Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از المیادین، «الکساندر گرشکو» معاون وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: در نشست امروز شورای روسیه- ناتو عوامل مؤثر بر تخریب معماری امنیتی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به موضع‌گیری های «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو و «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در پایان نشست امروز در بروکسل گفت: ناتو هیأت نمایندگی خود را برای مهار روسیه در نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ناتو مسابقه تسلیحاتی راه می اندازد و به دنبال برتری نظامی بر مسکو است. ما عمیقا نگران سناریوهای استقرار ناتو هستیم. ناتو با موضعات امنیتی به صورت گزینشی رفتار می کند. هیچ چیز مثبتی در دستور کار روابط میان روسیه و ناتو وجود ندارد. ما به ناتو اطلاع داده ایم که اوضاع دیگر قابل تحمل نیست و حرکت در مسیر اشتباه می تواند به پیامدهای جدی منتهی شود.

«وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا و نماینده این کشور در نشست مسکو- واشنگتن امروز در پایان نشست شورای ناتو- روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی ادعا کرده بود: روسیه در صورت حمله به اوکراین بهای گزافی خواهد پرداخت. مسکو باید تنش‌ها را کاهش و به تلاش‌های دیپلماتیک فرصت دهد. نگرانی‌ های مسکو درباره اوکراین قابل‌تفسیر نیست. هر کشوی حق دارد به ناتو بپیوندد. (در نشست امروز) به صورت شفافی برای روسیه مشخص کردیم که روسیه در صورت حمله به اوکراین بهای گزافی خواهد پرداخت. اگر روسیه گفتگوها را رها کند، نشان می دهد که این کشور در حوزه دیپلماسی جدیت ندارد. ما برای گفتگو آماده ایم؛ همچنین آمادگی لازم برای رویدادهای احتمالی دیگر را نیز داریم.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز و در پایان نشست شورای ناتو- روسیه در سخنانی اعلام کرد: نشست امروز گفتگویی دشوار اما مهم بود. اختلافاتی جدی میان متحدان ناتو و روسیه وجود دارد که غلبه بر آنها آسان نیست؛ اما مهم آن است که گفتگو آغاز شده است. دو طرف مایل به تداوم گفتگوها هستند. روسیه و ناتو علاقه مند به احیای کار نمایندگی های دیپلماتیک خود در مسکو و بروکسل هستند. ناتو آماده گفتگو با روسیه در خصوص محدودیت های متقابل موشکی و موضوعات مرتبط با سیاست هسته ای است. کشورهای عضو ناتو خواستار بهبود کانال های ارتباطی با روسیه در حوزه نظامی و غیرنظامی هستند.

نشست شورای ناتو-روسیه امروز چهارشنبه به میزبانی بروکسل به عنوان مقر پیمان آتلانتیک شمالی برگزار شد.

گفتنی است که در راستای تداوم سیاست روسیه هراسی، محور غربی به سرکردگی آمریکا چندی است که مسکو را به استقرار نیروهای نظامی خود مرز با اوکراین و تلاش برای حمله این کشور به کی‌یف متهم کرده است؛ ادعایی که روسیه آن را رد و تصریح کرده است که این کشور حق برگزاری رزمایش نظامی در هر نقطه از خاک خود را دارد./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: ناتو روسیه معاون وزیر نشست امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: انهدام تانک‌های آبرامز (Abrams) در اوکراین توسط ارتش روسیه، اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو) را آسیب پذیر کرده است.

این تانک‌ها که نماد قدرت نظامی آمریکا و ناتو بودند اکنون به سادگی هدف پهپاد‌های شناسایی روسیه قرار می‌گیرند و منهدم می‌شوند. این امر نگرانی ناتو را از ادامه جنگ در اوکراین و احتمال شکست کی یف را به دنبال دارد.

به نوشته این روزنامه، بسیاری از کشور‌ها از ورود تانک‌های آبرامز ام ۱‌ای ۱ آمریکایی به اوکراین خوشحال شدند و نقطه عطفی در درگیری‌ها و پیشروی اوکراین در جنگ را پیش‌بینی کردند. این سنگر‌های متحرک ناتو، با هزینه تقریباً ده میلیون دلاری، قرار بود در یک مشت زرهی ادغام شوند و به مواضع روسیه حمله کنند و آنها را از بین ببرند. اما تاکتیک‌ها به سرعت در حال تغییر هستند و پهپاد‌های شناسایی و جست‌وجوی روسیه خسارات سنگینی به تانک‌های آبرامز اوکراین وارد کرده‌اند. 

اوکراین ضمن عقب نشینی از میدان کارزار سعی دارد با تغییر تاکتیک‌های خود به نحوی از این تانک‌ها در برابر پهپاد‌های روسی محافظت کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع پنتاگون، پیشتر گزارش داده بود که اوکراین تانک‌های آبرامز ام ۱‌ای ۱ آمریکایی را از منطقه جنگ خارج کرده است، زیرا با وجود پهپاد‌های روسی، آنها برای استفاده بیش از حد آسیب پذیر هستند. 

پیش از این، نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: تانک‌های گران قیمت غربی در برابر هواپیما‌های بدون سرنشین ارزان آسیب پذیر هستند. نبرد با استفاده از پهپاد‌ها در اوکراین که چهره جنگ مدرن را تغییر می‌دهد، شروع به وارد کردن آسیب مرگبار به یکی از برجسته‌ترین نماد‌های قدرت نظامی آمریکا - تانک آبرامز - کرده است که رویکرد استفاده از آن را در درگیری‌های آینده تغییر می‌دهد. 

روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال هدف نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند. "

 به گفته وی، روسیه ۳۰ سال است که تلاش می‌کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا مذاکره کند، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ‌های بدبینانه یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد و در این میان با وجود اعتراضات مسکو، این اتحاد، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرز‌های فدراسیون روسیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو