Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین مهرعلی حق گویان در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سه سرفصل مهم فعالیت خود را متمرکز کرده است؛ در بخش فرهنگی تلاش می‌کنیم تا بستر لازم را برای ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی مددجویان فراهم کنیم چراکه اعتقاد داریم، فقر فرهنگی سنگین‌تر و خطرناک‌تر از فقر اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در گام دیگر در بخش اشتغال تلاش می‌کنیم تا فرصت‌های ایجاد درآمد را برای مددجویان فراهم کنیم چراکه لازمه فقرزدایی قطع وابستگی مالی از کمک دیگران است که برای این امر لازم است ایجاد فرصت‌های شغلی، جدی گرفته شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در حوزه اشتغال برنامه ریزی ایجاد اشتغال را با قریب به ۲۴۰ میلیارد تومان برای ۶ هزار و ۶۰۰ نفر برنامه ریزی کرده‌ایم که تاکنون دو سوم این برنامه محقق شده است.

وی افزود: گام دیگر خدمت رسانی این نهاد به محرومان در حوزه مسکن است؛ در سال جاری حدود ۴۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی پیش بینی شده است ولی نیازهای حوزه مسکن با توجه به گران بودن زمین و هزینه‌های ساخت و ساز، مستلزم کمک‌های بیشتر مردمی و دستگاه‌های دیگر است.

حق گویان خاطرنشان کرد: سعی کردیم طرح‌ها مطابق با اقلیم استان و شرایط افراد باشد از این رو تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های مختلف استان برای خرید و ساخت مسکن استفاده کنیم از این رو انتظار داریم دستگاه‌های مختلف به کمک کمیته امداد امام (ره) بیایند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قریب به سه هزار و ۸۰۰ خانواده مددجوی نیازمند مسکن در استان شناسایی شده است که برای ساماندهی این افراد، مقرر شده تا ثبت نام آنها در سایت نهضت ملی مسکن انجام گیرد تا نسبت به تخصیص مسکن برای این عزیزان اقدام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: در تخصیص مسکن لازم است با توجه به شرایط مددجویان، تدابیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی لحاظ شود تا در تحویل و استفاده از مسکن دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه از دستگاه‌های دیگر انتظار همکاری در خدمت به محرومان داریم، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان مسکن و شهرسازی ۳۷۷ واحد مسکن مهر را برای نیازمندان خریداری کرده است و مقرر شد تا سال ۹۸ این واحدهای مسکونی به نیازمندان تحویل شود ولی علیرغم اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از چهار میلیارد تومان به جهت افزایش قیمت‌ها به سازمان مسکن و شهرسازی پرداخت کرده است ولی سازمان مسکن و شهرسازی تعهد خود را در تحویل واحدهای مسکونی به نیازمندان عملی نکرده است.

حق گویان یادآور شد: کمیته امداد در ایجاد فقر نقشی ندارد بلکه این نهاد بیشتر بار کوتاهی و نواقص کار دیگران را به دوش می‌کشد از این رو انتظار داریم افراد حقیقی و حقوقی به مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند.

کد خبر 5399960

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن کمیته امداد امام خمینی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف آمار کرونا ایلام گرگان عکس استانها سیلاب سیدابراهیم رئیسی سیستان و بلوچستان بارش باران کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: حامیان نیکوکار سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به کودکان یتیم و نیازمند مورد حمایت این نهاد در استان کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر مرادی پویانی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران حامیان نیکوکار با بیان اینکه سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز شده است، اظهار کرد: تعداد ۴ هزار کودک یتیم و نیازمند مورد حمایت کمیته امداد استان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ١١ هزار حامی از استان‌های کشور برای سرپرستی از کودکان یتیم و نیازمند اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به مشارکت مردم در طرح ارزشمند و معنوی، اضافه کرد: شهروندان با حضور به ادارات امداد در سطح استان، و یا به درگاه www.ekram.emdad.ir و یا ارسال عدد ١ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۴ ثبت نام، و حمایت از یک یا چند فرزند یتیم را عهده‌دار شوند.

کد خبر 751243

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین
  • کمیته امداد اردبیل از ۱۳۲۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص حمایت می‌کند
  • حق بیمه اجتماعی ۱۰۴ بانوی سرپرست خانوار در قشم پرداخت شد
  • تشریح برنامه‌های خدمت به مددجویان کمیته امداد اصفهان در دهه کرامت
  • کمک کمیته امداد خراسان شمالی به بیماران خاص
  • توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد
  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام