Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، تازه‌ترین نشست از سلسله نشست‌های کژیسم با اجرای حجت بداغی به موضوع «فرید قدمی و نسل بیت» اختصاص پیدا کرده است. این نشست از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ با سخنرانی علیرضا بهنام، کامران برادران و پرستو آزادی ابد در کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود.

در این نشست ترجمه‌های فرید قدمی از نسل بیت آمریکا از جمله «بیگ سور» جک کرواک (نشر روزنه)، «ناهار لخت» ویلیام باروز (نشر هیرمند) و «زوزه به همراه مفت سواری در جاده‌ی مدرنیته» آلن گینزبرگ (نشر مانیا هنر) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدمی، نویسنده، مترجم و منتقد حوزه‌های ادبیات و فرهنگ است. به قلم قدمی بیش از ۴۰ عنوان کتاب تألیف و ترجمه منتشر شده است. «سیاست ادبیات: تزهایی درباره نوشتار» و رمان‌های «کمون مردگان یا مرثیه‌ای برای پیراهن خونی سوفیا»، «پاره‌های پاریسی یا پوره پنیر و پروست»، «زن‌ها در زندگی من یا داف معبد دلفی» و «مایا یا قصهٔ آپارتمانی در خیابان کریمخان» از جمله تالیفات منتشر شده اوست.

«اولیس»، «تبعیدی‌ها» و «مجموعه اشعار» هر سه از جیمز جویس، «بیگ سور»، «ولگردهای دارما»، «هایکوهای آمریکایی» و «دور از بودا» جملگی اثر جک کروآک، «کریسمسِ گردی» و «ناهار لخت» از ویلیام باروز، «ای ناخدا ناخدای من» اثر والت ویتمن، «یکی آمریکا را به باد داد» نوشته امیری باراکا، «جلجتا» و «گربه و ماه» هر دو از ویلیام باتلر ییتس، «بارش کلاه مکزیکی: یک رمان ژاپنی» و «ویلارد و جایزه‌های بولینگ‌اش: یک رمان زیادی جنایی» اثر ریچارد براتیگان، «عاشق مدرن و بلیط لطفا» اثر دی. اچ. لارنس، «روزهای آرام در کلیشی» اثر هنری میلر، «خفاش‌ها در آستانه خودکشی» اثر سمیح القاسم و «آوازهای موتوری» نیکولا یانکوف واپتساروف، از جمله ترجمه‌های منتشر شده قدمی است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند راس زمان اعلام شده به نشانی انتهای بلوار کشاورز، خیابان دکتر قریب، پایین‌تر از خیابان نصرت، نبش عسگری (اولیای سابق)، کتابفروشی فرهنگان قریب مراجعه کنند.

کد خبر 5400726 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرید قدمی علیرضا بهنام نقد کتاب تازه های نشر ترجمه معرفی کتاب تجدید چاپ انتشارات سوره مهر معرفی نشریات دفاع مقدس جنگ تحمیلی ادبیات جهان نقد کتاب برنامه چراغ مطالعه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برنامه سوره دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید

جواد افهمی از انتشار کتاب تازه خود با عنوان «دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. - اخبار فرهنگی -

جواد افهمی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌  از انتشار رمان تازه خود با عنوان« دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:  این رمان از سوی انتشارات خط مقدم منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: این رمان در موضوع محور مقاومت نوشته شده و به جنگ داخلی سوریه و ماجرای معترضان و  سلاح به دستان در سال‌های 2012 تا 2013 در سوریه می‌پردازد. در حقیقت دوره تاریخی قبل از حضور داعش و ابتدای شروع ناآرامی‌‌ها و شلوغی‌های سوریه.

افرایش 110 درصدی قیمت کتاب در آستانه نمایشگاه

 افهمی افزود: رمان برگرفته از یک رخداد واقعی است که برای روستائیانی در حوالی فوعه اتفاق افتاده است،‌ روایت گروگانگیری زنان یک روستای شیعه‌نشین است که در یک اتوبوس در حال حرکت به نقطه‌ای دیگر هستند.

وی ادامه داد: گفت‌وگوها و تحقیقات درباره این واقعه در سفری که در سال‌های گذشته به سوریه داشتم،‌ انجام شد و نتیجه این گفت‌وگوها و تحقیقات دو کتاب «بادهای سرکش هندوکش» و «دختران قبیله جنگ» شد. اولی پیشتر منتشر شد و دومی نیز در راه انتشار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • انتقادات پهلوی به قاجاریان به‌خاطر امتیازدادن به بیگانگان!
  • بوفون: در یک قدمی بارسلونا بودم؛ هدفم از بازگشت به یوونتوس، قهرمانی در لیگ قهرمانان بود
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند