفتیم که ۲۵ میلیارد تومان بود این پول را با تأخیر دادیم اما فوتبال یک نهاد ملی است و نباید تاخیر سود پول را از ما می‌گرفتند. فدراسیون فوتبال معتقد است ساختمان فدراسیون در اختیار خود و ساختمان پرسپولیس در اختیار این باشگاه است. امیدوارم این پرونده مرور و حل شود.  

سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که در خصوص بدهی فدراسیون به استقلال و پرسپولیس پرسید و اینکه آیا با پرداخت بدهی مشکلات مالی باعث شده تا مجوز حرفه ای صادر نشود حل می‌شد، گفت: ما نه بدهی و نه طلب نداریم اما سازمان لیگ دارد. من مسئول مجوز حرفه ای نیستم اما این مشکل ساختاری است. مجوز حرفه‌ای مشکل ۱۰ ساله است و تمام باشگاه‌ها مشکلاتی دارند که استانداردهای بین‌المللی را ندارند این موضوع طولانی شد اما سیستم ورزش ما مقصر است که ساختاری دنبال آن نمی‌رود تا باشگاه‌ها استانداردهای بین‌المللی را بگیرند. من سال‌ها عضو این کمیته بودم و یک ساختار لازم است. قبلا تعهدات باشگاه‌ها را قبول می‌کردیم تا بدهی را پرداخت کنند اما الان کنفدراسیون فوتبال آسیا قبول نمی‌کند. نه مدیران قبلی و نه مدیران کنونی هیچ کدام مقصر این اتفاق نیستند. ساختار مناسب می‌خواهیم تا همه باشگاه‌ها را الزام کنیم. چون دو باشگاه هودار زیادی دارند بله خاطر اینکه می‌ترسیدیم در لیگ قهرمانان نباشند، سالهای قبل خیلی کمک کردیم اما الان AFC این کمک‌ها را قبول نمی‌کند.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره آورده فدراسیون در دوران ریاست عزیزی‌خادم، یادآور شد: وقتی او آمد الزاماتی در سامانه داشتیم تا بحث اسپانسر و آورده انجام شود. تا ۳۱ تیر ۱۶۰ میلیارد آورده از اسپانسر و کمک‌ها داشتیم که ۵۰ میلیارد از اسپانسر و کمک‌ها و بقیه از کمک ها مانند وزارت ورزش بود. فوتبال همیشه درگیر مسابقات است؛ یک تیم برای مسابقه آماده می‌شود ۵- ۶ میلیارد تومان هزینه هتل، رفت و آمد لژیونرها و ... است. اگر حق پخش حل نشود همیشه مشکلات مالی وجود دارد اما قاطعانه می‌گویم سال ۱۴۰۰ بهترین همکاری دولت را داشتیم که بی نظیر بود.

وی درباره پول‌های بلوکه شده در فیفا و ‌AFC، اظهار داشت: خیلی دقیق نمی‌توانم بگویم چقدر است اما فیفا هر ساله مبلغی را می‌ریزد، فرض کنید یک میلیون دلار سالانه برای هزینه‌های جاری و دو سه میلیون دلار برای پروژه‌ها اما از سال ۲۰۱۶ پولی نگرفتیم نه اینکه اصلا نگرفته باشیم مثلا چند ماه پول اسکوچیچ را از مطالبات فیفا دادیم. مراوداتی هم داشتیم، اگر در یکی دو بازی اخیر برنده شویم و برجام هم به سرانجام برسد، با پاداش صعود به جام جهانی می‌توانیم ۲۰ میلیون دلار در فیفا هزینه کنیم یا پول را بگیریم.

کد خبر 649640 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال ساختمان فدراسیون میلیون دلار باشگاه ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در واکنش به بالا رفتن میانگین سنی بالای لیگ برتر معتقد است مربیان را نمی‌توان به استفاده از بازیکنان جوان مجبور کرد.

به گزارش مشرق، مجید جلالی، رئیس کمیته فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های مهدی تاج مبنی بر پیر بودن لیگ برتر فوتبال ایران، با اشاره به اینکه خروجی لیگ با میانگین سنی بالا در تیم ملی هم دیده می‌شود، اظهار داشت: این مسئله یک موضوع واضح و روشن است، با توجه به اینکه در دوره گذشته جام‌جهانی و همچنین جام ملت‌های آسیا، تیم ملی یکی از پیرترین تیم‌های شرکت کننده بود، ضرورت تغییر نسل در تیم ملی فوتبال احساس می‌شود. در چنین شرایطی تغییر نسل تیم ملی در حالی که بدنه فوتبال و لیگ کشور میانگین سنی بالایی دارد، ممکن نیست.

وی افزود: پیر بودن لیگ سبب شده که میانگین سنی تیم ملی هم بالا برود و پیر شود. بنابراین در کمیته فنی فدراسیون پیشنهاداتی را در این رابطه برای فصل آینده لیگ برتر به سازمان لیگ ارائه کرده‌ایم. همچنین در این زمینه برای تغییر آیین‌نامه نقل‌وانتقالات جهت جوان شدن لیگ جلساتی خواهیم داشت. در آیین‌نامه نقل‌وانتقالات بندهایی وجود دارد که باید در آن تجدیدنظر شود.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به شرایطی که سبب شده است میانگین سنی تیم‌های لیگ بالا برود، تاکید کرد: وقتی در لیست باشگاه‌ها، ۲۲ بازیکن بزرگسال و ۷ تا ۸ بازیکن خارجی بتوانند حضور داشته باشند، مشخص است که فرصت به بازیکنان جوان نمی‌رسد. در این زمینه‌ها باید مقداری تجدیدنظر کرد.

جلالی با بیان اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار در بالا رفتن میانگین سنی لیگ، دیدگاه نتیجه‌محوری در بین مربیان و باشگاه‌ها است، تصریح کرد: علاوه بر این تعداد زیاد بازیکنان بزرگسال در لیست باشگاه‌ها و همچنین مجوز جذب ۶،۷ بازیکن خارجی، سبب می‌شود که فرصت به بازیکنان جوان نرسد و بازیکنان جوان خیلی به سختی بتوانند خودشان را به ترکیب برسانند و شایستگی‌هایشان را ثابت کنند. چنین رویکردی لیگ را پیر می‌کند.

وی میانگین سنی بالا را تنها متعلق به لیگ برتر ندانست و عنوان کرد: در لیگ‌های پایین‌تر هم با این مشکل روبرو هستیم و باید در آیین‌نامه جذب بازیکنان در لیگ‌ها تجدیدنظر شود.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره اینکه به نظر می‌رسد با پایین آمدن قدرت ریسک مربیان ایرانی، استفاده از بازیکنان جوان هم کمتر شده است، گفت: ما مربیان را نمی‌توانیم به استفاده از بازیکنان جوان مجبور کنیم اما می‌توانیم از طریق آیین‌نامه لیست بازیکنان و اینکه تعداد بازیکن جوان و بزرگسال چند نفر باشند، تیم‌ها و مربی‌ها را به سمت استفاده از جوانان سوق بدهیم. همچنین با درج برخی مقررات تشویقی در فصل نقل‌وانتقالات، می‌توان برای تیم‌هایی که از بازیکن جوان بیشتر استفاده می‌کنند، امتیازی در نظر گرفته شود.

جلالی درباره اینکه با ادامه این روند، فوتبال ایران چه آینده‌ای پیش رو خواهد داشت، تاکید کرد: هیچ راهی جز جوانگرایی و تغییر نسل پیش روی فوتبال ایران نیست، اگر می‌خواهیم در آینده با تیم‌های بزرگ رقابت کنیم و تیم ملی در مسابقاتی که شرکت می‌کند یک رقیب قوی باشد، نیازمند تغییر نسل هستیم. البته امروز استفاده بیشتر از بازیکنان جوان تبدیل به یک باور عمومی در بین اهالی فوتبال شده است و باید این کار انجام شود و فضا برای تغییراتی که باید صورت بگیرد، آماده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند