Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از مفقود شدن چهار تن و مرگ دو تن دیگر درپی حوادث جوی اخیر خبر داد و گفت که امدادگران هلال احمر طی سه روز گذشته به سه هزار و ۷۰۶ نفر امدادرسانی کرده‌اند.

مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به شهروندان در حوادث جوی اخیر گفت:‌به دنبال اعلام وضعیت نارنجی از سوی سازمان هواشناسی ما تمامی امدادگران و پایگاه‌های امدادی در سراسر کشور و به خصوص مناطق مرکزی و غربی کشور را به حالت آماده باش درآوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر در ۵۱ شهرستان، چهار شهر، دو روستا و ۴۷ جاده در ۱۴ استان کشور عملیات‌های مربوط به امدادونجات را انجام دادند، گفت:‌ این عملیات‌ها ناشی از بارش‌های شدید برف و باران، برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بود.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به سه هزار و ۷۰۶ نفر طی ۳۱۹ عملیات مرتبط با حوادث ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۱۶۶ نفر از مرگ نجات داده شدند، ۱۲۴ نفر از حادثه دیدگان به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۰۴ نفر نیز خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کردند.

ولی‌پور افزود:‌ ۳۱۰ خودروی سواری نیز رهاسازی شده و از ۳۵ واحد مسکونی در مورموری استان ایلام نیز عملیات تخلیه آب انجام شد. در مجموع این عملیات‌ها ۸۵ تیم عملیاتی و ۴۰۰ نیروی امدادی فعالیت داشتند.

وی از مرگ دو کوهنورد در ارتفاعات علم کوه استان مازندران نیز خبر داد و گفت:‌ متاسفانه این دو کوهنورد در ارتفاعات علم کوه و درپی برف و کولاک جان خود را از دست دادند اما با توجه به شرایط جوی امکان انتقال اجساد آنان به پایین فراهم نشده و با بهتر شدن وضعیت جوی اجساد این افراد از محلی که مورد شناسایی قرار گرفته به پایین انتقال داده خواهد شد.

ولی‌پور از مفقود شدن چهار تن نیز در حوادث جوی اخیر خبر داد و اظهارکرد:‌ سه نفر در ارتفاعات منطقه مرزی بینار در استان آذربایجان غربی در پی ریزش بهمن مفقود شده‌اند که تلاش‌ها برای یافتن این افراد درحال انجام است، اما در این منطقه وضعیت جوی نامناسب است و همین موضوع امدادرسانی و جستجو را با اخلال مواجه کرده است.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر همچین از مفقود شدن یک تن در پی جاری شدن سیلاب در محدوده آزادراه خرم آباد - پل زال خبر داد و گفت:‌جستجوها برای یافتن این فرد نیز از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

وی درپایان با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی از تداوم وضعیت جوی در برخی از استان‌های کشور گفت: آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال احمر همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برف و کولاک سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر مهدی ولی پور ریزش بهمن هلال احمر جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت حوادث جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ کاظم فلاحی دوست گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در ۲ روز اخیر موفق به انجام ۱۲ عملیات امدادرسانی شدند.

وی تاکید کرد: در این مدت ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی آسیب دیده از بارندگی‌های سیلابی امداد و نجات شدند و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین آنان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این مدت حوادث گوناگونی مانند سیل آبگرفتگی و در راه ماندگان رخ داد.

وی افزود: ۴۸ ساعت گذشته تاکنون ۱۲ تیم امدادی، ۳۰ نفر نیروی عملیاتی، هشت دستگاه پیکاب و ۶ دستگاه پمپ لجن کش به مناطق حادثه دیده کهگیلویه و بویراحمد اعزام و امدادرسانی انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره حوادث احتمالی و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن است.

دیگر خبرها

  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی