Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شهریارپور روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سامان افزود: مجموع اعتباراتی که در سالهای گذشته به طرح آبرسانی بن به بروجن اختصاص یافته به یک هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسید.

وی همچنین به طرح ملی باند دوم جاده تیران به سامان به چالشتر نیز اشاره کرد و گفت: در سالجاری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح پیش‌بینی شده که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال  بختیاری از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان سامان نیز خبر داد و گفت: در سالجاری ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان سامان در نظر گرفته شده که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که به غیر از طرح‌هایی است که به صورت مشترک با شهرستان‌های دیگر در حال اجراست.

زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان سامان مناسب نیست

فرماندار شهرستان سامان نیز در این نشست به قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان سامان نیز اشاره کرد و گفت: گردشگری یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان سامان است که در این رابطه زیرساخت‌های مناسبی ایجاد نشده است.

کمال اکبریان تصریح کرد: باید فضا برای بخش خصوصی بیشتر فراهم شود تا بتوان از امکانات خدادادی  در این حوزه بیشتر استفاده کرد.

وی به ظرفیت‌های بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۸ هزار هکتار سطح باغات شهرستان است که ۵۰ درصد آن به باغات بادام اختصاص دارد.

فرماندار سامان با بیان اینکه این شهرستان قطب و خاستگاه اصلی بادام در کشور است، خاطر نشان کرد: ۲۷ درصد کل بادام کشور در این شهرستان تولید می‌شود که با راه اندازی شهرک تخصصی بادام ارزش افزوده آن نیز نصیب بهره‌برداران می‌شود و چرخه تولید بادام تا بسته‌بندی و صادرات در شهرستان انجام می‌گیرد.

اکبریان در ادامه یکی از چالش‌های شهرستان سامان را نبود برخی ادارات و دستگاه‌های دولتی دانست و گفت: هنوز برخی ادارات در این شهرستان مستقر نشده و این موضوع خدمات رسانی به مردم را با چالش مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه در بهداشت و درمان تحول خوبی در طول چند سال اخیر در شهرستان رخ داده است، تصریح کرد: این در حالی است که در بخش ورزش هنوز سالن ورزشی با جایگاه تماشاچی ایجاد نشده است.

فرماندار سامان به سه طرح برای سفر رییس جمهور به این شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای شبکه فاضلاب روستاهای حاشیه زاینده‌رود، اجرای جاده حاشیه زاینده‌رود به طول ۵۵ کیلومتر و تکمیل اردوگاه شهید چمران چمالی آموزش و پرورش از جمله این طرح‌هاست.

تجهیز ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان سامان به سامانه نوین آبیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان سامان ۶ درصد از سطوح اراضی و باغات کشاورزی استان را داراست، اظهار داشت: این در حالی است که ۷۹ هزار تن محصولات کشاورزی و ۱۶ درصد از ارزش تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

عطاءالله ابراهیمی افزود: شهرستان سامان رتبه نخست بهره‌وری کشاورزی را در استان به خود اختصاص داده به طوری که ۱۰ هزار هکتار سامانه نوین کشاورزی در این شهرستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در قالب کشاورز کارت ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به کشاورزان شهرستان سامان اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: همچنین امسال در قالب اعتبارات تملک سرمایه‌ای استانی چهار میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی هم ۳۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بخش کشاورزی شهرستان سامان هر ساله خسارت زیادی را متحمل می‌شود، اظهار داشت: برای جلوگیری از سرمازدگی و آفات طرح پیش آگاهی کشاورزی تدوین شده که برای اجرای آن پنج میلیارد تومان اعتبار لازم است.

ابراهیمی، گردشگری باغات و کشاورزی را به عنوان یکی از ظرفیت‌های شهرستان سامان برشمرد و گفت: این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مقاوم‌سازی ۶۵ درصد واحدهای مسکن روستایی شهرستان سامان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از مقاوم‌سازی ۶۵ درصد واحدهای روستایی شهرستان سامان خبر داد و گفت: درصد واحدهای مقاوم‌سازی شده در این شهرستان بیشتر از میانگین کشوری است.

فرشید ریاحی سامانی ادامه داد: همچنین ۱۰۰ درصد روستاهای این شهرستان دارای طرح هادی است.

وی به طرحهای سالجاری شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: طرح‌های سالجاری با اعتبار چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در قالب ۱۴ طرح مصوب شده که از پیشرفت ۶۸ درصدی برخوردار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح به ۴۲ هکتار زمین نیاز است که باید در این خصوص اهتمامی به کار گرفته شود تا مراحل اجرایی کار آغاز شود.

ریاحی سامانی ۲ برنامه پیشنهادی برای شهرستان سامان در سفر آتی رییس جمهور پیشنهاد داد و گفت: بهسازی معابری روستایی با ۲۶ میلیارد تومان و مسکن محرومین با ۵۰ واحد از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

سرانه ورزشی در شهرستان سامان ۴۷ سانتی‌متر است

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه سرانه ورزشی در شهرستان سامان ۴۷ سانتی‌متر است، اظهار داشت: این میزان ۱۵ سانتی‌متر بیشتر از میانگین استانی آن است.

حمید کریمی افزود: با وجود اینکه سالن ورزشی در شهرستان سامان از کمیت خوبی برخوردار است اما کیفیت سالن‌های ورزشی مناسب نیست و بسیاری از آنها فرسوده است.

وی به طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بخش ورزش و جوانان شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: احداث ۱۰ زمین چمن مصنوعی در ۱۰ روستای شهرستان، احداث سالن تیراندازی با کمان، سالن بدمینتون، سایت گلف، احداث خانه جوان و راه اندازی مجموعه سوارکاری که بخش خصوصی برای احداث آن اعلام آمادگی کرده است از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

فعالیت ۸۰ واحد صنعتی در شهرستان سامان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از وجود ۲ شهرک و ۲ ناحیه صنعتی در شهرستان سامان خبر داد و گفت: در این شهرک‌ها ۱۹۱ واحد مستقر است که ۸۰ واحد آن به بهربرداری رسیده، ۱۸ واحد غیرفعال بوده و مابقی واحدها نیز در حال احداث است.

حمیدرضا فلاح، چالش تامین آب را از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی فعال در شهرستان سامان برشمرد و گفت: با وجود اینکه این شهرستان در کنار رودخانه قرار دارد اما از طریق تانکر برای واحدهای صنعتی آبرسانی می‌شود.

پیشرفت ۳۵ درصدی فرهنگسرای سامان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان نیز در این نشست از پیشرفت ۳۰ درصدی فرهنگسرای سامان خبر داد و گفت: تکمیل این طرح از برنامه‌های پیشنهادی این اداره‌کل در سفر آتی ریاست جمهوری است.

ابراهیم شریفی افزود: شهرستان سامان هنرمندان بسیاری دارد و در بحث فرهنگ و هنر از شهرستان‌های توانمند استان است که می‌طلبد فرهنگسرای این شهر زودتر تکمیل شود.

وی در خصوص برش شهرستانی اعتبارات سال ۱۴۰۱ نیز تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان سامان ۱۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در بحث حمایت از هنرمندان در دوران شیوع کرونا نیز ۱۷۵ میلیون تومان تسهیلات در اختیار هنرمندان این شهرستان قرار داده شده است.

پیشرفت ۳۰ درصدی تقاطع غیرهم‌سطح کمربندی سامان

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به طرح‌های راهسازی شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: اتصال کنارگذر شمالی شهرکرد به شهرستان سامان از جمله این طرح‌هاست که باند اول آن چهار ماه پیش بهره‌برداری شد و تقاطع سامان - چالشتر باقی مانده است.

حسینعلی مقصودی افزود: تقاطع غیرهمسطح کمربندی سامان نیز وجود دارد که از سال گذشته شروع شد و اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار ان با تخصیص ۱۷ میلیارد تومان مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: محور سه راه پل زمانخان تا ایلبگی نیز از دیگر طرح‌های راهسازی شهرستان سامان است که چهار متر طول دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به روند احداث ساختمان‌های اداری این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مهمترین آن ساختمان فرمانداری است که تاکنون از ۳۰ درصد پیشرفت برخوردار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست طرح جمع آوری فاضلاب روستاهای حاشیه زاینده رود را از مهمترین طرح‌های پیشنهادی شهرستان سامان در سفر رییس جمهور پیشنهاد داد و گفت: برای اجرای این طرح به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری صبح روز پنجشنبه در هفتمین سفر شهرستانی خود به همراه جمعی از مدیران وارد سامان شد تا از نزدیک به بررسی مسائل و مطالبات عمومی این شهرستان‌ بپردازد.

برچسب‌ها بروجن چهارمحال وبختیاری آبرسانی سامان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن چهارمحال وبختیاری آبرسانی بروجن چهارمحال وبختیاری آبرسانی سامان میلیارد تومان اعتبار نیز اشاره کرد و گفت شهرستان سامان جمله این طرح ها شهرستان سامان خبر داد و گفت میلیون تومان برای اجرای ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اکبر پورات در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، ارزشمند بوده و امروز هم تعداد ۸۸۸ بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده اند که امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است که قطعا این سیاست گذاری‌های وزارت نفت می‌تواند در عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات خاطرنشان کرد: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان بوشهر نیازمند توجه اساسی و بازنگری جدی است و باید با تلاش و پیگیری ویژه در جهت ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش به سزایی ایفاء کند.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال نیز با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی و تاکید رئیس جمهور بر تحقق این موضوع و تلاش‌های استاندار بوشهر، این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات در پایان با بیان اینکه اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر قابل تقدیر است، اذعان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی ۷ هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیرو‌های بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی