Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کرونا بعد از گذشت بیش از ۲۲ ماه همچنان میهمانی ناخوانده در قریب به اتفاق کشورهای دنیا بوده و در برخی مقاطع همچنان به خبر نخست و صدر اخبار رسانه ها تبدیل می‌شود.

طغیان سویه جدید در کشورهای آمریکایی، آفریقایی و اروپایی، بازهم موجب شد پس از دوره تنفسی که در این کشورها ایجاد شده بود، نگرانی ها ابتدا به محافل تخصصی و کارشناسی و سپس به مجامع عمومی و خانوادگی برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آمارهای بسیار بالا در کشورهای مختلف دنیا، هنوز اُمیکرون در ایران قدرت خودنمایی پیدا نکرده و تعداد مبتلایان شناسایی شده در کشور هنوز سه رقمی است و در آذربایجان غربی نیز همچنان آمارها به یک نفر خلاصه شده است که البته نباید گول این سویه جدید را خورد زیرا میزان سرایت آن، بسیار زیاد است.

البته میزان واکسیناسیون قابل توجه صورت گرفته طی نیمه دوم تابستان، همه فصل پاییز و دی ماه اخیر را می توان مهمترین عامل در جلوگیری از سرعت گرفتن شیوع دوباره کرونا در ایران و آذربایجان غربی دانست چراکه در این مدت به طور تقریبی روزانه صدها هزار دز در کشور و دهها هزار دز در آذربایجان غربی تزریق واکسن صورت گرفته و با همین سرعت و شتاب در حال تداوم است.

نزدیک به ۵ میلیون دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تاکنون چهارمیلیون و ۹۸۷ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که نشان دهنده وضعیت بسیار مناسب واکسیناسیون در استان است.

محمدامین ولیزاد افزود: از این میزان ۲ میلیون و ۴۵۹ هزار دز نوبت اول و ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار نوبت دوم تزریق شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۷۵ هزار نفر در استان، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این روند با سرعت ادامه دارد.

وی بیان کرد: طی روزهای اخیر توجه ویژه ای به تزریق دُز سوم واکسن صورت گرفته که برای بهبود این وضعیت، همراهی مردم ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: باید برای مقابله با سویه جدید کرونا "اُمیکرون"، تزریق دُز سوم تسریع یابد.

ولیزاد افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت، همه افراد بالای ۱۲ سال در استان می توانند در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت دُزهای اول و دوم واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

وی اضافه کرد: همچنین افراد بالای ۱۸ سال می توانند پس از گذشت سه ماه از دُز دوم، نوبت سوم واکسن را تزریق کنند.

با این روند، طبق گفته مسوولان و البته نشانه هایی در اپلیکیشن تخصصی ماسک وجود دارد، کل شهرستان های آذربایجان غربی وضعیت آبی دارند که کمترین میزان خطر را نشان می دهد؛ نقشه استانی در حالی از اوایل دی ماه آبی بوده که همه شهرستان ها در روز ششم شهریور امسال، وضعیت قرمز داشتند و همه این موارد با واکسیناسیون و البته رعایت پروتکل های بهداشتی حاصل شده که همین روند باید تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه یابد.

البته آمار کم مبتلایان، بستری شدگان و فوتی های ناشی از کرونا، عامل اصلی آبی بودن این رنگ بندی است.

بستری‌ کرونا در آذربایجان‌غربی؛ کمترین رقم از شهریور سال گذشته

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به رقم کم سابقه ۳۰۸ نفر کاهش یافته ولی با توجه به شیوع سویه اُمیکرون در جهان و کشور، رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان باید در دستور کار جدی مردم باشد.

علی افشانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸  نفر دیگر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر نیز بستری شده اند که رقم کمی است ولی نگران آن هستیم که این ارقام با توجه به شیوع اُمیکرون رشد تصاعدی داشته باشد.

وی با اشاره به روند کاهشی امیدوارکننده بستری شدگان در مراکز مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اظهار کرد: در حال حاضر ۸۲ نفر در این مراکز بستری هستند و ۳۵ نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: کل فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۲۴۷ نفر رسیده است.

۳۵ فوتی ناشی از کرونا طی سه هفته اول دی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی سه هفته اول دی ماه جاری، ۳۵ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت شده که بیشترین موارد مربوط به ارومیه بوده است.

محمدامین ولیزاد افزود: در این مدت، هشت فوتی در ارومیه، پنج فوتی در سلماس، سه فوتی در هریک از شهرستان های پیرانشهر و نقده و ۲ فوتی در شهرستان های خوی، مهاباد، ماکو، سردشت و میاندوآب به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان های پلدشت، شوط، چایپاره، بوکان، چالدران و اشنویه نیز طی این مدت تنها یک فوتی گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد:  خوشبختانه در این مدت در شهرستان های شاهین دژ و تکاب، هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نداشتیم که امیدواریم این روند ادامه یابد.

ولیزاد گفت: طی این مدت، روزهای شانزدهم و هفدهم دی، بدون فوتی بود و در روزهای ششم و هفتم هرکدام چهار فوتی گزارش شد که بیشترین تعداد در این مدت بوده است.

وی افزود: امیدواریم با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، شاهد تداوم روند کاهشی مبتلایان، بستری شدگان و فوتی ها در استان باشیم. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

ایمنی کامل مقابل کرونا با تزریق ۳ دُز واکسن ایجاد می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ایمنی کامل مقابل کرونا با تزریق ۲ دُز واکسن حاصل نمی‌شود و باید شهروندان برای تزریق دُز سوم هم مثل نوبت‌های پیشین در مراکز واکسیناسیون حضور یابند.

رسول انتظارمهدی افزود: با ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور، مردم باید به سلامتی خود توجه بیشتری داشته باشند ولی باید توجه داشت که این سلامتی بدون دریافت سه دُز واکسن قابل دسترسی نخواهد بود.

وی اضافه کرد: از ۲۸ آذر امسال با مشاهده اولین مورد مثبت ابتلا به سویه اُمیکرون در کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بر تزریق دُز سوم بعد از گذشت سه ماه از تزریق دُز دوم برای افراد بالای ۱۸ سال گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر همه افراد می توانند برای دریافت دُز سوم اقدام کنند ادامه داد: نوع واکسن تزریقی در دُز سوم مهم نیست و با حضور کارشناسان در مراکز واکسیناسیون، بهترین پیشنهاد به افراد داده می شود.

انتظارمهدی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده در حالی که طبق نظر متخصصان، این رقم باید حداقل به بیش از ۸۰ درصد برسد.

وی گفت: زدن ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مناسب در مکان های بسته، اجتناب از دورهمی ها و تجمع و پرهیز از مسافرت های غیر ضروری به ویژه اجتناب از مسافرت های خارج از کشور جزو اصول مهم پیشگیری از طغیان بیماری کووید۱۹ است.

با توجه به این موارد، هرچند امیدواری ها در خصوص غلبه بر کرونا در آذربایجان غربی و کشور زیاد شده ولی همچنان باید از اُمیکرون ترسید و با رعایت پروتکل های بهداشتی، از غالب شدن آن بر جامعه جلوگیری کرد؛ امری که به اهتمام جدی جمعی نیاز دارد.

برچسب‌ها کرونا ستاد ملی آذربایجان غربی کووید-19 واکسن کووید 19 ارومیه واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی آذربایجان غربی کرونا ستاد ملی آذربایجان غربی کووید 19 واکسن کووید 19 ارومیه واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رعایت پروتکل های بهداشتی آذربایجان غربی گفت آذربایجان غربی تزریق د ز سوم بستری شدگان شهرستان ها سویه جدید ا میکرون ز واکسن هزار دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی از جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت و تلاشی ۶ ساعته برای یافتن پیکر این فرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از جان باختن یک نفر در ارتفاعات شهرستان پلدشت خبر داد و اظهار کرد: تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به یک مورد فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت نتیجه داد.

وی افزود: ساعت ۱۳:۰۸ دقیقه روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه، درخواست فوریت‌های پزشکی جهت دسترسی به فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با اعلام موضوع نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان پلدشت بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: پس از ۶ ساعت صعود در ارتفاعات و جست‌وجو، نجاتگران به این فرد فوت شده دسترسی پیداکردند و بعد از انتقال به پایین دست، فوتی تحویل مراجع ذی صلاح شد.

وی تصریح کرد: فرد فوتی جوان ۲۰ ساله‌ای بود که برای جمع‌آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود و بر اثر افتادن از صخره جانباخته بود.

کد خبر 749198

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان