Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:58:52 GMT

رسیدگی به مسائل اجتماعی و فرهنگی با محوریت مساجد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۲۱۷۸

رسیدگی به مسائل اجتماعی و فرهنگی با محوریت مساجد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره تبلیغات شهرستان فومن پیش از ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی مهرواره «اوج» نیز عمده وظایف سازمان تبلیغات را رسیدگی به مسائل اجتماعی و فرهنگی با محوریت مساجد دانست و گفت: یکی از مهمترین تکالیف ما مهندسی فرهنگ کشور است.

حجت الاسلام راثی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی از مهمترین مسائل روز جامعه است، بیان کرد: ساختار شورای فرهنگی و اجتماعی در شهرستان فومن با محوریت امام جمعه تشکیل داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای هر کدام از اعضای شورا وظیفه‌ای تعیین شده تا با پیوند مسجد، منزل، مدرسه و محل مشکلات را حل کنیم.

تشکیل اتاق عملیات برای اجرای طرح مهرواره اوج

رئیس اداره تبلیغات شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه ۱۳ جلسه در شهرستان‌ها با حضور مسئولان سازمان تبلیغات برگزار و مشکلات مناطق مختلف بررسی شد، گفت: اتاق عملیات در شهرستان صومعه سرا برای حل مسائل تشکیل شد.

حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده افزود: سه نفر از کسانی که بیشترین فعالیت را در طرح مهرواره اوج داشتند انتخاب و به استان معرفی شدند.

ضرورت توانمندسازی ائمه جماعات

رئیس تبلیغات اسلامی بندرانزلی نیز با اشاره به معرفی چهار نفر از افراد این شهرستان به استان در زمینه فعالیت در مهرواره «اوج»، بیان کرد: برای توانمند سازی ائمه جماعات سوالاتی طراحی شد تا ائمه جماعات به خود امتیاز دهند.

حجت الاسلام عباس صباحی با بیان اینکه توانمند سازی ائمه جماعات و آموزش نیازهای روز به آنها از جمله موارد مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: در شرایط فعلی که دشمن قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارد باید با فراگیری پاسخ‌های جامع و به روز توطئه‌ها را خنثی کرد.

بیکاری ناشی از عدم آموزش صحیح به جوانان است‌

حجت الاسلام صالحی امام روستای خارکیاسر نیز با بیان اینکه بیکاری و فقر اولویت این محله است، تصریح کرد: ریشه یابی نشان داد که بیکاری ناشی از عدم آموزش صحیح به جوانان است.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی و تشکیل شورای کارآفرینی، عنوان کرد: یکی از اقدامات ما برای رفع معضل بیکاری روستا، صرف آورده نهال کاری برای خیاطی بانوان روستا بود.

کد خبر 5400883

منبع: مهر

کلیدواژه: مهرواره اوج علیرضا ابراهیم زاده تبلیغات اسلامی گیلان آسیبهای اجتماعی ویروس کرونا بوشهر بارش برف کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ایلام گرگان سیلاب بارش باران عکس استانها شیوع کرونا سیستان و بلوچستان حجت الاسلام ائمه جماعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران