Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  ایرج روحی  مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO)  در جلسه شورای اداری مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، با اشاره به اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بدون ارتباط آذربایجان شرقی به شبکه ملی اطلاعات، گفت: کیفیت ارتباطات در برخی از روستا‌ها پایین است و در حال برنامه ریزی و تلاش برای بهبود کیفیت ارتباطات در روستا‌های مختلف کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 باید با استفاده از ظرفیت‌های استانی و اپراتور‌های ارتباطی، زمینه تسهیل و تسریع در اتصال روستا‌های باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرد.

متمرکز شدن بر روی ظرفیت‌های استان‌ها را از دیگر اهداف وزارتخانه  است و با حضور تیم‌های کارشناسی اپراتور‌های تلفن همراه و شرکت مخابرات، جلسات متعددی توسط کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای بررسی روستا‌هایی که دسترسی به اینترنت ندارند، در حال جریان است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف آذربایجان شرقی، دسترسی این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.

امیدواریم در این سفر بالای ۹۰ درصد مسائل مربوط به حوزه USO تعیین تکلیف شود و پروژه توسعه ارتباطات روستایی یک پروژه سراسری است و برای تسریع و تسهیل در اتصال روستا‌ها باید علاوه بر متولیان اصلی حوزه ICT، تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف نقش آفرینی کنند.

باید نگاه دقیق‌تری به این حوزه داشته باشیم تا بعد از ایجاد ارتباط در روستا شاهد اثرات مفیدتر این ارتباطات در روستا‌ها باشیم.

 باید در مورد اینترنت روستا‌ها تست‌های کاربردی انجام شود تا میزان کارایی آن‌ها ملموس‌تر شود، در مورد اینترنت ADSL که از دغدغه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود، باید برنامه ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اطلاعات کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است