Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:02:14 GMT

نوتروفیل داروی ضد سرطانی می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۲۵۱۶

نوتروفیل داروی ضد سرطانی می‌سازد

باشگاه خبرنگاران جوان - محققان وزیکول‌هایی (حباب‌های سلولی) شبیه اگزوزوم مشتق شده از نوتروفیل را برای درمان سرطان مهندسی و دارورسانی هدفمند طراحی کرده اند.

نوتروفیل‌ها فراوان‌ترین سلول‌های ایمنی ذاتی در گردش خون انسان هستند و به عنوان اولین خط دفاعی برابر عفونت عمل می‌کنند که می‌توانند سلول‌های تومور بدخیم را با سمیت سلولی مستقیم توسط آنتی بادی‌ها و به‌ کارگیری سایر سلول‌های مؤثر ضد تومور از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، اگزوزوم‌های مشتق شده از آن‌ها که از اجزای سلولی‌هستند و نوعی برقرار کننده ارتباط بین سلول‌ها و انتقال مولکول‌ها هستند، به ندرت برای درمان تومور مورد مطالعه قرار گرفته اند.

شیمی درمانی معمولا در کلینیک استفاده می‌شود؛ اما اکثر دارو‌های شیمی درمانی فاقد توانایی هدف گیری تومور هستند و اثرات سمی روی سلول‌های طبیعی دارند.

اگزوزوم‌ها ذاتاً زیست سازگار و کم سم هستند و علاوه بر این می‌توانند از پاکسازی سیستم ایمنی میزبان فرار کرده و از موانع فیزیولوژیکی عبور کنند.

اگزوزوم‌های نوتروفیل با نانوذرات اکسید آهن تحت یک میدان مغناطیسی خارجی تجمع و مهندسی شده اند تا به اثر درمانی بیشتری روی تومور بگذارند که به طور موثر رشد تومور را مهار می‌کنند و میزان بقا را در موش‌ها به میزان زیادی طولانی می‌کنند.

منبع سایت ساینس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیمی درمانی سرطان سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم) فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم) راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی