Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر یک سامانه بارشی بر روی استان خبر داد و گفت: از ساعات عصر و شب، بارش باران و برف در مناطق غربی و جنوبی و به تدریج و با شدت کمتر در دیگر مناطق بارش آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر سامانه بارشی به تناوب تا دو روز آینده از روی استان اصفهان است، بر این اساس امروز در اکثر مناطق افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بارش باران و برف از ساعات عصر و شب در مناطق غربی و جنوبی و به تدریج و با شدت کمتر در دیگر مناطق آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به وجود مه آلودگی، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در محورهای مواصلاتی غرب و جنوب در نتیجه فعالیت این سامانه، ادامه داد: در مناطق مستعد نیز احتمال رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی از وقوع باد شدید در ساعت‌های بعداز ظهر جمعه تا یکشنبه در اکثر مناطق استان خبر داد و گفت: کمینه دمای هوا، دو تا سه درجه افزایش می‌یابد بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوای اصفهان امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا به دو درجه بالای صفر برسد.

آقایی بوئین و میاندشت را با منفی چهار درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان معرفی کرد و ادامه داد: خور و بیابانک نیز با ۲۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان خواهند بود همچنین با فعالیت این سامانه ناپایدار کیفیت هوای اصفهان بهبود می‌یابد، امروز مقداری غبارآلودگی در هوا وجود داشت که تا سه روز آینده فعالیت سامانه بر روی استان، فعال خواهد بود و کیفیت هوا بهتر می‌شود.

کد خبر 548548

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی هواشناسی اداره کل هواشناسی استان اصفهان کارشناس پیش بینی هواشناسی اصفهان پیش بینی هواشناسی اصفهان تا ۲۴ ساعت آینده هشدار هواشناسی پیش بینی هواشناسی اصفهان پیش بینی هواشناسی امروز اصفهان سازمان هواشناسی پیش بینی هواشناسی شهرهای ایران توصیه های هواشناسی هشدار سازمان هواشناسی بارش برف و باران در محورهای استان اصفهان بارش برف و باران فعالیت سامانه بارش زا هشدار به فعالیت سامانه بارشی در کشور فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دمای هوا در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار در استان همچنان تا اوایل وقت فردا ادامه دارد، پیش بینی کرد: تا اواسط هفته آینده جوی پایدار بر استان حاکم خواهد شد.
لیلا امینی افزود: فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی، گاهی مه آلودی هوا و وقوع تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش باران و رگبار پراکنده بهاری توأم با رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و تنش دمایی وجود دارد.
وی ادامه داد: اوج فعالیت سامانه امروز و در مناطق شمال و شرق و تا حدودی جنوب استان خواهد بود.
لیلا امینی گفت: کماکان آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب‌های محلی و طغیان رودخانه فصلی به ویژه در مناطق شمال و شرق استان مورد انتظار است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه شرق و شمال استان بین سه تا پنج درجه کاهش دارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.
وی ادامه داد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و خوانسار با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.
لیلا امینی گفت: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • کاهش دمای هوا در استان