Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه از نگرش آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مذاکرات با روسیه انتقاد کرد و گفت: «آنها آماده پاسخگویی به خواسته‌های اصلی برای تضمین‌های امنیتی نیستند.»

او اعلام کرد که واشنگتن و ائتلاف ناتو آماده گفت‌وگو درباره موضوعات امنیتی هستند اما با شرایطی که باب میل و مناسب خودشان است و چنین موضعی شرایط را به بن بست کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، مسکو  تلاش خواهد کرد اقدامات و تکنیک‌های دیگری را برای رسیدگی به مسائل خود با آمریکا و ناتو اتخاذ کند. همچنین این دیپلمات روس این احتمال را که روسیه زیرساخت‌های نظامی خود را در کوبا و ونزوئلا مستقر کند، تایید یا رد نکرد.

اظهارات او پس از آن بیان شد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت این خطر وجود دارد که تنش‌ها بین روسیه و ناتو باعث درگیری نظامی دیگری در اروپا شود.

پیش از این، گروهی از قانونگذاران آمریکایی از لایحه‌ای برای اعمال محدودیت‌ها علیه روسیه رونمایی کردند که مربوط به تنش‌ها در اوکراین است و شامل تحریم‌هایی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نخست‌وزیر این کشور، وزرای خارجه و دفاع، رئیس ستاد کل ارتش و سایر مقامات ارشد نظامی روسیه می‌شود. این محدودیت‌ها ممکن است پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ را نیز هدف قرار دهد.

غرب و کی‌یف اخیرا ادعا‌هایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این ادعا‌ها را «پوچ و بی‌اساس» خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها یاد کرد. پسکوف هشدار داد که استفاده از نیروی نظامی برای حل بحران در جنوب شرقی اوکراین عواقب جدی خواهد داشت.

روز چهارشنبه نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل برگزار شد که دومین دور رایزنی‌ها بین روسیه و کشور‌های غربی در خصوص امنیت اروپا بود. اولین نشست از این مجموعه در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) در ژنو برگزار شد و سومین دور مذاکرات نیز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) در وین برگزار می‌شود.

سخنگوی کرملین نشست قبلی مسکو و ناتو را ناموفق توصیف کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه و ناتو سرگئی ریابکوف روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از اسپوتنیک، به گفته سرگئی شویگو، همکاری روسیه و ایران همواره پویا و چند وجهی بوده است.

شویگو, وزیر دفاع روسیه گفت: «مبارزه مشترک با تروریسم بین‌المللی در سوریه، نمونه بارز روابط دوستانه دیرینه ما است که اخیراً به طور ویژه قابل اعتماد شده‌اند و با موفقیت در حال توسعه هستند.»

محمد آشتیانی وزیر دفاع ایران گفت که روابط مسکو و تهران در حال رسیدن به سطح جدیدی است.

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد