Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) در اولین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت سیزدهم، مسئله شفافیت را از مهمترین راهکارهای مبارزه با فساد در کشور دانست و اظهار کرد: باید با آسیب‌شناسی و تعیین راه‌های مؤثر برای مبارزه با فساد اقدامات جدی و عملیاتی برای برخورد با مفسدین و همچنین ریشه‌کنی زمینه‌های فساد در کشور اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم هماهنگی، یکصدایی و همنوایی قوای سه‌گانه و تمامی دستگاه‌های دولتی، اطلاعاتی و نظارتی برای مبارزه قاطعانه و مؤثر با فساد در کشور تأکید و تصریح کرد: با ایجاد ساز و کارهای لازم و برخورد مؤثر با بسترها و گلوگاه‌های فساد در کشور اجازه نمی‌دهیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مسئله فساد آسیب ببیند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در این جلسه که معاون اول قوه قضائیه، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، وزرای امور اقتصاد و دارایی، ‌دادگستری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و همچنین مسئولان دستگاه‌های مربوطه حضور داشتند، پیشنهادات، راهکارها و نقطه‌‍نظرات آسیب‌شناسانه در زمینه فعال‌تر شدن و کارآیی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شناسایی و کشف گلوگاه‌های بروز فساد در کشور، ‌لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی، پیشگیری، بازبینی و اصلاح فرآیندها، جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، شفافیت و جریان آزاد اطلاعات، حکمرانی ریال، تقویت زیرساخت‌های فنی و حقوقی، مطالبه و پیگیری قوانین معطل شده در زمینه فساد در کشور، هماهنگی و همکاری سه قوه و دستگاه‌های دولتی و اجرایی و ارائه ساز و کارهای عملیاتی برای از بین بردن زمینه‌های فساد از جمله مواردی بود که در این جلسه در راستای مبارزه عملی با مسئله فساد در کشور ارائه و بحث شد.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد تا کمیته‌ای با حضور برخی اعضا در راستای اصلاح و بازبینی ساختاری، روش‌ها و مأموریت‌های ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شود./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: مخبر فساد در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضائی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان نمود و افزود: اراده همه مسؤولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع گردد.

این مقام ارشد قضائی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده اضافه کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء گردد.

کد خبر 6090030

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند