Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان امام جمعه کرمان و استاندار کرمان در پیامی به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش بر لزوم استفاده از ظرفیت قانون شوراهای آموزش و پرورش برای مردمی‌سازی فعالیت‌ها تاکید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، متن پیام به شرح زیر است:

«" به نام خداوند جان و خرد "

نظام آموزشی بازوی توانمند فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی و آموزش و پرورش مهمترین رکن توسعه کشور و بستر فرهنگ سازی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش برای موثر بودن و برخورداری از بالندگی و پویایی نیازمند مشارکت و تبدیل شدن به اولویت همگانی است.

امروزه مشارکت به عنوان یک رکن اساسی در مدیریت اثربخش شناخته می‌شود و عملکرد آموزش و پرورش کشورهایی که طی دهه های اخیر رشد چشمگیری داشته اند نشان می دهد که دولت به تنهایی متولی امر آموزش و پرورش نیست و مردم و بخش های غیردولتی پیوستگی عمیقی با نظام تعلیم و تربیت دارند.

تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، گامی بلند در تحقق فرهنگ مشارکت همگانی است که می توانند با تشکیلات منسجم و با بسیج توده‌های نقش آفرین، بهره مندی از ظرفیتهای استانی و ملی، اتخاذ سیاست اجرایی متناسب با نیازهای منطقه ای، تقویت مشارکت بین بخشی و مردمی نقشی ماندگار در توسعه استان و کشور ایفا کنند.

بدون تردید هدف از شکل‌گیری شوراهای آموزش و پرورش مشارکت همه اقشار و ارکان تصمیم‌گیر و فرهنگ ساز در امر مهم تعلیم و تربیت است. هر تحول و آینده‌ای برای کشور باید از مسیر مهم آموزش و پرورش رقم بخورد و تا زمانی که آموزش و پرورش به عنوان دغدغه در ذهن، فکر و رفتار همه نخبگان، تصمیم‌گیران، دانشگاهیان و مردم عادی تبدیل نشود، شاهد تحول در آموزش و پرورش نخواهیم بود.
نظام آموزشی کشور باید اسلامی، الگو و عادلانه باشد و یرای تحقق این امر از اعضای شوراهای آموزش و پرورش، مدیران و معلمان استان می خواهیم ایده‌های صحیح را برای پویایی نظام تعلیم و تربیت ارائه دهند زیرا ایده‌های تحول آفرین از دل شوراهای آموزش و پرورش، کلاس‌های درس و ذهن افراد خلاق بوجود می آید.

استفاده از ظرفیت قانون شوراهای آموزش و پرورش برای مردمی‌سازی فعالیت‌ها ضروری است و امید می رود شوراهای آموزش و پرورش با فعال کردن ظرفیت های مغفول، تامین منابع اقتصادی پایدار، پرهیز از سیاست زدگی و مشارکت حداکثری دستگاه های دولتی، غیردولتی و خیران نیک اندیش در راستای توسعه زیرساخت‌ها و اجرای عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان گسترده کرمان گام های موثری بردارد تا شاهد تربیت انسان هایی در تراز اهداف جمهوری اسلامی و مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مطابق با هویت ایرانی و اسلامی باشیم.

با گرامیداشت و تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش به اعضای شوراهای سراسر استان، مدیران و روسای آموزش و پرورش و فرهنگیان فرهیخته استان، اقدامات موثر شوراهای آموزش و پرورش به ویژه در افزایش احداث مدارس خیر ساز، ترویج مکتب شهید سلیمانی بین دانش آموزان و تجربه موفق در زیست بوم جدید کرونا در آموزش مجازی و جلب مشارکت دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را ارج نهاده و تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نظام آموزش و پرورش در دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین را از درگاه خداوند بزرگ مسالت داریم.

حسن علیدادی سلیمانی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان

علی زینی وند

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراهای آموزش و پرورش قانون شوراهای آموزش و پرورش استانی اجتماعی شوراهای آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف این است که از اصول متقن و قطعی قانون اساسی که شورای های اسلامی شهر است به درستی صیانت کنیم.

وی افزود: در ساختار قانون اساسی به گونه‌ای پیش بینی شده که کار امورات مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبین اتفاق بیفتد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: اگر این ساختار را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، می‌بینید که کسانی که قانون را تدوین کردند و آن مردمی با اکثریت قاطع به آن رأی دادند، به دنبال این بودند که در لایه‌های تو در تو و پیچیده تصمیم گیری در کشور، در ابعاد و سطوح مختلف مردم نقش محوری دارند.

عباسی با بیان اینکه شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند گفت: فرد در این مقام موضوعیت پیدا نمی‌کند، آن جایگاه مساله و موضوع است، آسیب به افراد وارد نمی‌شود، اگر اشتباهی صورت بپذیرد آن جایگاه‌ها تضعیف می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و همفکر و همسو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، منشأ خیرات خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اصلی ترین رمز موفقیت این مجمع حضور یکایک شما و استمرار برگزاری این برنامه بوده است و ما موظف هستیم برای ادامه این تشکیلات و ادامه این نهال با یک نگاه بسیار مترقی پدید آمده برای آن فعالیت کنیم.

کد خبر 6088368

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور