Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - گروه های جهادی زیادی با انگیزه و تلاش مضاعف در همه جای شهرستان در حال خدمت هستند  و تمایلی به دیده شدن‌ ندارند چرا که جهاد در راه خداست و گروه جهادی نیتی جز این ندارد.

گاهی اسم‌ گروه جهادی شهید عباس دانشگر را می شنیدم  یا اقدامات آنها را در فضای مجازی می دیدم با اینکه مسئول این‌گروه پرتلاش جهادی، جوانی انقلابی و کم‌ سن و سال  است، وقتی با او تماس گرفتم‌ مشغول کار بود و با لحن‌ وگفتارش یقین‌ حاصل کردم‌ که چقدر به کارش علاقمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاری که ما از دور می شنویم‌ اما شنیدن‌ کی بود مانند دیدن، همیشه در صحنه بودن و شریک لحظات شاد و غم هم‌ نوعان شدن روحیه خاصی می طلبد  روحیه ای شبیه شهادت طلبی که عشق می خواهد و بس.

اسمش سید محمد جواد هاشمی است، جوان ۲۴ ساله ای که پاسدار نیروی دریایی سپاه استان‌ بوشهر است و مسئولیت گروه جهادی شهید عباس دانشگر خشت  را به عهده دارد.

از او می خواهم‌ در مورد گروه جهادیشان‌ توضیح دهد که البته استارت کار گروه توسط خود هاشمی زده  شده است.

تربیت‌ شدگان مکتب حاج قاسم این گونه هستند

او معتقد است کاری که برای جلب رضایت پروردگار و خلق خدا باشد نباید عنوان کرد و به سخنی از سردار دلها که در جان و دل همه ما حک شده است اشاره می کند: سعی کنیم‌ دیده نشویم‌، آن که باید ببیند می بیند.

این‌ نتیجه زحمات سردار است تربیت شدگان در مکتب مقدس حاج قاسم‌ سلیمانی، سرداری که خودش را سرباز وطن می دانست.

هاشمی به اصرار از فعالیت های گروهش می گوید، کار را از خردادماه شروع کردیم و در این‌مدت زمان‌ کم‌، الحمدالله  کارهای  بسبار ارزنده ای  صورت گرفته است در شروع کار ۳ نفر بودیم  و اکنون ۷۲ نفر هستیم.

نیت و هدفی که جلب رضایت خدا است

برایم‌ خیلی عجیب است که از این ۷۲ نفر نه کم‌ می شود و نه زیاد، ماهم به نیت ۷۲ تن اصحاب سالار شهیدان، آقا امام‌حسین (ع)  در راه  کسب رضایت خداوند و ائمه اطهار گام برمی داریم، ان شاالله که مورد مقبول واقع شود.

او گفت:گروه جهادی شهید عباس دانشگر، اهداف و چشم انداز بلند مدت دارد که امیدواریم طی پروسه زمانی قابل قبولی به اهداف نهایی برسیم.

هاشمی گفت: سعی داریم کارها محدود به شهر و بخش خشت، نباشد بلکه در سطح استان و حتی کشور گسترش داده شود که اخیرا به کمک یکی از هنرمندان به نام‌کشور به نام‌ محسن چاوشی توانستیم‌ در آزاد سازی ۱۰‌ زندانی جرائم غیرعمد آذربایجان غربی سهیم باشیم.

او گفت: گروه جهادی شهید عباس دانشگر سعی دارد به صورت مستقل و به دور از حواشی اهداف خود را دنبال کند و دست یاری به سوی همه اقشار جامعه جهت همکاری، حمایت و به حداقل رساندن مشکلات مردم مستحق و نیازمند جامعه دراز می کند و از هر پیشنهاد و انتقادی استقبال می کند.

هیچ‌کاری لذت‌ بخش‌تر از خدمت به خلق نیست

سید محمد جواد هاشمی از انتقال انرژی مثبت و حس و حال خوب  خدمت به خلق الله می گوید و اینکه هیچ کاری لذت بخش تر از خدمت به خلق نیست که در دین‌ ما از آن به عنوان عبادت یاد شده است.

 از فعالیت های ۶ ماهه اخیر گروه می پرسم که به صورت مختصر به آن ها اشاره ای داشته باشد.

بی شک‌ از تهیه لوازم‌ اولیه و ضروری زندگی  افراد نیاز مند تا ساخت مسکن‌ و تامین هزینه دارو و عمل و از ازاد سازی زندانیان تا همکاری با ارگان ها،  همه و همه لبخندی است ماندگار بر لب شکسته دلان بی پناه  که تا زنده ایم دعای خیرشان بدرقه راه ما خواهد بود، اگر دست خیری داده باشیم و زبان‌ خیری گذاشته باشیم .

نگاهی گذرا به فعالیت چند ماهه گروه جهادی شهید عباس دانشگر

ما تلاش کردیم در همه زمینه ها اگر کاری از دستمان بر می آید کمک کنیم و کارهای خود را محدود به یک زمینه خاص نکرده ایم مثلا جمع آوری مبلغ ۱۰ میلیون تومان جهت عمل قلب برای  یک بیمار قلبی در خشت و اهداء زندگی به آن طی ۸ساعت، کمک به پرداخت دیه یک زندانی خارج‌ از شهر خشت و رهایی از زندان که توسط دادگاه با شهادت دروغ توسط دو شاهد به ناحق محکوم‌ شده بود،کمک‌ نقدی به خانواده ای که طی یک اتفاق ناگوار تمام‌ زندگی اشان آتش گرفته بود و به شدت نیاز به تامین مایحتاج زندگی خود داشتند.

همچنین، تعمیرو راه اندازی تلویزیون یک‌ خانواده مستمند توسط یکی از اعضای گروه با هزینه شخصی خود، کمک‌ نقدی برای راه اندازی سیستم سرمایشی هیات یا مهدی ( عج ) خشت، خرید یک‌قفسه فلزی کتابخانه در جوار شهدای گمنام خشت، خرید رنگ‌ و رنگ‌ آمیزی در و پنجره های خانه فردی بی بضاعت، که از سوی افراد گروه انجام شده است.

در زمینه خرید کولر آبی برای خانواده ای مستمند در خشت، تامین نیازهای خانواده هایی که سرپرست آن ها به علت بیماری کرونا خانه نشین شده بودند، کمک نقدی جهت خرید ۳۰ پاکت سیمان برای تکمیل خانه یکی از نیازمندان شهر،  تهیه لوازم مورد نیاز و خرید آردگندم‌ برای فروش و کسب درامد خانواده نیازمند از طریق پخت نان‌ محلی و سنتی، کمک‌ نقدی به بیمار اعصاب و روان، تسویه حساب و پرداخت هزینه بستری در بیمارستان، نیز به حمدالله توانسته ایم یاریگر باشیم.

خوشحالیم از خوشحالی نیازمندان

از دیگر کارهایی که خوشحالیم از بابت اینکه توانستیم دلهایی را شاد کنیم، تهیه و تامین شیر خشک نوزادان برای خانواده های نیازمند، تسویه حساب دفتری افراد مستمند، طبخ و توزیع ۵۰‌ پرس غذا بین‌ نیازمندان‌ شهر، پرداخت اقساط بگرمکن خانواده نیازمند، کمک‌به خرید کتاب های آموزشی برای دانش آموزان‌ نیازمند و بی بضاعت، کمک‌نقدی هزینه ام آر ای دختر بچه ای ۵ ساله در شیراز،  ترمیم‌ و باز سازی سرویس بهداشتی و کمک به پرداخت هزینه حفر چاه بود.

اعضای گروه که همدلانه با هم کار می کنند تا ببینند که در جایی نیاز به کمک هست مشتاقانه کمک می کنند و کمک به خرید فوتبال دستی برای مسجد شهر، کمک‌ نقدی برای عمل زانوی یک‌ جوان ۲۰ ساله تصادفی در خشت، کمک نقدی به عمل دیسک کمر خانمی نیازمند، تهیه و تامین‌ وسایل گرمایشی، پتو و بالشت و  بسته های غذایی برای خانواده های  نیازمند، نذر و قربانی چند گوسفند و تقسیم‌ آن بین‌ نیازمندان واقعی و مستحق است.

کارهای کوچکی که گره باز می‌کند

برطرف کردن نیاز های حتی به ظاهر کوچک که باعث شود گره از کاری باز شود نیت گروه جهادی ماست از جمله دیگر کارهایی که انجام دادیم، خرید آبگرمکن برای خانواده ای که به شدت در مضیقه بودند، پخت افطاری و سحری،کمک به سازمان دیه جهت آزادسازی زندانیان ارتکاب جرایم‌ غیر نقدی، کمک به ساخت و تکمیل منزل مسکونی، خرید بخاری نفتی برای خانواده های نیازمند در طرح‌ زمستان‌ گرم، خرید بخاری گازی و نصب آنها برای خانواده های نیارمند، تهیه لباس های زمستانه و توزیع آن بین‌ خانوارها، خرید ویلچر برای دانش اموز معلول ساکن یکی از روستاهای خشت، بوده است.

یکی دیگر از فعالیت های ما برای شناسایی افراد نیازمند همکاری با بهزیستی بخش بود و در همین راستا، خریداری و تهیه لوازم التحریر برای دانش اموزان‌ نیازمند، اهدای مبل هفت نفره به خانواده نیازمند که از نظر جسمانی به صندلی و مبل نیاز داشتند، کمک به جمع آوری هزینه عمل سرطان روده خانم نیازمند با مبلغ ۲۰ میلیون تومان، خرید آبگرمکن برای خانم نیازمند، خرید انار  شب یلدا و توزیع بین نیازمندان به ارزش ۲میلیون و صد هزار تومان، کمک هزینه عمل جراحی دختر مبتلا به بیماری کلیوی با مبلغ ۱۵ ملیون تومان، تهیه ۶۷ بسته معیشتی و توزیع بین محرومین، ایتام و معلولین، دوخت لباس مدرسه ای برای دانش اموزان دختر، خرید گوشی همراه برای دانش آموزان‌ نیازمند، کمک به جمع آوری هزینه عمل جراحی پسر بچه سوخته شده در آتش سوزی بوده است.

از جمله دیگر فعالیت ها خریدکیف مدرسه برای دانش آموزان مستضعف، خرید عینک طبی برای پیرمرد نیازمند با هزینه ۵۰۰ هزارتومان توسط یکی از خیرین گروه، تسویه حساب دفتری خانم نیازمند با هزینه ۵۰۰ هزارتومان توسط یکی از خیرین گروه، تقبل هزینه کمپ برای افراد متمایل به ترک‌ اعتیاد ...و بسیاری از خدمات دیگر که عنوان کردن آن هم زمان بر است و هم طولانی.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه جهادی آزادی زندانیان برای خانواده برای دانش فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان با حضور در منزل طلبه جهادگرمرحوم حجت الاسلام مصطفی حاجی حسینلو و سردار شهید علی حاجی حسینلوپدراین طلبه مجاهد از صبر و بردباری مادر و خانواده این طلبه مجاهد و جهادگر تجلیل کرد 
سردار رجبی فرمانده سپاه شهدای استان در این دیدار با ارج نهادن به مقام شامخ سردار شهید علی حاجی حسینلو، عروج ملکوتی طلبه جهادگر مصطفی حاجی حسینلو را تسلیت گفت و افزود: خدمات این طلبه جهاد گر به مردم در ایام کرونا و زلزله‌های خوی هرگز از اذهان مردم قدردان و ولایی شهرستان فراموش نمی‌شود 
وی افزود:این طلبه مجاهد و جهادگر با الهام از مکتب شهادت و ایثار، مخلصانه و صادقانه با تمام توان در راستای اعتلای فرهنگی جامعه و پاسداری از حریم ولایت و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی تلاش کرد 
حجت الاسلام فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان هم در این دیداربا بیان بخش از خدمات طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو گفت: سالهااجرای موفق طرح شهیدانه در مزار شهدای خوی توسط این طلبه جهادگر امروزبه یک برنامه الگویی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آذربایجان غربی تبدیل شده است 
در این دیدار فرمانده سپاه شهدای استان با اهدی لوح از صبر وبردباری همسر سردار شهید حاجی حسینلو و مادر طلبه جهادگر مرحوم مصطفی حاجی حسینلو تجلیل کرد 
طلبه مرحوم حاجی حسینلو جهادگر مخلص خویی اواخر هفته گذشته براثر سانحه تصادف به همراه خانواده خود به دیار باقی شتافت

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم