Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:03:05 GMT

جراحی برداشتن تومور مغز در حالت هوشیاری

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۰۰۸۳

جراحی برداشتن تومور مغز در حالت هوشیاری

ایسنا/مازندران برای نخستین بار در استان مازندران، جراحی برداشتن تومور مغزی در حالت بیدار و هوشیاری کامل، در بابل انجام شد.

ابراهیم حجازیان، رئیس بیمارستان آیت الله روحانی (ره) بابل در این باره و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای اولین بار در استان مازندران در دانشگاه علوم پزشکی بابل، با همکاری تیم جراحی مغز و اعصاب و تیم بیهوشی بیمارستان روحانی، عمل جراحی برداشتن تومور مغزی در حالت هوشیار و بیدار با موفقیت به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره مزیت های استفاده از این شیوه جراحی گفت: این روش می تواند باعث کاهش آسیب های مغزی و کمک به خارج سازی حداکثری تومور گردد.

حامد احمدیان، دیگر پزشک تیم و متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در این زمینه خاطرنشان کرد: بیمار ۴۵ ساله، آقایی با تشخیص تومور مغزی در نیمکره چپ بود که با توجه به محل تومور و نزدیکی آن به بافت های عملکردی مهم مغز، لازم بود حین برداشتن تومور از نظر تکلم بصورت مداوم تحت پایش و بررسی قرار گیرد.

احمدیان افزود: خوشبختانه حین جراحی و برداشتن تومور، اختلالی در تکلم بیمار ایجاد نشد و پس از جراحی نیز بیمار مشکل خاصی نداشت.

حسام قدیریان متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات درباره چگونگی انتخاب بیماران واجد شرایط تصریح کرد: در این روش جراحی، نخست بر اساس بررسی‌ های انجام شده، بیمار کاندید این نوع جراحی شده و قبل از جراحی، به بیمار در مورد اینکه حین عمل هوشیار است و باید بصورت مداوم با تیم بیهوشی همکاری و صحبت نماید، توضیح داده می شود.

قدیریان با اشاره به اینکه این کار باعث کاهش استرس بیمار و بهبود نتیجه خواهد شد تاکید کرد: لازم به ذکر است که این روش برای تمامی تومورهای مغزی کاربردی نیست.

میلاد میناگر، فلوشیب فوق تخصصی بیهوشی مغز و اعصاب، با بیان اینکه برای بیمار از کامل‌ترین روش بیهوشیِ تعریف شده استفاده شد، اظهار کرد: ابتدا پس از اینکه بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار گرفت، بلوک (بی حسی) اعصاب چهارده گانه جمجمه‌ سر انجام شد تا در زمان بیداریِ بیمار در حین جراحی، فرد دچار درد و تغییرات علائم حیاتی و مغزی به دنبال آن نشود.

میناگر اضافه کرد: پس از رسیدن گروه جراحی به محل تومور، بیمار بیدار گردیده و تست های مورد نیاز بررسی تکلم از بیمار حین برداشت تومور گرفته شد که خوشبختانه در حین بیداری، بیمار در وضعیت آرام و بدون هر گونه اختلال خاصی در علائم حیاتی و وضعیت عمومی بود.

فلوشیپ فوق تخصصی بیهوشی مغز و اعصاب دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل بیان کرد: پس از برداشت تومور مغزی، جهت ادامه جراحی، با تدابیر خاصی بیمار مجددا تحت بیهوشی عمومی قرار گرفت و در پایان جراحی با حال عمومی خوب و پایدار به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جراحی تومور مغزی دانشگاه علوم پزشکی بابل برداشتن تومور مغز و اعصاب تومور مغزی تومور مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا

انتشار تصاویری از اقدام پلیس آمریکا در برداشتن حجاب یک زن مسلمان به زور در حالی که در دانشگاه ایالتی آریزونا بازداشت شده، خشم مردمی را به دنبال داشت و شورای مسلمانان آمریکا خواستار تحقیقات کامل درباره آنچه که یک حادثه اسلام‌هراسی خوانده می‌شود، شده است.

به گزارش ایسنا، شورای روابط آمریکایی-اسلامی [CAIR-AZ] اقدامات پلیس را محکوم کرد و خواستار تحقیق در مورد این حادثه شد.

ابوسیف، مدیر اجرایی شورا در بیانیه‌ای گفت: قانون، آزادی عمل مذهبی را تضمین می‌کند. پلیس نمی‌تواند این حق را به حالت تعلیق درآورد. ما اقدامات گزارش شده پلیس را محکوم می‌کنیم و خواستار تحقیقات کامل در مورد این حادثه هستیم.

این فیلم در شبکه ایکس به طور گسترده پخش شده و واکنش شدیدی علیه پلیس را به دنبال داشته است.

این اولین بار نیست که پلیس با تجاوز به حقوق معترضان و دانشجویان به اعتراضات پاسخ می‌دهد. از زمانی که پلیس نیویورک تظاهرکنندگان را در دانشگاه کلمبیا در ۱۸ آوریل دستگیر کرد، تعداد بازداشت‌ها در سراسر کشور به ۱۰۰۰ نفر رسیده است. این بازداشت‌ها باعث شده است که دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات حامی فلسطین بپیوندند و اردوگاه‌هایی را برای حمایت از غزه محاصره‌ شده برپا کنند.

دانشجویان خواستار آتش بس در غزه و قطع روابط دانشگاه با شرکت‌های حامی اسرائیل هستند. حوادث اسلام هراسی که از زمان شروع تهاجم مستمر رژیم صهیونیستی به غزه در حال افزایش بوده است، چندان جدی گرفته نشده است. سازمان دهندگان تظاهرات اتهامات یهودی ستیزی را رد می‌کنند و استدلال می‌کنند که اقدامات آنها با هدف دولت صهیونیستی و پیگرد قانونی درگیری در غزه انجام می‌شود.  فیلم‌هایی از پلیس با تجهیزات ضدشورش که در کالج‌های مختلف احضار شده‌اند تا تظاهرات‌ها را خنثی کنند، در سراسر جهان مشاهده شده است که یادآور جنبش اعتراضی است که در طول جنگ ویتنام به راه افتاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • فیلم/ برداشتن حجاب ۴ زن مسلمان معترض در دانشگاه آریزونا
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان