Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رضوان حکیم زاده درباره طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی اظهار داشت: دانش آموزان در دوران پساکرونا باید برای بعد تربیتی و فناوری آماده شوند، چراکه این مساله یکی از ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تاکید کردند که باید سعی شود از قله های علم دنیا عقب نمانیم، افزود: در راستای بیانات ایشان باید آموزش مهارت های برنامه نویسی و سواد دیجیتالی را از سنین خیلی پایین شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم نسلی تولیدکننده فناوری و با خلاقیت نرم افزار تربیت شود، باید آموزش به آنها از سنین کودکی آغاز شود، همچنین به همراه توجه کردن به امنیت در فضای سایبری و سواد رسانه ای به صورت جامع نسبت به آموزش‌ آنها از سنین کودکی اقدام کنیم.

حکیم زاده یادآور شد: کودکان باید بدانند که ابزارهای ارتباطی و فناوری مانند تلفن همراه فقط کارکرد سرگرمی ندارد و به طور یقین تاثیراتی در زندگی ما می‌گذارد و انجام امور را آسان تر می کند.

وی اظهار داشت: در واقع به جای مصرف کننده فناوری هوشمند باید به آفرینندگان این فناوری تبدیل شویم و این طرح آموزشی به عنوان یک بسته جامع تدوین شده و امسال به عنوان برنامه مصوبه شورای عالی فضای مجازی و مصوبه آموزش ابتدایی برای سال آینده به تصویب رسیده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح در مرحله اول پنج درصد مدارس کشور را پوشش می‌دهد، گفت: همچنین این طرح شامل ۴۳۰ هزار دانش آموز می‌شود.

حکیم زاده یادآورشد: کارشناسان معتقد هستند که آموزش این مهارت ها باید در مدارس کمتر برخوردار انجام شود اما برنامه عدالت آموزشی همیشه تاکید دارد که باید فرصت های آموزشی برای همه دانش آموزان باشد.

به گزارش ایرنا، طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی، طرحی تحولی در راستای محقق شدن ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین تهیه شده است که 19 دی ماه توسط یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

حکیم‌زاده در مراسم افتتاح این طرح اعلام کرده بود: این برنامه اولین برنامه تحولی وزارت آموزش و پرورش و طرح تحولی آموزش مهارت های برنامه‌ریزی و سواد دیجیتال است.

وی افزود: بر این اساس ما مطالعاتی را انجام دادیم در خصوص برنامه های دوره ابتدایی با توجه به تأکیدی که سند در به روز آوری روش ها و استفاده از فناوری های نوین دارد وبا توجه به دوره ابتدایی و تجربه استفاده از ۲ ساله، بستر فناوری و آسیب هایی که همزمان می تواند وجود داشته باشد با مطالعه اسناد متعدد طرح تحولی را تنظیم کردیم.

 
 
انتهای پیام/

منبع: ایرنا

ملیحه آدینه کد خبر: 1125865 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز سواد دیجیتالی آموزش و پرورش دوره ابتدایی دانش آموزان حکیم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود