Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام محسن قبادیان در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سوادکوه(بخش زیراب) به بیان شخصیت حضرت مریم در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند با درشت‌نمایی شخصیت حضرت مریم در قرآن، می‌خواهد که ما به شخصیت و سیره او توجه داشته باشیم؛ بانویی که خداوند در قرآن سوره‌ای را به نام ایشان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه شهرستان سوادکوه(بخش زیراب)، افزود: در عالمی زندگی می‌کنیم که عالم علت و معلول، کنش و واکنش است و انسان‌هایی در جامعه ما مثل مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی، شهید فخری‌زاده، شهید حججی و امثالهم هستند که اصل کنش و واکنش به هنگام در سطح عمومی و بین‌المللی داشته‌اند و ماندگار شده‌اند. 

قبادیان با بیان اینکه حضرت مریم نیز در زمان خود به هنگام در میدان حضور داشت، خاطر نشان کرد: باوجود مخالفت‌ها برای حضور در کنیسه اما آن بانو هرکاری به او محول می‌شد، انجام می‌داد و سختی‌ها را تحمل می‌کرد و به موقع عمل کرد و خسته نشد. 

خطیب نمازجمعه زیراب سوادکوه با بیان اینکه امروز در میدان انقلاب باید همگان سرباز باشیم و سختی‌ها را تحمل کنیم، تصریح کرد: غیرت دینی ما را وادار به کنش‌هایی می‌کند و ما در میدان انقلاب، سرباز هستیم و باید به هنگام عمل کرده و سختی‌ها را تحمل کنیم و اگر به هنگام عمل نکنیم، دشمن پیشروی می‌کند و نباید خسته شویم. 

قبادیان با بیان اهمیت حفظ سنگر مساجد، تصریح کرد: امروز مساجد ما از حضور جوانان خالی شد و همه تقصیر ما نیست و در گذشته خانواده و مدارس ما را به سمت مساجد هدایت می‌کردند اما اکنون این دغدغه‌ها نیست. 

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند: "در افق ۱۴۰۰، سنگر مساجد احیاء شود" ، دشمن با ابزارهای مختلف، مقابله می‌کند که یکی از این ابزارها، رسانه است. 

حجت‌الاسلام قبادیان باتوجه به اهمیت جبهه مقاومت و با اشاره به شاخه‌های مقابله دشمن با این جبهه، اظهارداشت: تشکیل جبهه مقاومت، دشمن را به تکاپو انداخته است و با شاخه‌های نظامی، سیاسی، علمی، اجتماعی و در تمام صحنه‌ها ، درحال فعالیت است. 

وی افزود: یکی از ابزارهای نظامی، ترورهایی است که دشمن انجام می‌دهد و این کارهای آنان برای به زانو در آوردن جبهه مقاومت است و ابزار رسانه نیز یکی دیگر از سلاح‌های دشمن است که پروپاگاندا ایجاد می‌کند. 

*تیم مذاکره کننده ما با اقتدار عمل می‌کند و وادادگی ندارد

قبادیان ابزار سیاسی را یکی از ابزارهای دشمن علیه روند مذاکرات برشمرد و تصریح کرد: برای اینکه نتیجه را به نفع خود تغییر دهند، می‌گویند چین و روسیه درحال چانه‌زنی برای ایران هستند که این حرف مضحکی است چراکه امروز تیم مذاکره کننده ما با اقتدار عمل می‌کند و وادادگی ندارد و اصول را رعایت می‌کند. 

امام‌جمعه موقت شهرستان سوادکوه(بخش زیراب) اظهارداشت: الان می‌گویند، ایران زیاده‌خواهی می‌کند و امتیاز فراوان می‌خواهد درصورتی که موضع رسمی تیم مذاکره کننده ایران این است ‌که تعهداتی که قبلا امضاء شده را طرف‌های مقابل اجرایی کنند و ما راستی‌آزمایی کنیم و این عین حق‌خواهی است. 

وی مردم را پشتوانه اصلی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: سرمایه‌های حقیقی انقلاب، مردم هستند و دشمن می‌خواهد ما را به سمت دیگری ببرد اما مردم پشت انقلاب و نظام هستند و فرمایش امام‌راحل جاری است که " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند". 

خطیب نمازجمعه زیراب سوادکوه ضمن یادآوری ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه معدوم از ایران، به در پیش رو بودن وفات حضرت ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشهاره و اظهار کرد: متانت، صبر و وفای حضرت ام‌البنین، الگویی برای مادران و همسران شهداست و این روز را باید به این بانو تکریم و تعظیم کرده و مادران و همسران شهدا را نیز نباید فراموش کنیم‌ بلکه باید تکریم مادران و همسران شهدا را به عنوان یک فرهنگ در جامعه توسعه دهیم. 

قبادیان با یادآوری پیش رو بودن شهادت شهید نواب صفوی و یارانش و همچنین روز غزه، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند:" اولین جرقه‌های انگیزشی انقلاب را نواب زد". روز غزه و نماد مقاومت فلسطین را نیز پیش رو داریم و به این مناسبت‌ها با دقت توجه داشته باشیم و الگوها و نمادها را به خودمان تذکر دهیم و در مسیر انقلاب، ثبات قدم داشته باشیم. 

امام‌جمعه موقت بخش زیراب ضمن قدردانی از حضور مردم در نماز جمعه، با تاکید حضور مسؤولین در این سنگر، تصریح کرد: مسؤول جمهوری اسلامی باید در نماز جمعه شرکت کند و سرباز این سنگر باشد و تکلیفی که امام‌راحل و مقام معظم رهبری، بر عهده مدیران گذاشتند و همان‌طور که مردم پای کار هستند، مسؤولین هم حضور پر رنگ نه تنها در نمازجمعه بلکه در نماز جماعات داشته باشند.

انتهای پیام/86015/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه زیراب مادران و همسران شهدا شهرستان سوادکوه مقام معظم رهبری بخش زیراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند