Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفی الله کرامتی روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه طی سال جاری ۲۸ مورد آتش سوزی مراتع در استان رخ داده است، افزود: پنج مورد آتش سوزی کارخانجات بزرگ و خیابان خیام نیز در همین مدت به وقوع پیوست که در این راستا از امکانات و تجهیزات شرکت نفت خطوط لوله و تمامی امکانات آتش نشانی برای اطفا استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون۱۲ مورد سیل در استان اتفاق افتاده است، اضافه کرد: یک مورد زلزله ۴ و ۴و نیم ریشتری نیز به فاصله یک دقیقه در استان رخ داد که خوشبختانه خسارتی نداشت.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به رانش زمین در شهرستان طارم نیز گفت: این رانش موجب تغییر در وضعیت روستای گوهر طارم شد و این موضوع در حال بررسی است  و همچنین در روستای خلج ماهنشان نیز نشست زمین گزارش شده است.

کرامتی با اشاره به خسارت بوجود آمده در حوزه های کشاورزی و زیربنایی استان نیز افزود: طی سال جاری میزان خسارات در حوزه کشاورزی ۵۹۹ میلیون ریال، بخش مسکونی نیز ۲۸ هزار و ۴۹۰ میلیون ریال و در بخش زیربنایی نیز ۱۳۱میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال بود که به محض ابلاغ دستورالعمل ها مبالغ پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال تمامی کشور با وضعیت خشکسالی مواجه شده است اظهار داشت: از فرمانداران و سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار بر این است که تمهیدات و اقدامات لازم را برای جمع بندی در این خصوص ارائه دهند تا در مواقع بحران مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در خصوص خسارت شهری نیز خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۲۱ واحد شهری نیاز به بازسازی و ۳۷ واحد تعمیری بوده و در بخش روستایی نیز ۱۷۱ واحد نیاز به بازسازی و ۲۵۸ واحد آن تعمیری اعلام شد که دولت این خسارات را به صورت مستمر پرداخت می‌کند اما پرداخت خسارات زیربنای منوط به ابلاغیه است.  

برچسب‌ها آتش سوزی مدیریت بحران زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مدیریت بحران زنجان آتش سوزی مدیریت بحران زنجان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

محمدعلی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بارش‌های اخیر به جز مواردی آب گرفتگی مورد جدی در بافت تاریخی رخ نداد چرا که با هماهنگی‌های قبلی و آمادگی ایجاد شده در داخل بافت تاریخی زمینه برای بروز مشکل برای بناهای تاریخی کاهش یافت.

وی با تشکر از اهالی محله‌های قدیمی به دنبال دریافت آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای ورود آسیب به بافت تاریخی یزد، بیشترین آسیب از ناحیه بارندگی اخیر را متوجه زیرساخت‌های استان به ویژه راه‌ها و بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۰ تیم امدادی در نقاط مختلف استان یزد برای مدیریت بحران‌های احتمالی، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ محور مواصلاتی استان شامل محورهای یزد- دربید، یزد- خضرآباد، اردکان – هامانه، بهاباد- بنستان، ده جمال- ببروئیه، مهریز- کنجکوه برای ایمنی جان مردم استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار کرد: بخش کشاورزی استان به ویژه قنوات نیز در این بارش‌ها با خسارت مواجه شده اند که ارزیابی این خسارت‌ها بعد از پایان بارش‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند، اعلام کرد: ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سامانه رگباری بودند و بیشترین بارش‌ها و در نتیجه خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، تفت، اشکذر، زارچ، میبد، اردکان، مهریز و بهاباد بوده است و ابرکوه و خاتم و مروست کمترین مشکل را داشتند.

کد خبر 6087890

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب