Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس پناهی اظهار کرد: در دولت گذشته و در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا عمده تمرکزها به سمت درمان رفته بود و انواع داروها وارد کشور شده و از این طریق به دنبال کنترل بیماری کرونا بودند.

وی تصریح کرد: هر چند این بیماری در ابتدا ناشناخته بود اما در دولت سیزدهم و با تاکید وزیر بهداشت قرار شد تا عوامل پیشگیرانه به ویژه واکسیناسیون عمومی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد تا دغدغه‌ها و مشکلات در این حوزه کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در کنار واکسیناسیون برای کنترل سویه‌های مختلف کرونا یادآور شد و گفت: همچنان تاکید ما بر واکسیناسیون عمومی است که تاکنون با واردات ۱۲۰ میلیون دز واکسن ۸۰ درصد مردم ایران واکسینه شدند.

پناهی با بیان اینکه ۱۰ میلیون دز تزریق در مرحله سوم واکسن کرونا انجام شده است، افزود: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امیدواریم در خیز ششم که پیش‌رو است کمترین آسیب‌ها و دغدغه‌ها را شاهد باشیم.

وی با قدردانی از فعالیت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و مسئولان در کنترل این بیماری در پیک‌های مختلف خاطر نشان کرد: هر چند اول تا انتهای این ویروس جهش یافته معلوم و مشخص نیست و هر روز به شکل وحشی‌تر سرعت انتشار این ویروس خطرناک بالا می‌رود اما ضروری است همچنان مراقبت‌های بیشتری را انجام دهیم تا گرفتار این ویروس خطرناک نشویم.

پناهی مدل انتشار امیکرون را شبیه کبریتی دانست که به یک جنگل می‌زنند و امکان سرعت انتشار این ویروس خطرناک بسیار بالا بوده و امکان سرایت نیز در بالاترین حد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار تزریق هر ۳ دز واکسن ضروری مردم بیشتر اعتماد به مسئولان امر داشته باشند و از انواع واکسن‌ها برای تزریق و پیشگیری از ابتلاء به این بیماری استفاده کنند.

پناهی تنوع تولید واکسن داخلی را یادآور شد و بیان کرد: دیگر نیازی به واردات واکسن کرونا وجود ندارد و به اندازه کافی ذخیره واکسن داخلی در کشور موجود است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضرورت کاهش هزینه‌های درمان را در کنار کاهش هزینه‌های تحقیقات یادآور شد و گفت: امیدواریم همه مردم در بالاترین سطح شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و به بهبود وضعیت کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

چرا برخی از اشخاص از واکسن می‌ترسند؟ رییس انستیتو پاستور: ۷ میلیون دز واکسن آماده تحویل داریم

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1592453

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: واکسن واکسیناسیون وزارت بهداشت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران