Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی روز پنجشنبه در نشست با نمایندگان اقشار جامعه زنان استان هرمزگان افزود: از آنجایی که شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی است لذا امید داریم پویش جدی در زمینه توانمندسازی زنان کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به درخواست بانوان برای اجرای دورکاری اظهارداشت: از آنجایی که قانون دور کاری قانونی عام است و بین مردان و زنان تفاوتی قائل نشده است؛ در صدد هستیم با توجه به شرایط بانوان آیین نامه ای برای آن ها وضع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه  تلاش ما عملی کردن فعالیت های درحوزه بانوان است، تاکید کرد: در سفرهای استانی به سایر استان های کشور موفق شدیم برای ای دریافت وام، شرایط ضامن و وثیقه برای بانوان کارآفرین را تسهیل کنیم که این امر را برای هرمزگان نیز پیگیری خواهیم کرد.

خزعلی ابرازداشت: باتوجه به نیازمندی استان هرمزگان به امکانات ورزشی درصد هستیم که اعتباراتی را برای ورزش و نشاط و تفریح بانوان فراهم نماییم که ‌در جلسه شورای اداری استان مشخص می شود.

وی ادامه داد: زنان هرمزگانی در زمینه های مختلف از جمله تحصیلی، هنری، کار و زیباشناسی سرآمد هستند و سرانه این موارد از بسیاری از استان های دیگر بالاتر است؛ البته همچنان در بحث بهداشت جای کار دارد.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده عنون کرد: در بحث آموزش میزان پسران بازمانده از تحصیل نسبت به دختران بیشتر است که باید با شناسایی و رفع موانع درصدد رفع نمودن مساله پیش گام برداریم.

خزعلی همچنین با اشاره به نیاز عرصه محصولات صنایع دستی در بازارهای داخلی و خارجی گفت: نماینده ای در وزارت کشور برای هماهنگی و عرضه محصولات داخلی بانوان مستقر است و عرصه محصولات در بازارچه های داخلی و خارجی  برای صادرات را پیگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بانوان هرمزگانی در مقوله حجاب نیز پیشگام هستند که این را از الگوی لباس‌های محلی می‌توان به راحتی شاهد بود و البته  می‌توان با مدیریت در فضای  مجازی، آموزشی فرهنگ سازی برای نسل جوان را در برنامه قرار داد.

این مسوول در پایان یادآورشد: به گفته امام خمینی(ره) بانوان را به رهبری قبول دارم چرا که بانوان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جنگ و در دوران تولید پیشگام بوده اند و جای قدردانی کرد.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در چهاردهمین سفر استانی صبح پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس هرمزگان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.

۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

 دیدار با خانواده شهدا و جمعی از اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری هرمزگان و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به هرمزگان است.

همزمان با سفر رییس جمهور به هرمزگان، میز خدمت در همه دستگاه‌های اجرایی در بندرعباس برای پاسخگویی به درخواست های مردم راه‌اندازی شده است و کارشناسان استانداری هرمزگان و نهاد ریاست جمهوری درخواست‌های مردم را جمع‌آوری و بررسی می‌کنند.

برچسب‌ها انسیه خزعلی سفر استانی هرمزگان دولت سیزدهم پروندهٔ خبری هرمزگان، مقصد چهاردهمین سفر استانی رییس‌جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انسیه خزعلی سفر استانی هرمزگان انسیه خزعلی سفر استانی هرمزگان دولت سیزدهم دولت سیزدهم رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم