Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه نیویورک تایمز،  دیوان عالی آمریکا پنجشنبه گذشته (۲۳ دی) دستور العمل دولت بایدن را از اعمال الزام واکسیناسیون در برابر کرونا یا انجام آزمایش‌های هفتگی و استفاده از ماسک در محل کار برای کارمندان کسب‌وکارهای بزرگ خصوصی و دولتی، منع کرد.

اما به دولت اجازه داد واکسیناسیون اجباری را در مورد اکثر کارکنان بخش درمان و مراقبت‌های بهداشتی اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام بهداشت و درمان آمریکا به دلیل مقاومت برخی از نیروها و کمبود نیروی بیشتر، به ویژه در ایالت هایی که این تصمیم را ممنوع کرده اند یا دستورالعملی در این زمینه ندارند خود را برای افزایش بیشتر موارد ابتلا آماده می‌کند.   

طبقه حاکم یک سال بعد از واکسیناسیون گسترده در آمریکا هنوز بر سر اینکه بهترین راه برای محافظت از مردم در دوران همه‌گیری چیست، موافقت و اجرای تصمیم دولت بایدن برای میلیون ها نفر از کارکنان درمان آمریکا باعث می شود این نیروها بین مخالفت با سیاست دولت فدرال و ایالتی بیمارستان های محلی و منطقه ای و بیمارستان های زنجیره ای دولتی در برابر مقاومت برخی پرستاران و دیگر نیروها در برابر واکسیناسیون کرونا مقابله می‌کنند.

گروه های درمانی بزرگ تر مانند بیمارستان های کلیولند دستور العمل واکسیناسیون خود را ماه گذشته و در انتظار تصمیم دیوان عالی آمریکا لغو کردند، بعضی از آنها نیز در حال بررسی الزامات ضدواکسینانسیون در ایالت های تگزاس، فلوریدا و چند ایالت دیگر هستند.  

اما افزایش موارد ابتلا میان کارکنان بیمارستانی و پرستاران خانگی بین واکسن زده‌ها و نزده‌ها، باعث شده عمل فوری به دستور العمل ها ضروری تر شود؛  با اینکه برخی بیمارستان ها و مراکز نگهداری سالمندان هشدار داده اند کارکنان به دلیل اجباری شدن واکسن ممکن است از این کار سرباز بزنند.

جنیفر بریج، پرستاری که ماه ژوئن (خرداد/تیر) به دلیل سرباز زدن از واکسن زدن از بیمارستانی در شهر هیوستون تگزاس از کار خود اخراج شد و اکنون برای درمانگاهی خصوصی در همین شهر کار می کند،  از این تصمیم پشیمان نیست و می گوید: از نظر من آناتومی پزشکی بدن شما بسیار مهم است و هیچ کس نمی تواند شما را وادارد کاری خلاف اراده خود انجام دهید.

اما تریونفو کورتز، رئیس اتحادیه ملی پرستاران یونایتد می گوید: در شرایطی که بیش از ۸۵۰ هزار آمریکایی تاکنون در بدترین همه‌گیری جهانی جان باخته اند و همچنان موارد ابتلا و نیاز به بستری در حال افزایش است، نهادهای عمومی وظیفه دارند باید برای اجرای تدابیر ایمنی جمعی و حفاظت از چان و سلامت همه کارکنان آمریکا تلاش کنند.    

اکنون ۲۱ ایالت و ناحیه فدرال کلمبیا پیش از این واکسیناسیون کارکنان درمانی را الزامی کرده اند، ایالت های تگزاس، مونتانا، آرکانزاس، ایندیانا، تنسی و جورجیان ممنوعیت هایی را اجرا کرده اند که الزام واکسیناسیون را برای کارکنان درمانی ممنوع می سازد. افزون بر این ۱۸ ایالت الزام و قانونی برای کارکنان درمانی ندارند و ۵ ایالت هم نهادهای بهداشتی و درمانی را از ممنوعیت الزامات واکسیناسیون معاف کرده اند.   

رای دیوان عالی کشور شامل بیش از ۲۰ ایالت و شامل دستور کتبی ایالت هایی است که مراکز خدمات درمانی را از اجرای واکسیناسیون سراسری معاف کرده بودند. بر این اساس ۱۰ میلیون نیروی درمان و حدود ۷۶ هزار تاسیسات پزشکی از جمله بیمارستان ها و مراکز نگهداری بیماران و سالمندان شامل این دستور می شوند.  

در همین حال مقامات فدرال ایالت ها از رایزنی با مدیران بیمارستان ها و مراکز نگهداری سالمندان برای اطمینان از واکسیناسیون نیروهای درمان خبر داده اند. اما هنوز دقیق معلوم نیست چه میزان از نیروهای درمانی واکسن نزده اند و حتی بر اساس دستورالعمل های جدید نیروهای بهداشت و درمان می توانند از معافیت های پزشکی یا مذهبی استفاده کنند.  

با وجود این مدیران بیمارستان های کوچک تر و مراکز نگهداری در شهرهای کوچک از این بابت نگران هستند که بر اساس دستورالعمل جدید کمبود نیروی درمانی وخیم تر شود و بین اجرای تصمیم دولت فدرال یا ایالتی سرگردان بمانند.  

به گزارش ایرنا،  بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی «ورد مترز دات اینفو» (worldometers.info) مجموع شمار جان باختگان مبتلا به کرونا در آمریکا تا دیروز (شنبه، ۲۵ دی) و طی دو روز به حدود پنج هزار نفر رسید. آمریکا به‌رغم دسترسی به انواع واکسن ویروس کرونا و کارزار گسترده واکسیناسیون در این کشور، همچنان بالاترین شمار مبتلایان و جان باختگان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

شمار جان باختگان به ویروس کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته در آمریکا در مجموع به چهار هزار و ۶۵۹ نفر رسید. اکنون شمار کلی جان باختگان ناشی از کرونا در آمریکا به ۸۷۲ هزار و ۸۶ نفر و شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۶۶ میلیون و ۲۰۹ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا کمبود تخت بیمارستانی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کمبود تخت بیمارستانی محدودیت های کرونا ویروس کرونا کمبود تخت بیمارستانی محدودیت های کرونا مراکز نگهداری کارکنان درمان بیمارستان ها جان باختگان ویروس کرونا دیوان عالی ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، پلیس تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: « در پی انتشار فیلم پلمب بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می رساند که پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریتهای ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید که درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و تکذیب می‌کند؛ تاکید می‌شود اخبار را از وبگاه خبرگزاری پلیس دنبال کنید».

کد خبر 847528 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم زنان - حجاب فراجا بیماری - بیمارستان

دیگر خبرها

  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود