Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:27:19 GMT

تصور سفر ارزان عتبات با آزادبرها اشتباه است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۳۸۹۶

تصور سفر ارزان عتبات با آزادبرها اشتباه است

به گزارش ایرنا محمود عرب نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و مسئولان شهرستان بردسیر افزود: در همه صنوف و مشاغل افراد مزاحم و متخلف وجود دارد و آزادبرها نیز به دلیل خلاءهای قانونی، موازی با دفاتر زیارتی- سیاحتی مشغول برگزاری تورهای زیارتی و مسافرتی با رویه نادرست هستند.

وی ادامه داد: برخی مداحان محلی، بانیان جلسات قرآنی، اهالی مساجد، تکایا و هیات ها و حتی بسیاری از افراد با شغل های غیرمرتبط در این حوزه ورود و در کار دفاتر زیارتی اخلال ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرب نژاد تصریح کرد: این افراد با کاهش هزینه در تهیه محل اسکان مناسب، وسیله ایاب و ذهاب، غذای سالم، بیمه درمانی مسافر و تامین نکردن امنیت و ایمنی زائران، باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری به زائران می شوند؛ بعد از آن زائر آسیب دیده به دنبال خسارت گرفتن و احقاق حق می رود که متاسفانه چون با افراد و کاروان های بدون مجوز سفر کرده اند سازمان حج و زیارت نیز هیچ تعهد و پاسخگویی به آنها ندارد و اشخاص فقط می توانند به دستگاه قضایی متوسل شوند.

وی گفت: مثلا هزینه درمان مسافری که با آزادبرها سفر کرده به صورت آزاد و برعهده خودش است.

این مسئول اظهارداشت: بیشترین میزان تخلف کاروان ها در استان، در رفسنجان رخ می دهد که با هماهنگی با دادستان این شهرستان، برای کاهش تخلفات و برخورد با افراد و کاروان های غیرقانونی تلاش می کنیم.

عرب نژاد ادامه داد: اهالی دیار کریمان به دلیل فروتنی و تواضع ذاتی کاستی های کاروان ها را می پذیرند و با یک عبارت حلالم کنید همه چیز را فراموش می کنند، در حالی که قانون برای مسافر و زائر حق و حقوقی تعیین کرده و سازمان حج و زیارت به عنوان متولی نظارت دقیق و سختگیرانه ای بر حسن اجرای امور زائران دارد. 

وی گفت: از مسئولان تقاضا داریم در کاهش خلاءهای قانونی تلاش کنند و در همین زمینه از مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین به صورت کتبی درخواست کرده‌‍ایم. 

عرب نژاد درباره سفرهای حج با بیان اینکه گفت و گوها با عربستان در خصوص برپایی دوباره مناسک حج و اعزام زائران ایرانی در حال انجام است بیان کرد: در استان کرمان ۳۵ هزار زائر حج تمتع و ۱۰۰ هزار زائر عمره در نوبت داریم.

وی افزود: کرمان اولین استانی بود که برای احیای دفاتر زیارتی که به دلیل کرونا و کاهش سفرها آسیب دیده و رو به تعطیلی بودند، وام اختصاص داد.

عرب نژاد ادامه داد: اکنون کارگروهها اصلاح شده و هر زائر با هر شرایطی که مایل باشد می تواند به عتبات سفر کند. زائران می‌توانند به تناسب موقعیت شغلی و امکانات خود یک یا سه روزه یا بیشتر سفر کنند یا برای دریافت بخشی از خدمات مانند اسکان یا تغذیه یا شیوه رفت و آمد خود حق انتخاب داشته باشند.

وی اذعان داشت: کرمان اولین استانی بود که پروازهای زیارتی را بعد از همه گیری کرونا از سر گرفت. اولین پرواز با ۲۰۰ نفر از کرمان به بغداد روز چهارشنبه ۲۶ آبانماه صورت گرفت و پرواز کرمان به نجف هم روزهای یکشنبه صورت می گیرد؛ مسافر می تواند بنا به سلیقه و نیاز خود از تنوع امکان سفر به این دو شهر استفاده کند.

شهرستان بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت استان کرمان ستاد بازسازی عتبات عالیات بردسیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت استان کرمان ستاد بازسازی عتبات عالیات سازمان حج و زیارت استان کرمان ستاد بازسازی عتبات عالیات بردسیر کاروان ها عرب نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا

 سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند به همراه مدیر اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران شهرستان با حضور در معدن ذغالسنگ داربیدخون ضمن تبریک هفته کار و کارگر، با اهدای گل به كارگران سختکوش این معدن، روز كارگر را به آنها تبريک گفت.

سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند با بيان اينكه سخت ترین حرفه دنیا کار در معدن است، گفت: متاسفانه صنعت زغال‌سنگ با توجه به پیشینه ای که در ایران، استان کرمان و شهرستان زرند دارد در این چند ساله با رکود روبرو شده است و متولیان این مجموعه معدنی باید با یک چاره اندیشی اصولی به فکر برون رفت از این بحران باشند. 

وی افزود: کارگران معادن به عنوان پيشانی توليد، نقش مهمی در چرخه اقتصاد و توليد كشور دارند؛ اما در برخی از معادن شاهد کم توجهی به این قشر زحمتکش و سختکوش در دریافت مطالبات به حق آن ها هستیم که در این خصوص تذکرات لازم به پیمانکاران مربوطه یادآور شده است و قطعا در صورت ادامه روند تخلفات برخورد لازم و قاطع صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید