Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  رضا زاده مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز در خصوص فعالیت بدنی و پرهیز از زندگی بی تحرک میانسالان در اپیدمی کرونا گفت: برای ارتقاء سلامت میانسالان در زمان شیوع بیماری کووید۱۹ با مشارکت ناظران، مراقبان سلامت، ماما‌ها و بهورزان در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده و خانه‌های بهداشت زیر پوشش مرکز بهداشت شهدای والفجر، ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ نفر از میانسالان ۳۰ تا ۵۹ سال از نظر فعالیت بدنی ارزیابی شده و خدمات گروه سنی میانسالان را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همه گیری کووید۱۹ سبب در خانه ماندن بسیاری از افراد و کاهش فعالیت‌های بدنی و انجام فعالیت‌های ورزشی مانند شرایط پیش از شیوع بیماری کووید۱۹ دشوار شده و این دشواری برای افرادی که به طور معمول فعالیت بدنی کافی نداشته اند، بیشتر است.

 رضا زاده گفت: انجام هر اندازه فعالیت بدنی برای تمام گروه‌های سنی بسیار ضروری است و سه تا چهار دقیقه حرکات ورزشی سبک مانند راه رفتن یا حرکات کششی، بهبود گردش خون و فعالیت عضلانی را به همراه دارد.

مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: فعالیت بدنی منظم برای بدن و روان مفید است و موجب کاهش فشار خون بالا شده و به کنترل وزن کمک می‌کند و خطر بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌های مختلف را کاهش می‌دهد که همه این بیماری ها، می‌توانند آسیب پذیری بیشتری در برابر کووید۱۹ ایجاد کنند.

او گفت: فعالیت بدنی باعث بهبود آمادگی جسمانی عضلانی و آمادگی جسمانی قلبی تنفسی، بهبود سلامت استخوان، بهبود عملکرد، کاهش فشار خون، بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، دیابت، افسردگی و انواع مختلف سرطان‌ها از جمله سرطان پستان و سرطان روده بزرگ، کاهش خطر زمین خوردن و کاهش خطر شکستگی مفصل ران یا مهره‌ها و تنظیم تعادل انرژی و کنترل وزن می شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فعالیت بدنی میانسالان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب