Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، اولین نشست دبیران استانی شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی کشور در شهر مقدس مشهد و در جوار ملکوتی آستان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از صبح امروز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیر سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، معاونین سازمان و دبیران استانی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیر سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در ابتدای این جلسه ضمن بیان وضعیت موجود شبکه‌های هیأت در کشور گفت: هیأت‌ها ظرفیت بالایی در حل مشکلات جامعه و کشور دارند و به‌عنوان مردمی‌ترین نهاد اجتماعی و فرهنگی با ارتباط عمیق و دوسویه بین مردم و هیأت‌ها و بالفعل شدن ظرفیت‌های آشکار و نهانشان، به همراه تشکل‌های دینی و مردمی می‌توانند همانطور که پیش از این در تاریخ دیدیم در حل مشکلات کشور کمک‌کننده باشند.

مردمی‌شدن عرصه تبلیغ دین و عمومیت دادن فرهنگ راه‌حل مسائل فرهنگی و اجتماعی

وی ضمن اشاره به اینکه شبکه‌های هیأت باید در همه استان‌ها فعال شوند ادامه داد: حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در کشور جزء از طریق مردمی‌شدن عرصه تبلیغ دین و عمومیت دادن فرهنگ به دست نمی‌‌آید و همانطور که ذکر شد این مهم را می‌توان با ایجاد شبکه‌های هیأت در همه استان‌ها پیش بُرد و با تجمیع توان این مراکز ضمن هم‌افزایی در اقدامات مشترک، شاهد تاثیرگذاری بیشتر آن‌ها باشیم.

شورای شبکه هیأت مهمترین مرکز مردمی حل مشکلات می‌شوند

باباخانی در ادامه با تشریح سند سازمان هیأت و تشکل‌های دینی افزود: راهبری هوشمند نهاد اجتماعی هیأت به‌عنوان همگانی‌ترین هویت تبلیغی دردسترس در کنار تعالی و رشد نسل‌تازه مدیران فرهنگی در موضوع هیأت و تشکل‌های دینی از اصلی‌ترین ماموریت‌های این سازمان است که ذیل این موضوع، دبیران شورای شبکه هیأت در استان‌ها باید تبدیل به مهم‌ترین مرکز مردمی در حل مسائل و معضلات هر استان شود.

در ادامه سید صادق هاشمی دبیر شورای شبکه هیأت با بیان وظایف دبیران استان‌ها به تشریح حدود فعالیت آن‌ها پرداخت و همچنین حجت‌الاسلام وافی طی سخنانی اهمیت این موضوع را برای حاضران توضیح داد.

نشست دبیران استانی شورای هماهنگی شبکه هیأت طی دو جلسه در صبح و عصر فردا ۲۳ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان هیأت و تشکل های دینی مشهد مقدس هیأت هیأت و تشکل های دینی شورای شبکه هیأت شبکه های هیأت دبیران استان حل مشکلات استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه اهل سنت بستک با اشاره به ساماندهی مدارس دینی اهل سنت گفت: مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده که قابل تقدیر است.

سید سلمان حسینی با ذکر این نکته که ۶ مدرسه دینی منتخب در استان داریم که هماهنگی خوبی با نظام عالی آموزشی دارند، تاکید کرد: استان هرمزگان اولین استانی است که ۳۳ مدرک ضابطه‌مند و رسمی را صادر کرده است.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان بیش از ۴۰۰ امام جمعه اهل سنت حضور دارند که تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا تغییرات مثبتی شکل گیرد.

سید سلیمان حسینی امام جمعه اهل سنت بستک که امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع حجت‌الاسلام باوقار و معارفه حجت‌الاسلام باصره مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: حاج آقا باوقار از سال ۹۸ در جایگاه مدیریت مرکز اسلامی استان هرمزگان قرار گرفتند و برای پیش‌برد برنامه‌ها به نفع جامعه بسیار تلاش کردند و اقداماتی ماندگار در حوزه اهل سنت انجام شد.

وی، با اشاره به همکاری علمای اهل سنت برای برگزاری برنامه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با توزیع منابع در مرکز اسلامی شاهد رضایتمندی و عدالت هستیم و تمام تلاش خود را برای توسعه استان هرمزگان به کار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام باوقار بیش از سه سال به عنوان مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در گذشته با عنوان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان شناخته می‌شد، فعالیت می‌کرد.

حدود ۴۰ درصد از استان هرمزگان را جامعه اهل سنت تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد