Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسین مدرسی خیابانی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت شهرستان کنارک پس از سیلاب اخیر اظهارداشت: سیلاب کنارک برگ زرینی از افتخار برای همه مجموعه هایی بود که در این بحران نقش آفرینی کردند. 

وی افزود : مقایسه آمار بارندگی اخیر نسبت به سیل سال ۹۸ در شهر کنارک نشان می دهد که میزان این بارندگی دو برابر این سال بود اما سرعت تخلیه آب گرفتگی ها در زمان بسیار کوتاه در مقایسه با ۲ پیش نشان دهنده این است که همه پای کار بودند و همه متعهدانه کار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد:شرایطی که در زمان بارندگی‌های اخیر در جنوب استان پیش آمد نشان داد که با وجود تجربیات موفق در این بحران، نقاط ضعفی هم وجود دارد و در ادوار گذشته هم وجود داشته و از کنار آن عبور کرده‌ایم.

وی بیان کرد: بعد از بحران باید چک لیستی از تجربیات موفق و همچنین نقاط ضعف تعریف شود.
مدرس خیابانی تصریح کرد : یکی از نقاط ضعفی که در جریان سیلاب کنارک داشتیم،نبود ساز و کار و طرحی جامع برای توزیع اقلام امدادی و کمک رسانی به مردم بود.

 وی بیان کرد: با وجود تجربه موفقی که در تخلیه آبگرفتگی معابر و منازل داشتیم اما شبکه توزیع اقلام دارای نقاط ضعفی بود که باید این نقاط ضعف آسیب شناسی شود و طرح جامعی برای چگونگی توزیع، چگونگی سرشماری خانوارهای آسیب دیده ،چگونگی بررسی اقلام مورد نیاز مردم، چگونگی نظارت بر توزیع اقلام امدادی تدوین شود که در زمان بحران بر اساس این طرح جامع امدادرسانی در کوتاه‌ترین زمان و با رضایتمندی مردم انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: طرح جامع توزیع کمک های امدادی و شبکه توزیع با استفاده از تجربیات بحران های گذشته و با کمک سایر دستگاه‌های عضو ستاد بحران، توسط مدیریت بحران استان تدوین شود. 

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان برای توزیع لوازم خانگی در بین خانواده های آسیب دیده اعلام آمادگی کرده اند که باید پیگیری لازم برای چگونگی توزیع این اقلام در بین خانوارها انجام شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: نباید مردم شهرستان کنارک را فراموش کنیم و کمک رسانی و امداد رسانی به این مردم آسیب دیده همچنان باید ادامه داشته باشد و در این راستا باید شماره حساب متمرکزی برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین اطلاع رسانی شود و نهضتی برای جمع آوری کمک ها به مردم محروم و آسیب دیده راه اندازی شود.

در این نشست مقرر شد در راستای اجرای طرح موقت تخلیه آبهای سطحی در کنارک،لایروبی کانالهای ضلع شرقی بلوار خاتم این شهرستان لایروبی انجام شود و با ارائه موافقتنامه از سوی شهرداری اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص یابد و شهرداری ظرف بازه زمانی یک ماهه این لایروبی را انجام دهد.
همچنین مقرر شد سازمان بنادر و کشتیرانی  ۱۵۰۰ متر لوله با قطر مورد نیاز به شهرداری تحویل دهند تا لوله گذاری در ضلع غربی بلوار خاتم برای انتقال و هدایت آبها به سمت دریا انجام شود و این پروژه نیز ظرف بازه زمانی یک ماه انجام شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کنارک سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کنارک سیل سیستان و بلوچستان کنارک سیل آسیب دیده انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل

سید علی حجتی ا در نشست مشترک مسئولان کمیته امداد به منظور بررسی مفاد تفاهم نامه بین این ۲ نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقا سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در بین مدد جویان (دختران ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد) زیر حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر اردبیل به شرکت کنندگان ارایه می‌شود، اذعان کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود