Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکای نیوز تصایور ماهواره‌ای فوران توده عظیمی از خاکستر، بخار و گاز را در این منطقه از اقیانوس آرام ثبت کرده‌اند که باعث ایجاد امواج بلند سونامی و برخورد آن با سواحل جزیره تونگا شد و مردم را مجبور کرد به زمین‌های مرتفع‌تر پناه ببرند.

کشور تونگا مجموعه‌ای از ۱۷۰ جزیره است که در شرق استرالیا در اقیانوس آرام، در فاصله میان نیوزیلند و هاوایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از آتشفشان هشدار سونامی در این کشور جزیره‌ای اعلام شده بود. صدای انفجار آتشفشان در سراسر منطقه اقیانوس آرام جنوبی و تا مناطق دوردست در نیوزیلند و استرالیا شنیده شد.

شهر نوکوآلوفا، پایتخت تونگا در جزیره اصلی «توناگاپتو» قرار دارد، در ۶۵ کیلومتری شمال این آتشفشان قرار دارد. ساکنان این شهر صدای این فوران آتشفشان را که هشت دقیقه طول کشید، مانند صدای یک تندر عظیم توصیف کردند که سپس با بلند شدن ابرهای تیره از آتشفشان باعث تیره شدن آسمان و ریزش سنگریزه و خاکستر بر روی جزیره شد. بخش‌های بزرگی در جزایر تونگا دچار قطع برق، تلفن و اینترنت شده‌اند.

پس از این فوران شدید امواج سونامی به سواحل این جزایر برخورد کردند. فیلم‌های منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی برخورد امواج را با سواحل که باعث شده است مردم به زمین‌های مرتفع‌تر پناه ببرند، نشان می‌دهد.

کد خبر 650286 برچسب‌ها آتشفشان سونامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آتشفشان سونامی اقیانوس آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه

(عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه

دیگر خبرها

  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • عضو جدید بلادلاین اولین بازی خود را برگزار کرد/ اخبار WWE
  • فیلم/ فوران آتشفشان در اندونزی
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد