Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی فلاح دار کارشناس، آنالیزرو و از مربیان باتجربه فوتبال ایران در یادداشتی برای گروه ورزشی خبرگزاری مهر به راه های برون رفت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از وضعیت موجود اشاره کرد. در یادداشت این کارشناس آمده است:

«ما تاکنون مسیر گذاری و ریل گذاری برای باشگاه‌های فوتبال را نداشته ایم چرا که برخی افراد جاهل به امور قوانین و مسیرها را ریل گذاری کردند که اگر فوتبال آماتور هم ما ادامه می‌دادیم با آن قوانین باز هم به مشکل برمی‌خوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان باید طرح موضوع کنیم و برای سوال هایی که مطرح می شود پاسخ پیدا کنیم.

باید عنوان کرد نقش آموزش در توسعه اقتصادی فوتبال، نقش مجلس، دولت و دستگاه قضایی کشور در امر توسعه اقتصاد ورزش بسیار مهم هست. همچنین سیاست‌های درآمدی و بانکی و نقش دیپلماسی عمومی و نقش فرهنگ در اقتصاد ورزش و توریسم ورزشی و کارآفرینی در ورزش و باشگاهها، فضای مجازی در فوتبال، تحقق ارزش‌های اخلاقی و حرفه ای در رفتارهای اقتصاد در ورزش، فرصت‌ها و چالش‌های فراروی ورزش حرفه ای و بررسی درآمدزایی لیگ حرفه ای.

آن چه مهم به نظر می رسد این است که وظایف فدراسیون هیچ ربطی به فوتبال باشگاهی حرفه ای ندارد. با این حال پرسش این است که چرا خود را محق دخالت در امر باشگاهی می‌داند. سازمان لیگ فوتبال یک اتفاق من درآوردی بود. این سازمان به دنبال منفعت طلبی از فوتبال است و هیچ اقدام تاثیرگذاری برای آن نداشته است.

‌فدراسیون فوتبال باید سازمان لیگ را هرچه سریعتر حذف کند، وظایف فدراسیون، سازماندهی و هدایت و برگزاری مسابقات تیم‌های ملی می‌باشد نه باشگاهی، تدوین مقررات براساس برد بین المللی، مدیریت کلیه ارتباطات بین الملل، برگزاری کلاسهای توانمند سازی مربیان، داوران و مدیران هست، طراحی نظام کشف و جذب مربیان و داوران، انتشارکتب، برگزاری انتخابات هسته‌ای فوتبال،... اینها اعم وظایف فدراسیون فوتبال است.

فدراسیون فوتبال به زیر مجموعه خود یعنی سازمان لیگ دستور درآمدزایی از طریق برگزاری لیگ داده است در صورتیکه در دنیا این امور مربوط به اتحادیه فوتبال آن کشور می‌باشد.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال که رکن عالی قانونگذار هست چند نفر از نخبگان عضو دارد که برای میلیون ها هوادار فوتبال و اعضای مشغول در فوتبال ایران تصمیم و قانون گذاری می‌کند؟ هیات رئیسه ها چند نفر از نخبگان علمی ورزشی و یا علمی اقتصادی در آن هستند؟ درانگلستان به عنوان بنیانگذار فوتبال در دنیا، اتحادیه فوتبال این کشور نهاد اداره کننده ورزش فوتبال باشگاهی می‌باشد، چرا ما طور دیگر رفتار می‌کنیم، خود جای سوال است؟

تمامی این مقدمات برای این بود که مسئولان فدراسیون فوتبال بدانند که حق برگزاری مسابقات باشگاهی حرفه ای را ندارند! ین حق مرتبط به اتحادیه فوتبال هر کشوری می‌باشد، چون منافع صنفی و شغلی افراد مرتبط با هر شغل و مجوزهای آن ربط دارد به اتحادیه آن شغل مربوطه.

مسئولان فدراسیون فوتبال و مقامات بالادستی باید برای کمک به آینده فوتبال حرفه ای هرچه سریعتر دستور انحلال سازمان لیگ و لاغر کردن فدراسیون فوتبال و انتقال قدرت به اتحادیه فوتبال که باید با رای تمامی اهالی فوتبال اعضایش انتخاب شود را صادر کنند. تا باشگاه‌ها توسط اتحادیه فوتبال حامی منافع باشگاه‌ها به برگزاری و اداره فوتبال باشگاهی خود برسد.

کد خبر 5398058

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان لیگ برتر فوتبال فدراسیون فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال حذف استقلال و پرسپولیس سردار آزمون تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان کشتی آزاد فوتسال یحیی گل محمدی باشگاه پرسپولیس تکواندو وزارت ورزش و جوانان فدراسیون فوتبال اتحادیه فوتبال سازمان لیگ حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پنجاه و یکمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌های ایران از ورزش به عنوان عاملی منسجم کننده یاد کرد و از همت سازمان متبوعش برای فراهم آوردن امکانات تفریحی و ورزشی در این راستا سخن گفت.

وی افزود: رویکرد ما در سال جدید، مسجد محور و با نگاه به قرارگاه تعلیم و تربیت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تنظیم شده است و بر همین اساس حرکت می‌کنیم. اگر بتوانیم مدارس، مساجد و اماکن ورزشی را با یک‌دیگر پیوند دهیم کار به نحو احسن انجام خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران تأکید کرد: با بهره‌مندی از تجربیات برگزاری ۲ دوره مسابقات قهرمان شهر، در سال جاری به سمت برگزاری مسابقات پایتخت‌های آسیایی خواهیم رفت.

اوجاقی در بخش دیگری از اظهارات خود به ارتباط بین ورزش شهروندی و جامعه قهرمانی نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از رویداد‌هایی که تعریف می‌شود مرتبط با حوزه تفریحات است و مواردی مانند همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، کوهنوردی و... را با مخاطبین مختلف در رده‌های سنی متفاوت شامل می‌شود. بخشی دیگر نیز مانند قهرمان شهر و مسابقه محور است و ما در تلاشیم با برگزاری این مسابقات، شرایط قهرمانی را در یک رشته خاص ورزشی برای صد‌ها یا هزاران نفر در مناطق و محلات شهر تهران ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت