Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@10:12:08 GMT

«اُمیکرون» چه ویژگی‌هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۷۶۱۱

«اُمیکرون» چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاهددو سالگی فرزند ناخلف طبیعت بنام کرونا یا همان کووید 19 هستیم. مولودی که دو سال است حال و روز جهان را دگرگون ساخته و جماعت میلیونی را در جهان از صفحه روزگار محو کرده و خانواده‌های بسیاری را در غم عزیزان خود سوگوار کرده است.

همان ویروس نامرئی که وقتی صحبت از آن می‌شود گوشت و تن همگان به لرزه در آمده و ترس و اضطراب عالمگیر می‌شود! اما این تنها تولد یک ویروس صرف نیست، بلکه این ویروس فرزندان ناخلف دیگری دارد که هر روز به شکل خاصی سر بر آورده و خودنمایی می‌کنند؛ از آلفا، گاما، بتا، دلتا،لامبدا تا امیکرون که آخرین فرزند این ویروس مهلک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، امیکرون آخرین سویه نگران کننده کروناست که در سراسر جهان شناسایی شده است.

اُمیکرون چیست؟

اُمیکرون (Omicron)، نوع جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است. سویه جدید که ابتدا B,۱.۱.۵۲۹ نامیده شد، توسط سازمان جهانی بهداشت، نوع Omicron نام گرفت.

همچون گذشته و مانند واریانت‌های قبلی، این نگرانی وجود دارد که این نوع کرونا می‌تواند به شیوع بیماری در بسیاری از کشورها دامن بزند و سیستم‌های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد و احتمالاً ایمنی واکسن را دور بزند.

ماجرای جهش‌های ویروس

این نوع (B,۱.۱.۵۲۹) دارای تعداد زیادی جهش است که برخی از آن‌ها نگران‌کننده هستند. انواع قبلی ویروس جهش‌های کمتری داشتند.

جهش‌های رخ داده در سویه‌ اُمیکرون به ۵۰ عدد می‌رسد. تنها ۳۰ مورد از این جهش‌ها در پروتئین اسپایک رخ داده‌اند. ۱۰ مورد از این جهش‌ها نیز در بخش اتصال ویروس رخ داده که از جهش‌های نوع دلتا که قدرت شیوع بسیاری بالایی دارد، به مراتب بیشتر است.

ناشناخته بودن جهش‌های اومیکرون نگرانی‌های زیادی را دامن زده است. دانشمندان نگران هستند که جهش‌های متعدد ویروس در نوع جدید، زمینه‌ساز تحول، دگردیسی و تکامل ویروس اولیه شود؛ به این معنی که با جهش‌های بعدی هر بار با ویروسی خطرناک‌تر و کاملا متفاوت با انواع قبلی روبرو باشیم.

سویه نگران کننده

سازمان بهداشت جهانی سویه B,۱.۱.۵۲۹ کروناویروس را به‌عنوان سویه نگران‌کننده طبقه‌بندی کرد و آن را اُمیکرون (Omicron) نامیده است. در طبقه‌بندی انواع کرونا ویروس نوعی که با افزایش قابلیت انتقال، عفونت یا مقاومت در برابر واکسن‌ها همراه باشد در گروه سویه‌های نگران‌کننده قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی، در هر نقطه‌ای از دنیا که توالی یابی مناسبی وجود داشته باشد، سویه امیکرون شناسایی شده است.

در طبقه‌بندی انواع کرونا ویروس نوعی که با افزایش قابلیت انتقال، عفونت یا مقاومت در برابر واکسن‌ها همراه باشد در گروه سویه‌های نگران‌کننده قرار می‌گیرد

منبع: فردا

کلیدواژه: ا میکرون ویروس وحشی نگران کننده ا میکرون جهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل اینسایدر گزارش می‌دهد که سیری و اسپات‌لایت قرار است به ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مجهز شوند. این ویژگی‌ها در برنامه‌هایی مانند Messages و Mail و Safari کاربرد خواهند داشت.

براساس گزارش زومیت، سافاری ظاهراً با یک ابزار خلاصه‌سازی متن به نام Intelligent Browsing آپدیت می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد خلاصه‌ای از هر صفحه‌ی وب را تولید کنند. سیری ویژگی مشابهی را در پیام‌رسان Apple Messages ارائه خواهد داد.

هوش مصنوعی اپل احتمالاً می‌تواند محتوای پیام را تجزیه و تحلیل کند و به سؤالات مرتبط به متن پاسخ دهد. جست‌وجوی اسپات‌لایت با ویژگی‌های هوشمندانه‌تر و مرتب‌سازی بهبودیافته در اپلیکیشن‌هایی مانند Contacts و Calendar نتایج مفیدتری ارائه خواهد کرد.

منابع مختلف بارها ادعا کرده‌اند که هوش مصنوعی اپل به‌صورت محلی و بدون نیاز به اینترنت روی دستگاه اجرا می‌شود. این ویژگی می‌تواند امنیت کاربران و سرعت پاسخ‌گویی را بالاتر ببرد. هوش مصنوعی اپل احتمالاً برای یک‌سری کارهای پیچیده‌تر به سرورهای ابری متکی خواهد بود.

کنفرانس WWDC 2024 محفلی برای رونمایی از iOS 18 و قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل خواهد بود. این کنفرانس ۲۱ خرداد برگزار می‌شود.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902527

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است